۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شروع قرنطینه خانگی بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها شد/ قاچاق و کمبود نهاده‌های دامی عاملی برای گرانی!
کد خبر: ۳۴۶۲۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۳ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

پیگیری صبح‌قزوین از علل گرانی مرغ؛

شروع قرنطینه خانگی بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها شد/ قاچاق و کمبود نهاده‌های دامی عاملی برای گرانی!

با وجود ابلاغیه ستاد تنظیم بازار مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی قیمت مرغ و رسیدن نرخ آن به کانال ۲۰ هزار تومان، متاسفانه نه تنها قیمت این کالا کاهش پیدا نکرده، بلکه با افزایش چشمگیری از مرز ۳۰ هزار تومان هم عبور کرد.

شروع قرنطینه خانگی بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها شد/ قاچاق و کمبود نهاده‌های دامی عاملی برای گرانی!

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، با وجود ابلاغیه ستاد تنظیم بازار مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی قیمت مرغ و رسیدن نرخ آن به کانال ۲۰ هزار تومان، متاسفانه نه تنها قیمت این کالا کاهش پیدا نکرده، بلکه با افزایش چشمگیری از مرز ۳۰ هزار تومان هم عبور کرد.

به گفته‌‌ی برخی از فروشندگان به خبرنگار صبح قزوین، این افزایش نرخ بی ارتباط با قرنطینه ۲ هفته‌ای نیست.

به گفته‌ی آنها از روز شنبه و با آغاز قرنطینه خانگی کرونا، قیمت برخی اقلام از جمله مرغ با شیب تند رو به افزایش است.

این فروشنده‌ها از روز گذشته مرغ تازه را با نرخ ۲۹هزار و ۹۰۰ تومان، سینه مرغ را با نرخ ۵۰ هزار تومان و ران مرغ را کیلویی ۳۳ هزار تومان به مشتریان خود عرضه کرده اند.

از سوی دیگر به نظر فروشندگان مرغ در سطح شهر قزوین، قاچاق و کمبود مرغ زنده از عوامل احتمالی افزایش قیمت آن است.

با توجه به موج افسار گسیخته گرانی‌ها و شرایط بد اقتصادی مردم لازم است که نهادهای متولی با ورود سریع به این مسئله تدبیری جدی بیندیشند.

امروز در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت یک کیلو سینه مرغ بسته بندی شده ۹۵ هزار تومان و یک کیلو ران مرغ ۶۷ هزار تومان خرید و فروش شده است.

در نقطه دیگری از شمال شهر قزوین و حضور در فروشگاهای زنجیره‌ای شاهد فروش گوشت سینه مرغ یک کیلو و ۸۰۰ گرمی با قیمت ۱۰۰ هزار تومان و ران مرغ یک کیلویی با قیمت ۵۰ هزار تومان هستیم.

اکبر آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین درباره گرانی قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: کمبود نهاده‌های دامی در بازار موجب افزایش قیمت تولیدات مرتبط از جمله مرغ می‌شود که بالطبع اثرات زیادی در کاهش قدرت خرید مردم دارد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان استان قزوین افزود: مشکل کمبود نهاده‌ها بویژه ذرت و سویا مشکل امروز مرغداران نیست بلکه چندین ماه است که مرغداران با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند که همین عامل موجب کاهش روند جوجه ریزی شده و در نتیجه امروز شاهد کمبود و گرانی مرغ خواهیم بود.

آقاجانی با بیان اینکه امروز مرغ با قیمت ۲۹ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد، گفت: از روز گذشته این افزایش قیمت شروع شده درحالیکه روز قبل‌تر از آن(شنبه) مرغ با قیمت هر کیلو ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان عرضه می‌شد.

وی در پایان گفت: ممکن است این روند افزایشی همچنان در بازار ادامه داشته باشد؛ چراکه کمبودها همچنان وجود دارد و ممکن است طی ۱۰ روز آینده به ثبات برسد.

به گزارش صبح قزوین؛ انتظار می‌رود مسئواین و صاحبان اصناف و مشاغل با وجود بحران کرونا و تاثیر آن بر معیشت و اقتصاد جامعه به فکر این معضل و تلاش جهت رفع آن باشند؛ ستاد تنظیم بازار و مسئولان ارشد استان طی روزهای گذشته در جلسات کاری خود بر نظارت قدرتمند در بازار تاکید کرده اند اما آنچه امروز شاهدیم رهاشدگی بازار کالاهای اساسی مردم و شیب تند قیمت‌هاست!

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان