۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نقد منصفانه هیچ نسبتی با توهین و تمسخر ندارد/ برخورد با هتاکی و جنجال‌آفرینی در حوزه رسانه ضروریست
کد خبر: ۳۴۶۳۱۰ نویسنده: علی صادقی نیارکی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۵ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر نماینده مردم قزوین در مجلس:

نقد منصفانه هیچ نسبتی با توهین و تمسخر ندارد/ برخورد با هتاکی و جنجال‌آفرینی در حوزه رسانه ضروریست

مسئول دفتر نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: در راستای دفاع از زحمات خبرنگارانی که پا به پای مسئولین در تمام عرصه‌ها در راستای پوشش درست اخبار رسالت خبرنگاری را به نحوه احسن انجام داده‌اند و درخواست‌های مکرر مردمی برای برخورد با فضای غبارآلود تحریف و تخریب، بر خود لازم می‌دانیم رسیدگی به تخلفات آشکار را از مراجع قضایی پیگیری کنیم.

نقد منصفانه هیچ نسبتی با توهین و تمسخر ندارد/ برخورد با هتاکی و جنجال‌آفرینی در حوزه رسانه ضروریست

علی صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به رسالت مسئولان در پاسخگویی صحیح به افکار عمومی اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در رشد و توسعه کشور دارند و مسئولان هم در همین زمینه موظف هستند تا به‌هنگام و به شکل صحیح پاسخگوی رسانه‌ها به‌عنوان نماینده افکارعمومی باشند.

وی افزود: نقد سازنده، منصفانه و توام با اخلاق قطعا راهکار سازنده‌ای در رفع مشکلات است و هر مسئول دلسوزی از چنین نقدی باید استقبال کند، لذا از این منظر باید از رویکرد انتقاد سازنده مطبوعات استقبال کرد.

مسئول دفتر نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس عنوان کرد: اما باید توجه داشت که نمی‌توان عنوان هرشکل از تهمت، توهین و تخریب به‌ویژه در فضای مجازی را نقد گذاشت، چراکه بیش از هرچیزی نقد خواندن چنین مسائلی، ظلم به ساحت رسانه‌ها و ساحت نقد است.

سرپرست خبرگزاری ایلنا بارها اخلاق را زیر پا گذاشته است

صادقی نیارکی ضمن تاکید بر اصول اخلاقی مصرح در تهیه و انتشار خبر بیان کرد: خط مشی بسیاری از مسئولان همواره مدارا و استقبال از هرگونه نقد، تحلیل و نظرات متفاوت در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه خبر و اطلاع رسانی است.

وی در ادامه گفت: نقد منصفانه هیچ نسبتی با استهزاء، تمسخر و توهین ندارد، اما گاه شاهدیم که برخی با مقاصد گوناگون بجای نقد منصفانه، بیان ضعف‌ها و مشکلات، فرصت‌ها و تهدیدها و ارائه راهکار مناسب و تحلیلی که از ملزومات نقد است، صرفا در فضای مجازی یا رسانه اقدام به توهین، تمسخر و یا ایجاد مضحکه می‌کنند که این امر از نظر هیچ انسان عاقل و بااخلاقی پسندیده نیست.

مسئول دفتر نماینده مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: متأسفانه سرپرست خبرگزاری ایلنا در قزوین بارها با زیر پا گذاشتن اخلاق حرفه‌ای و اصل اساسی تهیه خبر که صداقت و رعایت امانت است اقدام به نشر نسبت‌های دروغ کرده که موجبات سوءاستفاده رسانه‌های خارجی مغرض شده است.

رسیدگی به تخلفات از مراجع قضایی برای برخورد با فضای غبارآلود تحریف و تخریب

وی تصریح کرد: گاه برخی از این نسبت‌ها چنان آمیخته با توهین، تمسخر و تهمت بوده‌اند که در رسانه وی منتشر نشده و تنها در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی منعکس شده است؛ چراکه خود واقف بوده که آنچه منتشر می‌کند نسبتی با فعالیت رسانه‌ای ندارد.

این مقام مسئول در ادامه با اعلام اینکه بارها نسبت به بی‌اخلاقی‌های صورت گرفته توسط برخی از افراد با سعه صدر گذشت شده است، بیان کرد: نحوه تهیه این اخبار، تیترها و ادبیات مورد استفاده به هیچ وجه در شأن خبرنگاران زحمت‌کش نیست و بیش از هرچیزی تکرار بی‌اخلاقی برخی افراد، جایگاه و شانیت جامعه خبری را تهدید می‌کند، لذا برخورد صریح و جدی با هتاکی و جنجال آفرینی برخی از افراد ضروری است.

صادقی نیارکی اعلام کرد: در راستای دفاع از زحمات و تلاش‌های خبرنگارانی که پا به پای مسئولین در تمام عرصه‌ها در راستای پوشش درست اخبار رسالت خبرنگاری را به نحوه احسن انجام داده‌اند و درخواست‌های مکرر مردمی برای برخورد با فضای غبارآلود تحریف و تخریب، بر خود لازم می‌دانیم رسیدگی به تخلفات آشکار این چنینی را از مراجع قضایی پیگیری کنیم.

نقدها و پیشنهادهای سازنده پایه‌گذار ایجاد تغییرات مثبت در جامعه است

وی با تاکید بر اینکه پیگیری قضایی این مورد صرفا برای تمییز دادن کار خوب از کار غلط و جدا کردن نقد از نسبت دروغ خواهد بود، بیان کرد: آنچه که روشن است مجموعه اقدامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله نماینده حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز در معرض نگاه و قضاوت رسانه‌ها، تحلیل‌گران، متخصصان و اقشار مختلف مردم قرار دارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: بی‌شک دکتر محمدبیگی و مجموعه دفتر وی از هرگونه نقد سازنده استقبال کرده و همگان می‌توانند نظرات سازنده و انتقادات خود را در فضایی دوستانه و با نگاه کارشناسی جهت رفع مشکلات مردم ارائه کنند، چراکه نقدها و پیشنهادهای سازنده می تواند پایه‌گذار ایجاد تغییرات مثبت و رو به رشدی در جامعه باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان