۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دستاوردهای دفاعی و موشکی ایران عامل بغض و هراس دشمن است/ ترور دانشمندان ایرانی، سرآغاز رویشی دیگر است
کد خبر: ۳۴۶۴۰۹ نویسنده: حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۹ ساعت: ۱۶:۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح‌قزوین:

دستاوردهای دفاعی و موشکی ایران عامل بغض و هراس دشمن است/ ترور دانشمندان ایرانی، سرآغاز رویشی دیگر است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دشمن بداند هراندازه دانشمندان ما را ترور کند صدها دانشمند دیگر تربیت و رویش می‌شود؛ در ترور شهیدفخری‌زاده نیز جایگزینی برای این دانشمند وجود خواهد داشت و شاگردانش راهش را ادامه خواهند داد.

دستاوردهای دفاعی و موشکی ایران عامل بغض و هراس دشمن است/ ترور دانشمندان ایرانی، سرآغاز رویشی دیگر است

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به ترور شهید محسن فخری‎زاده اظهار کرد: این ترور ابعاد مختلفی دارد؛ یک بُعد این است که چگونه سازمان‌های جهانی حقوق بشر دربارۀ یک منافقی که شخصیت‌های بزرگ ما را ترور کرده و در یک کشور خارجی توسط افرادی نامشخص ترور می‌شود، فریاد اروپا به گوش می‌رسد که چرا ترور شده است.

وی افزود: قطعا بدانیم اروپائی‌ها موضع محکمی دربارۀ ترور شهید فخری‌زاده نخواهند گرفت؛ ما نیز از دشمنان انتظار نداریم که در مصیبت‌های بزرگی که به ملت وارد می‌شود، وارد میدان شوند و با ما ابراز همدردی کنند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: ما از نیروهای داخلی انتظار داریم که فریاد مظلومان را در شبکه‌های اجتماعی و مجازی عنوان و ترور دانشمندان را محکوم کنند تا حقی از این مظلومان پایمال نشود.

دولتمردان دربارۀ شهدای هسته‌ای موضع جدی‌تری در برابر دشمن داشته باشند

حسینی عنوان کرد: دولتمردان ما باید دربارۀ شهدای هسته‌ای از جمله شهید فخری‌زاده موضع جدی‌تر نسبت به گذشته در برابر دشمن داشته باشند؛ چرا باید دربارۀ یک دانشمند ما که در مسئلۀ هسته‌ای و موشکی تخصص ویژه‌ای داشت و معاون وزیر و یک شخصتی علمی و دولتی بود، چنین نگاهی از سوی دشمن وجود داشته باشد؟

وی مطرح کرد: دولت باید به صورت جدی پای کار بیاید که البته ما هنوز موضع جدی در برابر دشمن ندیده ایم، این در حالی است اگر یک امریکایی یا اروپایی کشته می‌شد، این قضیه سریع محکوم می‌شد.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: دشمن سعی دارد جایگاه شهید فخری‌زاده را تنزل دهد و عنوان کند که این شهید دانشمند هسته‌ای نیست، درصورتی که چنین نیست بلکه این شهید استاد، دانشمند و پدر شهید شهریار است.

دشمنان کینه خود را با ترور دانشمندان نشان می‌دهند

حسینی عنوان کرد: عدم ترور دانشمندان از تعهدات امریکایی‌ها به کشور بود در حالی که این امر محقق نشده است و امروز دانشمندان هسته‌ای ما ترور می‌شوند و امریکایی‌ها سعی می‌کنند جایگاه این شهید را بپوشانند.

وی اضافه کرد: دشمن بداند هراندازه دانشمندان ما را ترور کند صدها دانشمند دیگر نیز تربیت و رویش می‌شود؛ در ترور شهیدفخری‌زاده نیز جایگزینی برای این دانشمند وجود خواهد داشت و شاگردانش راهش را ادامه خواهند داد.

نماینده اسبق قزوین در مجلس اذعان کرد: قدرت برتر نظامی ما برای استکبار توسط دانشمندان هسته‌ای و علمی ثابت می‌شود، لذا دشمن در جریان اقدامات ارزشمند این دانشمندان است و بغض و دشمنی خود را با ترور آنها نشان می‌دهد.

حسینی در پایان بیان کرد: البته ما از نیروهای امنیتی گلایه داریم؛ چرا نیروهای امنیتی این قدر از موضوع غافل و دچار روزمرگی شده‌اند که دانشمندان ما اینگونه ترور می‌شوند؟ آنها بدانند روزمرگی در مسائل امنیتی به معنای غفلت و از دست دادن یک داشمند بزرگ است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان