۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تکرار مذاکره فریب جریان اصلاحات برای انتخابات آینده است/ اراده قوی در بدنه مدیریتی دولت دیده نمی‌شود
کد خبر: ۳۴۶۳۱۵ نویسنده: مرتضی امیری نژاد تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۵ ساعت: ۱۴:۵۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس اقتصادی:

تکرار مذاکره فریب جریان اصلاحات برای انتخابات آینده است/ اراده قوی در بدنه مدیریتی دولت دیده نمی‌شود

کارشناس اقتصادی گفت: تکرار مذاکره یک فریب سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۰ در جریان اصلاحات است.

تکرار مذاکره فریب جریان اصلاحات برای انتخابات آینده است/ اراده قوی در بدنه مدیریتی دولت دیده نمی‌شود
مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ درباره سخنان مقام معظم رهبری در شورای اقتصادی کشور اظهار کرد: متاسفانه ضعفی که ما در دولت فعلی شاهد هستیم نبود مدیریت جهادی است؛ مقام معظم رهبری حدود 10 سال است که هرساله با نامگذاری اقتصادی برای سال نیز اهمیت حوزه اقتصادی را به مسئولین گوش‌زد می‌کنند و راهکار را نشان می‌دهند اما امروز عملکرد دولتمردان در این حوزه رضایتمند نیست.

وی افزود: تمام دغدغه دولت و انرژی آن طی این هشت سال در نگاه به خارج از کشور صرف شده و به نوعی باید گفت که تمام تخم مرغ‌ها را در سبد سیاست خارجی گذاشته است؛ در حالی که اگر چشم به توان و ظرفیت داخل داشته باشند؛ قطعا بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: بدون شک نیروهای جهادی و در تراز انقلاب در داخل بسیار وجود دارد که اگر مدیران ما همت و مدیریت جهادی داشته باشند هیچگاه وابسته و منتظر لطف بیگانگان نخواهند بود؛ متاسفانه اراده قوی در پشت مدیریت دولت دیده نمی‌شود و عزم راسخ در بدنه دولت سراغ نداریم.

مسئولین باید مشکلات اقتصادی را از بازی‌های سیاسی دور کنند

این مدرس دانشگاه ادامه داد: دولت باید چشم از خارج بردارد و خدمت مومنانه و پرورش نیروی انسانی مخلص و انقلابی را در دستور کار داشته باشد؛ انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی بود به طوری که در تک تک صحنه‌ها امام بر حضور مردم تاکید داشتند لذا مردم بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند.

امیری‌نژاد عنوان کرد: متاسفانه مسئولین می‌خواهند شانس سیاسی خود را روی مردم پیاده کنند که این مسئله آسیب جدی بر این سرمایه بزرگ اجتماعی وارد می‌کند چراکه وقتی مسئولین با وعده‌های سیاسی ظاهر می‌شوند اما در عمل هیچ آثار مثبتی ندارند، باعث بدبینی مردم می‌شود که این بدبینی نسبت به نظام هم سرایت می‌کند.

وی ابراز کرد: گره زدن همه مسائل جامعه به ویژه مسائل اقتصادی به سیاست و سیاسی کاری‌ها نیز باعث می‌شود که مردم همواره نسبت به تمام مسئولین نظام این تصور را داشته باشند که صرفا بنا به مطامع سیاسی خودشان است که مردم را می‌خواهند و در صدد رفع واقعی مشکلات نیستند.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه مسئولین باید مشکلات اقتصادی را از بازی‌های سیاسی دور کنند؛ گفت: ما هم اکنون درگیر مشکلات اقتصادی و بحث کرونا هستیم اما می‌بینیم که برخی مسئولین و چهره‌ها در حال پیاده‌سازی نقشه‌های انتخاباتی خود در جامعه و ایجاد فضای روانی هستند.

حل مشکلات معیشتی مردم باید بدون هیچ گرایش سیاسی در اولویت باشد

امیری‌نژاد تاکید کرد: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید بدون هیچ گرایش سیاسی در اولویت باشد چراکه وجود احزاب در گرو حضور مردم است؛ بیشتر مشکلات ما مربوط به مسئولینی است که مسائل را همچنان از بالا به پایین نگاه می‌کنند در حالی که این نگاه باید پایین به بالا باشد.

وی یادآور شد: پافشاری بر موضوع مذاکرات اشتباه راهبری دولت است که طی این هشت سال فرصت مردم و کشور را هدر داده است لذا گشایش اقتصادی باید به دست جوانان داخلی و اقتصاد مقاومتی رقم بخورد نه اینکه دل به انتخابات واشنگتن بسته باشیم و راه حل مشکلات را در آنجا جستجو کنیم؛ امریکا برای هیچ کشوری فرش قرمز پهن نکرده است که ایران دومی باشد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: مطرح کردن مجدد مذاکرات و ایجاد موج روانی و رسانه‌ای توسط برخی در داخل نیز یک فریب سیاسی و بازی با افکار عمومی است درحالی که پیش از این تجربه آن را در برجام دیدیم لذا دامن زدن به این موضوعات تنها یک فریب سیاسی برای انتخابات 1400 در جریان اصلاحات است.

کارشناس مسائل اقتصادی اذعان کرد: باید واقع بینانه گفت که جریان اصلاحات سرمایه اجتماعی خود را از دست داده است و نمونه بارز آن را در انتخابات مجلس شاهد بودیم که مردم به افرادی اعتماد می‌کنند که نگاهشان به داخل باشد و با آن‌ها صادقانه رفتار کنند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان