۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی را ساماندهی کردیم/ حضور طلاب بسیجی قزوین برای مشاوره بیماران
کد خبر: ۳۴۶۲۹۹ نویسنده: محمدتقی خراسانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۵ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول کمیته رسانه قرارگاه جهادی طلاب قزوین:

تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی را ساماندهی کردیم/ حضور طلاب بسیجی قزوین برای مشاوره بیماران

مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی قرارگاه جهادی طلاب قزوین گفت: وضعیت تغسیل و تدفین بیماران کرونایی با ورود طلاب بسیجی جهادگر به این عرصه سامان‌دهی شد؛ در این زمینه طلاب خواهر و برادر برای تغسیل اموات کرونایی به آرامستان‌ها اعزام شدند.

تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی را ساماندهی کردیم/ حضور طلاب بسیجی قزوین برای مشاوره بیماران

محمدتقی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره اقدامات انجام شده توسط بسیج طلاب در ایام کرونا اظهار کرد: طبق فرمان مقام معظم رهبری و با ورود طلاب به عرصه جهادی مقابله با کرونا، قرارگاه جهادی مقابله با کرونا با حضور طلاب بسیجی و مراکز حوزوی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: ضدعفونی معابر به صورت محلی در سطح استان قزوین، شناسایی افراد نیازمند سطح شهر و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی به خانواده‌های بیماران آسیب دیده از کرونا اقدامات بسیج طلاب در موج اول کرونا بود.

مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی قرارگاه جهادی طلاب قزوین تصریح کرد: حضور نیروهای جهادی بسیج طلاب در بیمارستان‌ها جهت انجام کارهای بالینی بیماران، روحیه بخشی به آنها، کمک به خرید مایحتاج خانواده‌های آسیب دیده از کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و روانشناختی به بیمارانی که دچار افسردگی شدند از جمله اقدامات انجام شده است.

خراسانی اذعان کرد: فراخوان، جذب و آموزش طلاب جهادگر جهت خدمت در سه بخش حوزه‌ بیمارستانی مانند انجام کارهای بالینی و مشاوره روانشناسی به بیماران و کمک به کادر درمان که به علت روند طولانی این بیماری دچار فرسایش شدند از دیگر کارهای انجام شده است.

وی بیان کرد: بخش دیگری از طلاب جهادگر نیز جهت کمک به آسیب دیدگان از کرونا و خانواده‌های آنان در محلات از هر لحاظ حاضر شدند.

طرح "روضه‌های خانگی" در ایام محرم و صفر اجرا شد

این مقام مسئول یادآور شد: در ایام محرم و صفر طرح "روضه‌های خانگی" به همت جهادگران طلبه بسیجی در محلات شهر قزوین در فضای باز، به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد؛ همچنین در ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، "روضه‌های خانگی" محلی جهت حفظ عظمت و ماندگاری این ایام در اذهان مردم برگزار شد.

وی عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید در فضای مجازی شاهد بازتاب و انعکاس کاری جهادگران باشیم، به همین دلیل کمیته"رسانه‌ها و فضای مجازی" در قرارگاه جهادی تشکیل شد که به موجب آن توانستیم با مطبوعات و رسانه‌های کشوری و استانی در تعامل باشیم.

این طلبه جهادگر اذعان کرد: با رسانه‌ای کردن فعالیت‌ها این اطمینان را به مردم می‌دهیم که جامعه‌ی روحانیت همیشه در کنار مردم است و طبق توصیه‌ی مقام معظم رهبری به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، یکسری از این دعا تهیه و بین مردم، بیماران و کادر پزشکی توزیع شد.

وی گفت: وضعیت تغسیل و تدفین بیماران کرونایی با ورود طلاب بسیجی جهادگر به این عرصه سامان‌دهی شد؛ در این زمینه طلاب خواهر و برادر برای تغسیل اموات کرونایی به آرامستان‌ها اعزام شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: اقدامات طلاب بسیجی در موج سوم کرونا، حضور تیم‌های بالینی، روانشناختی و کمک پرستاری در سه شیفت صبح و ظهر و عصر توسط طلاب بسیجی در بیمارستان‌های بوعلی، ولایت و رحیمیان است.

وی یادآور شد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در بیمارستان‌ها مانند پخش اذان و دعا، روضه خوانی جهت آرامش بخشی است که این امر به تایید مسئولین ارشد علوم پزشکی و ستاد کرونا رسیده است.

خراسانی در پایان یادآور شد: مردم به علت حضور مداوم در منزل دچار افسردگی و ناراحتی‌هایی می‌شوند که ما در تلاش هستیم با اقداماتی که در نظر داریم؛ بتوانیم آنها را از آسیب‌های احتمالی در طولانی مدت دور کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان