۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین برگزاری ٧٠٠کلاس آموزش سواد رسانه‌ای در قزوین/ بیش از ٢۵هزار فراگیر تحت آموزش قرار گرفتند
کد خبر: ۳۴۶۳۶۲ نویسنده: اعظم میرزائی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۸ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در استان خبرداد 

برگزاری ٧٠٠کلاس آموزش سواد رسانه‌ای در قزوین/ بیش از ٢۵هزار فراگیر تحت آموزش قرار گرفتند

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در استان قزوین گفت: نسرای قزوین از سال ٩٧ تاکنون توانسته بیش از ٧٣٣ کلاس آموزشی به شکل حضوری و غیرحضوری برگزار کرده و ٢۵ هزار و ٨٧٩ فراگیر تحت آموزش سواد رسانه‌ای قرار گرفتند.

برگزاری ٧٠٠کلاس آموزش سواد رسانه‌ای در قزوین/  بیش از ٢۵هزار فراگیر تحت آموزش قرار گرفتند

اعظم میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ درباره فعالیت‌های آموزش سواد رسانه‌ای قرارگاه فضای مجازی بسیج استان اظهار کرد: دنیای رسانه دنیای وسیعی از بسترهای تبادل اطلاعات در سطح گسترده است که علاوه بر فراهم آوری فرصت‌های جدید می‌تواند مخاطراتی را نیز به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: عدم شناخت و آگاهی در برخورد با رسانه و داده‌هایی که در هر لحظه در قالب‌های متفاوتی ارائه می‌کند؛ می‌تواند چالش‌های بزرگی را در فضای مجازی آغاز کرده و نتیجه آن را به فضای واقعی بکشاند.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در استان قزوین تصریح کرد: نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی از سال ۹۷ فعالیت خود را در سطح استان قزوین با هدف ارتقای سطح سواد رسانه در اقشار مختلف آغاز کرد و این فعالیت‌ها در سطح عمومی و تخصصی بوده و دوره‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های بسیاری با موضوعات سواد رسانه‌ای برگزار شد.

وی با اشاره به سرفصل‌های آموزش داده شده در حوزه سواد رسانه‌ای اذعان کرد: مبانی سواد رسانه‌ای، جنگ نرم، سلامت روان در فضای مجازی، آسیب‌های فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، تکنیک‌های اقناعی، رژیم مصرف، عوامل تضعیف خانواده در فضای مجازی، سبک زندگی در فضای مجازی و بومی سازی سواد رسانه‌ای از جمله مباحث مطرح شده در کلاس‌های آموزشی بوده است.

میرزایی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مدرس طی سال‌های ٩۶ تا ٩٨، ادامه داد: دوره‌های تربیت مدرس سواد رسانه‌ای با چارچوب‌های طراحی شده در استان برگزار شد و تاکنون بیش از ٣٠٠ نفر اعلام آمادگی کرده و تحت آموزش‌های پایه تا تخصصی قرار گرفته‌اند و بیش از ۵٠ مدرس به شکل فعال در سطح استان مشغول تدریس هستند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری بیش از پنج دوره آموزشی چند روزه در استان تحت عنوان دوره تربیت مدرس و آموزش مباحث سواد رسانه‌ای، بیان کرد: نسرای قزوین از سال ٩٧ تاکنون توانسته بیش از ٧٣٣ کلاس آموزشی به شکل حضوری و غیرحضوری برگزار کرده و ٢۵ هزار و ٨٧٩ فراگیر تحت آموزش سواد رسانه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه آدرس پیج اینستاگرامی و کانال نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی قزوین به آدرس @resadid_ir است، ادامه داد: نسرای استان قزوین، محتواهایی با موضوع سواد رسانه‌ای در قالب‌های موشن، کلیپ و پوستر تولید کرده و در کانال رسادید منتشر شده است.

میرزایی اظهار کرد: بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی سایر استان‌ها نیز از شاخصه‌های نسراست که علاقمندان می‌توانند از این ظرفیت‌ها در سراسر کشور که توسط اساتید مطرح کشوری برگزار می‌شود استفاده کنند.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در استان قزوین با اشاره به برگزاری لایوهای اینستاگرامی، مصاحبه و تولید محتوا در هفته بسیج، تصریح کرد: نهضت آموزش سواد رسانه‌ای در ایام کرونا نیز فعالیت خود را تعطیل نکرده و در قالب برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آنلاین اقدام به تدریس مباحث سواد رسانه‌ای در کل استان کرده است.

میرزایی در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های مهم نهضت سواد رسانه‌ای استان قزوین طی سال‌های اخیر گفت: برگزاری نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی استان قزوین با حضور ۲۳۹ شرکت کننده، راه اندازی نخستین سایت مرکز سواد رسانه‌ای استان قزوین با عنوان رسادید، راه اندازی کانال و صفحه اینستاگرامی رسادید جزو بخشی از فعالیت‌های ماست.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه با مدیرکل آموزش و پرورش استان جهت برگزاری دوره آموزش تفکر سواد رسانه‌ای برای معلمان مقطع متوسطه و امضای تفاهم نامه با سازمان سراج، صدا و سیما، بسیج رسانه و کانون شفق با هدف متمرکز سازی مباحث سواد رسانه‌ای استان تحت عنوان رسادید از جمله اقدامات انجام شده است.

دبیر نهضت سواد رسانه ای استان قزوین تصریح کرد: امضای تفاهم نامه با انجمن اسلامی دانش‌آموزی، امضای تفاهم نامه با اقشار مختلف بسیج اعم از بسیج جامعه زنان، بسیج ادارات، بسیج دانشجویی، امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) و لشکر ۱۶ زرهی با هدف ارتقای سطح سواد رسانه در استان قزوین جزو اقدامات صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: تهیه و اهدای کتب تخصصی سواد رسانه‌ای به مربیان سواد رسانه‌ای، تهیه دی وی دی‌های آموزشی با محتواهای به روز شده و تخصصی جهت ارتقای سطح سواد مربیان، پیگیری ثبت موسسه دیجیتال با عنوان رسادید از وزارت ارشاد، تعریف فرآیند تربیت مربی سواد رسانه در مرکز رسادید و انجام مصاحبه از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان