۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۸۰ کیت تشخیص سریع کرونا در اختیار قزوین قرار گرفت/ جان‌باختن ۱۰ بیمار دیگر
کد خبر: ۳۴۶۲۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۵ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان:

۸۰ کیت تشخیص سریع کرونا در اختیار قزوین قرار گرفت/ جان‌باختن ۱۰ بیمار دیگر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۸۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند و ۱۰ قزوینی هم جان خود را از دست دادند.

۸۰ کیت تشخیص سریع کرونا در اختیار قزوین قرار گرفت/ جان‌باختن ۱۰ بیمار دیگر

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: تعداد ۸۰ کیت تشخیص سریع کرونا به صورت آزمایشی در اختیار استان قزوین قرار گرفته است که تا پایان هفته جاری در اختیار پایگاه‌های سلامت سراسر استان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی بیان کرد: از روز شنبه هفته جاری طرح قرارگاه شهید قاسم سلیمانی بر محور محله و خانه در سراسر کشور و استان قزوین به اجرا درآمده است که خوشبختانه در سطح شهر کاملاً رعایت می‌شود.

بستری ۱۱۶ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: تنها نگرانی ما مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است که امیدواریم با جدی گرفتن موارد بهداشتی از سوی مردم شاهد کاهش بیماری باشیم.

وی بیان کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۸۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و هم اکنون آمار بیماران بستری به ۵۲۲ نفر رسیده که نسبت به روز گذشته حدود ۴۰ نفر کاهش داشته است.

این مقام مسئول عنوان کرد: از مجموع بیماران کرونایی بستری در استان ۱۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این تعداد ۴۷ بیمار بدحال به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

وی در پایان با اشاره به فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر از هم‌استانی‌ها با علائم حاد تنفسی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان