۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افتتاح ۲۵۰۰هکتار گلخانه در سطح کشور/ بزودی درباره قیمت خرید کشمش تصمیم‌گیری می‌شود
کد خبر: ۳۴۶۳۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۸ ساعت: ۱۶:۵ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

افتتاح ۲۵۰۰هکتار گلخانه در سطح کشور/ بزودی درباره قیمت خرید کشمش تصمیم‌گیری می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی در قزوین گفت: درباره قیمت گذاری و نحوه خرید کشمش روز دوشنبه در سطح کلان کشوری تصمیم گیری خواهد شد.

افتتاح ۲۵۰۰هکتار گلخانه در سطح کشور/ بزودی درباره قیمت خرید کشمش تصمیم‌گیری می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمدعلی طهماسبی امروز(شنبه) در جمع خبرنگاران استان قزوین درباره وضعیت گلخانه‌های کشور اظهار کرد: امسال مقرر بود که چهار هزار و ۶۰۰ هکتار گلخانه در کشور احداث می‌کردیم و تا پایان سال دو هزار و ۵۰۰هکتار از این میزان افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه احداث گلخانه یک طرح ادامه‌دار است و مقطعی نیست؛ افزود: تاکنون در هفت ماهه سال جاری حدود دو هزا ر و ۲۵۰ هکتار گلخانه آماده شده است و مابقی هم در سال آینده محقق می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اذعان کرد: در افق سال ۱۴۰۴ باید ۴۸هزار و ۳۰۰ هکتار به جمع گلخانه‌های قبلی کشور که ۹۸هزار هکتار بوده اضافه شود؛ موانعی در کارگروه رفع موانع تولید از مسیر گلخانه‌ها برداشته شده است و توافق کردیم که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از سازه محل اجرای طرح تسهیلات دریافت کند.

این مقام مسئول ابراز کرد: از نظر وسایل و تسهیلات هیچ محدودیتی وجود ندارد و تا هر میزان که متقاضی معرفی شود، حمایت می‌کنیم؛ همچنین درباره قیمت‌گذاری و نحوه خرید کشمش روز دوشنبه در سطح کلان کشوری تصمیم گرفته می‌شود.

کاهش جوجه ریزی عامل مهم افزایش قیمت مرغ

خدارحمیان در ادامه این مصاحبه ابراز کرد: پرداخت تسهیلات برای توسعه گلخانه جزو بالاترین اولویت‌ها در کشور و در بانک کشاورزی است و ما خوشبختانه از ابتدای سال ۹۸ تا امروز حدود ۱۴۰۰هکتار گلخانه جدید و مدرن به گلخانه‌های کشور اضافه شده است که امیدواریم تا پایان سال از این تعداد عبور کنیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: در زمینه وثائق هم باید به اندازه اصل تسهیلاتی که پرداخت می‌شود نیز باید وثیقه مطمئن ارائه شود، لذا با گلخانه‌داران همراهی می‌کنیم که علاوه بر محل اجرای گلخانه نیز وسایل دیگر هم از آن‌ها پذیرفته می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: تسهیلات مکانیزاسیون به وفور پرداخت می‌شود و در هشت ماهه سال جاری هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم که تا پایان سال هم پرداخت می‌شود و یکی از تسهیلاتی است که با شرایط سهل از سوی بانک پرداخت می‌شود و در افزایش ضریب مکانیزاسیون کشور بسیار موثر بوده است.

وی تصریح کرد: استان قزوین به لحاظ عملکرد یکی از استان‌های خوب کشور است و خوشبختانه خیلی فعال است و کشاورزان با ما ارتباط دارند و از تسهیلات استفاده می‌کنند که تسهیلات خوبی هم به آن‌ها پرداخت شده است.

خدارحمیان با بیان اینکه همه کارها برای توسعه گلخانه‌ها انجام می‌شود، اذعان کرد: همه شرایط برای احداث گلخانه‌ها مهیاست و برای نرخ تسهیلات از منابع صندوق استفاده می‌‌شود و برای استان قزوین ۱۴درصد است؛ کشاورزی کمتر از کرونا آسیب دیده و بخش‌هایی از مرغداری‌های گوشتی دچار آسیب شدند که افزایش قیمت کنونی مرغ هم مقداری ناشی از این است که جوجه ریزی کم شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی قزوین در پایان بیان کرد: ما در واحدهایی که از کرونا آسیب دیدند و معرفی شدند نیز از آن‌ها مساعدت‌هایی کردیم که هم در تمدید پرداخت تسهیلات و هم پرداخت تسهیلات جدید حمایت کردیم.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان