۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شناسایی ۱۰۲ کودک کار در قزوین
کد خبر: ۳۴۶۳۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۸ ساعت: ۱۲:۳۳ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی بهزیستی استان خبرداد

شناسایی ۱۰۲ کودک کار در قزوین

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال ۱۰۲ کودک کار شناسایی و پذیرش شدند.

شناسایی ۱۰۲ کودک کار در قزوین

پری میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در شش ماه اول امسال  ۱۰۲ کودک کار شناسایی شدند که ۷۶ درصد از آنان پسر هستند و این کودکان از سوی یک مرکز دولتی و  دو مرکز غیر‌دولتی در استان حمایت و به آنان خدمات داده می‌شود.

وی افزود: در شش ماهه امسال در این مراکز بیش از پنج هزار خدمت تخصصی از جمله روانشناسی، مددکاری، حقوقی، آموزشی و درمانی به کودکان داده شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه براساس ارزیابی‌های انجام شده ۹۰درصد از کودکان کار دارای خانواده هستند، گفت: این کودکان معمولاً به مدرسه می‌روند، امکان انجام کار‌های مجرمانه آن‌ها کمتر است و غالباً از خدمات تحصیلی برخوردارند.

به گفته وی، یک درصد از مابقی کودکان کار روابطشان با خانواده قطع شده است و ۹ درصد هم در خانواده‌های بدسرپرست زندگی‌ می‌کنند که غالباً از سوی بهزیستی مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

میرزایی عنوان کرد: حدود شش درصد از کودکان کار و خیابان به علت نداشتن استطاعت مالی و تمایل به تحصیل و همچنین ضعف در کسب نمره بازمانده از تحصیل هستند.

این مقام مسئول با اشاره به سلامت و بهداشت کودکان کار گفت: حدود ۹۵ درصد از این کودکان سالم و پنج درصد باقیمانده هم دچار بیماری‌های روانی، جسمی، معلولیت و ذهنی هستند و بررسی شاخص‌های رشدی کودکانه کار نشان می‌دهد که ۸۹ درصد از آنان دارای رشد طبیعی هستند.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان