۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دولت با اهداف انتخاباتی در جامعه جوسازی می‌کند/ دولتمردان لجبازی با مجلس را کنار بگذارد
کد خبر: ۳۴۶۳۷۱ نویسنده: روح الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۸ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون صنایع مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

دولت با اهداف انتخاباتی در جامعه جوسازی می‌کند/ دولتمردان لجبازی با مجلس را کنار بگذارد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: متاسفانه دولت به جای اینکه به دنبال حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم باشد، اما با اهداف انتخاباتی مسائل ناثوابی را در جامعه مطرح می‌کند تا جریان فکری اصلاحات و دولت بتوانند در آینده هم دولت را در انحصار خود داشته باشند.

دولت با اهداف انتخاباتی در جامعه جوسازی می‌کند/ دولتمردان لجبازی با مجلس را کنار بگذارد

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با بیان اینکه گشایش اقتصادی کشور را نباید به مسائل سیاسی برون مرزی گره بزنیم، اظهار کرد: ما بحث مذاکره را تجربه کریدم و ایران در برجام به تمام تعهداتش عمل کرد و دولت در انتظار اقدام طرف مقابل برای رهاسازی پول‌های بلوکه شده، سرمایه‌گذاری خارجی در داخل کشور، لغو تحریم‌ها وارتباط با بانک‌های دنیا بود.

وی افزود: دولت خود را در حوزه دیپلماسی قوی می‌دید اما متاسفانه علی رغم  اینکه در معامله پایاپای باید بده بستان وجود داشته باشد، اما ما دادنی‌ها را به آن‌ها دادیم اما هیچ اتفاقی از ناحیه آن‌ها صورت نگرفت و نهایتا دیدیم که ترامپ برجام را پاره کرد و لغو تحریم‌ها و تعهداتی که انتظار داشتیم هم اتفاق نیفتاد لذا این تجربه نشان داده که ما باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی و خوداتکایی عمل کنیم و درون‌زایی را داشته باشیم.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس ابراز کرد: ما باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را شناسایی کنیم و در چارچوب اقتصاد مقاومتی عمل کنیم که عملیاتی کردن این کار نیازمند چند راهبرد است که در درجه اول باید مشکلات و گرفتاری‌های مردم را درک کنیم، خباثت دشمن و برنامه‌های آن را برعلیه کشور و نظام بشناسیم چراکه دشمن در این جنگ اقتصادی اهدافی دارد؛ لذا برمبنای این راهبردها باید وحدت بین قوا را ایجاد کنیم.

با خوداتکایی می‌توان اقتصاد را رونق بخشید

این مقام مسئول با بیان اینکه روحیه جهادی و بسیجی در مسئولین باید مانند ایام دفاع مقدس باشد، گفت: راهبرد اصلی ما اقتصاد مقاومتی است و دولت در این مدت کوتاهی که باقی مانده باید برای خود برنامه تعیین و به مصوبات مجلس تمکین کند و لجبازی با مجلس و دستگاه قضایی را کنار بگذارد.

وی تصریح کرد: ما قابلیت‌ها، منابع و ذخایر و امتیازات بالا و خوبی در کشور داریم که دیگر کشورها ندارند که باید شناسایی کنیم که اگر مدیریت و تدبیر در این حوزه به خرج دهیم، می‌توانیم مملکت را به احسن وجه اداره کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز کرد: دولت باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را بشناسد و با خوداتکایی و درون‌زایی از تولید حمایت و مسائل کشور را اولویت‌بندی کند؛ امروز نیاز داریم که وحدت و همدلی بین قوای سه گانه کشور وجود داشته باشد و دولت بیخودی چالش ایجاد نکند تا بتوانیم کار را جلو ببریم.

دولت فرار رو به جلو را در پیش گرفته است

عباسپور یادآور شد: متاسفانه دولت به جای اینکه به دنبال حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم باشد، اما با اهداف انتخاباتی مسائل ناثوابی را در جامعه مطرح می‌کند تا جریان فکری اصلاحات و دولت بتوانند در آینده هم دولت را در انحصار خود داشته باشند و درواقع فرار رو به جلو در پیش گرفتند.

وی عنوان کرد: واقعیت این است که هر وقت با توکل به خدا و تکیه بر مردم عمل کردیم نیز کارها را خیلی خوب جلو بردیم به طوری که از اول انقلاب تاکنون تحریم دفاعی داشتیم، اما با این وجود بهترین شکوفایی را در حوزه دفاعی داریم و امروز قدرت‌های جهانی نگران قدرت دفاعی و نظامی ما هستند.

نماینده آوج و بوئین زهرا در پایان گفت: اگر حوزه دفاعی هم این نگاه را داشت که در برابر مطالبات دشمن کوتاه بیاید قطعا این موفقیت‌ها را کسب نمی‌کرد، لذا بهترین شیوه این است که ببینیم علت پیشرفت‌هایمان در این حوزه چه بوده چراکه اگر بخواهیم بیگانگان برای سرنوشت ما تصمیم بگیرند بدون شک صرفا به دنبال منافع خودشان خواهند بود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان