۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح "کرامت" در ۲۹ محله استان قزوین/ در حوزه ترک اعتیاد، صیانت از خانواده جدی گرفته شود
کد خبر: ۳۴۶۲۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۴ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی سپاه صاحب الامر(عج) اعلام کرد

اجرای طرح "کرامت" در ۲۹ محله استان قزوین/ در حوزه ترک اعتیاد، صیانت از خانواده جدی گرفته شود

معاون اجتماعی سپاه استان قزوین گفت: از ۱۱ محله کرامت که در استان از اوایل دهه ۹۰ شناسایی شده بود به ۲۹ محله رسیده‎‌ایم که ماموریت‌ها را در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی این محلات اجرایی می‌کنیم.

اجرای طرح "کرامت" در ۲۹ محله استان قزوین/ در حوزه ترک اعتیاد، صیانت از خانواده جدی گرفته شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سرهنگ امیرعلی حسینیانی امروز(سه شنبه) در جلسه هم‌اندیشی مسائل آسیب‌های اجتماعی در قزوین با محوریت علل گرایش به اعتیاد در زنان که به همت بسیج رسانه قزوین در سالن جلسات اقشار سپاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهدافی که معاونت اجتماعی سپاه از معاونت فرهنگی جدا شد به واسطه پیگیری کردن موضوعات اجتماعی به طور ویژه است.

وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های ۹۴ و ۹۵ دغدغه‌های اجتماعی را مطرح کردند و تاکید داشتند که حتما بسیج در این حوزه پای کار بیاید، لذا در همان سال معاونت اجتماعی سپاه شکل گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: معاونت اجتماعی سپاه ماموریت‌هایی که اولویت شورای اجتماعی کشور بود را دنبال می‌کند که شامل کاهش اعتیاد، کاهش طلاق، کاهش کودکان کار، رسیدگی به معضلات حاشیه نشینی است که از سال ۹۸ عملا ماموریت را آغاز کردیم.

معاون اجتماعی سپاه استان قزوین اذعان کرد: از ۱۱ محله کرامت که در استان از اوایل دهه ۹۰ شناسایی شده بود به ۲۹ محله رسیده ایم که ماموریت‌ها را در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی این محلات اجرایی می‌کنیم که تعدادی از این محلات شهری و تعدادی روستایی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: محلات آسیب دیده را در استان قزوین به لحاظ جغرافیایی تعیین و تقسیم‌بندی کردیم تا در پایان طرح ارزیابی شود که چقدر اثرگذاری داشته‌ایم. مهمترین ماموریت ما در حوزه صیانت است زیرا در حوزه اعتیاد فقط موضوع ترک و درمان مطرح نیست و اگر از بحث صیانت غافل شویم قطعا زحمات ما به هدر می‌رود، همچنین مهمترین نهاد در زمینه حفظ فرد پس از ترک اعتیاد خانواده است.

حسینیانی عنوان کرد: در خانواده‌هایی که آسیب اقتصادی دارند و اعضای خانواده آسیب دیده از اعتیاد هستند رویکرد را در حوزه توانمندسازی متمرکز کردیم و افراد را بنا به توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌ها آموزش دادیم تا مدارک فنی‌حرفه‌ای دریافت کنند و بتوانند از مزایای تسهیلات و حمایت‌های دولت بهره‌مند شوند؛ هدف ما این است که تا پایان سال این طرح را عملیاتی کنیم که البته تعدادی عملیاتی شده و هدف دیگر ما هم ایجاد تعاونی است تا این خانواده‌ها انسجام و توانایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تعدادی از مراکز ورزشی، تفریحی، فرهنگی و آموزشی را در محلات محروم راه‌اندازی و احداث کردیم تا در بحث اوقات فراغت سالم توانمند شوند، گفت: ما تفاهم‌نامه رسمی با وزارت بهداشت داریم و برنامه‌هایی مشترک را تعیین کردیم که امسال در محله‌های حاشیه‌نشین اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در این ۲۹ محله استان قزوین، شورای اصلاح محل را شکل دادیم و کار را به مردم سپردیم به طوری که در کنار مدیر برادر یک مدیر خواهر هم انتخاب کردیم، لذا ۷۰ درصد کار باید توسط خانم‌ها انجام شود که بیش از ۹۰ درصد ایجاد اشتغال و کارگاه‌های پیشگیری در حوزه بانوان صورت گرفته است.

معاون اجتماعی سپاه استان قزوین تاکید کرد: اصلی‌ترین کار ما پیشگیری و آموزش است و ۱۷ سمنی که در بهزیستی مخصوص بانوان هستند نیز ارتباط تنگاتنگی با ما دارند، در استان یک کمپ برای خانم‌های دارای اعتیاد و بی‌خانمان داریم و سایر بانوان در مراکز تحت درمان هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان