۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۲۵۰ روستای قزوین به اینترنت دسترسی ندارد/ اتصال ۱۰ روستای قزوین به شبکه اینترنت
کد خبر: ۳۴۶۲۶۸ نویسنده: مرتضی شهامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۳ ساعت: ۱۵:۱۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

۲۵۰ روستای قزوین به اینترنت دسترسی ندارد/ اتصال ۱۰ روستای قزوین به شبکه اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: طی هفته گذشته ۱۰روستا در مناطق مختلف استان شامل طارم، الموت، شهرستان آوج و آبیک به شبکه اینترنت متصل شدند.

۲۵۰ روستای قزوین به اینترنت دسترسی ندارد/ اتصال ۱۰ روستای قزوین به شبکه اینترنت

مرتضی شهامی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین با اشاره به عدم دسترسی برخی روستاهای استان به شبکه اینترنت اظهار کرد: حدود ۲۵۰روستا در سطح استان به اینترنت دسترسی ندارند که سه درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند؛ درواقع می‌توان گفت که ۹۷ درصد مردم استان و بالطبع دانش‌آموزان از شبکه اینترنت بهره‌مند هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با بیان اینکه قزوین رتبه یازدهم کشوری را در زمینه پوشش اینترنت دارد، افزود: با توجه به تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز و دلار و تحت تاثیر قرار گرفتن قطعات، شرکت‌ها و اپراتورها به سختی می‌توانند شبکه‌ها را توسعه دهند.

اتصال ۵۰ روستای قزوین به اینترنت 4G

وی تصریح کرد: طی هفته گذشته ۱۰ روستا در سطح استان شامل سه روستا از منطقه طارم، سه روستا از منطقه الموت، سه روستا از شهرستان آوج و یک روستا نیز در آبیک به شبکه اینترنت متصل شدند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از محل درآمدها توسعه‌های زیرساختی صورت خواهد گرفت، بیان کرد: طی یک ماه آینده هم حدود ۵۰روستا از نسل دو به نسل سه و از 3G به 4G ارتقا پیدا خواهند کرد.

شهامی در پایان با بیان اینکه طی دو سال اخیر به هیچ وجه افزایش تعرفه اینترنت صورت نگرفته است، گفت: اگرچه اپراتورها تابستان امسال تصمیم به افزایش تعرفه‌ها را داشتند؛ اما دولت و وزارت ارتباطات مخالفت کرده و مانع این کار شدند.
انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان