۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گره‌زدن مشکلات معیشتی به برجام، عامل بی‌ارزشی پول ملی شد/ دولت به‌واسطه بی‌تدبیری‌ها و ندانم کاری‌هایش از مردم عذرخواهی کند
کد خبر: ۳۴۶۳۱۸ نویسنده: محمدرضا خانلری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۵ ساعت: ۱۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

گره‌زدن مشکلات معیشتی به برجام، عامل بی‌ارزشی پول ملی شد/ دولت به‌واسطه بی‌تدبیری‌ها و ندانم کاری‌هایش از مردم عذرخواهی کند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: منشأ بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را باید در سیاست خارجی و داخلی نابخردانه کارگزاران فعلی در دوره دولت بی‌تدبیر سراغ گرفت که حل تمام مشکلات را به برجام گره زدند.

گره‌زدن مشکلات معیشتی به برجام، عامل بی‌ارزشی پول ملی شد/ دولت به‌واسطه بی‌تدبیری‌ها و ندانم کاری‌هایش از مردم عذرخواهی کند

محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به راه حل مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: تکیه بر توان داخلی، رفع موانع تولید، رفع موانع توزیع سالم و به عبارتی کنترل نقدینگی شاه کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور است.

وی افزود: باتوجه به پهناوری سرزمینی و وجود منابع طبیعی هنگفت، اصرار بر استفاده از توان داخلی بسیار منطقی و موجه است؛ مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تأکید مکرر بر ضرورت رونق تولید و جهش در این زمینه داشته‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: قطعا نظر مقام معظم رهبری علاوه بر مطالبه بهبود در روند تولید، توزیع عادلانۀ منابع هم بوده است؛ جداکردن وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن و سپردن مسئولیت بازرگانی کشور به مدیریتی توانمند از ضروریات سامان دهی به وضعیت آشفته فعلی است.

وی یادآور شد: آنچه به وضعیت معیشتی نابسامان فعلی شهروندان ما لطمه می‌زند، سیاسی بازی است و نه کار سیاسی سالم که هدف از تشکیل جمهوری اسلامی و سرلوحۀ اقدامات اساسی بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز بوده است.

دل‌خوش کردن به مذاکرات ساده اندیشی بود

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین ادامه داد: اتفاقا منشاء بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را باید در سیاست خارجی و داخلی نابخردانه کارگزاران فعلی در دورۀ دولت بی تدبیر سراغ گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: مواجهه نادرست در عرصۀ خارجی برای رفع تحریم‌ها، گره زدن مسائل معیشتی و حل نابسامانی‌های اجتماعی و اقتصادی تنها به برجام و مسائلی از این قبیل، موجب کاهش ارزش پول ملی و پیامدهای منفی ناشی از آن شده است.

وی با اشاره به اهمیت خودباوری گفت: باور به سیاست‌های اصیل انقلاب در حکمت «ما می‌توانیم» بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را رفع می‌کند، همانگونه که امام راحل عنوان کردند، تا زمانی که استکبار دست از شیطنت‌هایش برندارد رابطۀ دشمن ظالم با نظام مظلوم ما رابطۀ گرگ و میش است که اساسا این رابطه مذاکره بردار نیست.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: بسیار ساده‌اندیشی کردیم که بعد از گذشت ۳۰ سال از انقلاب و در اوایل دولت یازدهم تصور شد که شیطان بزرگ بنا به تعامل سازنده دوطرفه با رعایت حقوق، به دنبال احقاق حق طرفین است.

از مذاکرات منجر به معاهدۀ برجام باید درس بگیریم

خانلری مطرح کرد: تاوان برجام به عنوان یک اشتباه بزرگ آن است که امروز تحت فشار حداکثری دشمن قرار داریم که مجال تنفس حداقلی را هم از عدۀ کثیری از ملت ما سلب کرده است.

وی اذعان کرد: از مذاکرات منجر به معاهدۀ برجام سراسر خسران، برای جمهوری اسلامی باید درس بگیریم و بدانیم که دشمن با انجام هرگونه مذاکره‌ای با ایران اسلامی به جز تسلیم ما به چیز دیگری رضایت نخواهد داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: توفیقات فراوان مدیریت جهادی را قبل از انقلاب در عرصۀ مبارزه با دولت ستم‌شاهی و در اوایل انقلاب و همچنین در عرصه دفاع مقدس، توسط رزمندگان غیور سپاه اسلام از آزادسازی خرمشهر و شکست حصر آبادان گرفته تا موفقیت‌های بی‌شمار دیگر را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: نیاز انکارناپذیر امروز ما که تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه پس از تشکیل نظام اسلامی قرار داریم، بازگشت به خویشتن خود و ادامۀ مدیریتی از همان سبک است، در این صورت است که قادریم به فسادهای رخنه کرده در مدیریت اجرایی و حتی دیگر ارکان مدیریتی کشور غلبه کرده و آثار مبارک آن به کام امت اسلامی چشانده شود.

خانلری بیان کرد: متاسفانه مدیریت اجرایی غیرمسئولانه سال‌های اخیر، آثار نامبارکی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حتی بهداشت و سلامت این مردم مظلوم از خود بجای گذاشته و این حداقل یک عذرخواهی و اعتراف به ندانم کاری و بی‌تدبیری را می‌طلبد.

این کارشناس سیاسی در پایان یادآور شد: نهایت بی انصافی بوده و نوعی فرار رو به جلو است عدم پذیرش این خطاهای بعضا جبران ناپذیر که اگر ادعا شود، با مذاکرات بعدی بتوان راه به جایی برد.
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان