۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قطع زنجیره کرونا از اهداف راه‌اندازی طرح شهید سلیمانی است/حضور پزشکان جهادی در مرکز غربالگری قزوین
کد خبر: ۳۴۶۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۲ ساعت: ۱۵:۱۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

قطع زنجیره کرونا از اهداف راه‌اندازی طرح شهید سلیمانی است/حضور پزشکان جهادی در مرکز غربالگری قزوین

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی، سرعت برخورد و قطع زنجیره کرونا است و بازه زمانی طرح شش ماهه است که بستگی به عملکرد مردم دارد.

قطع زنجیره کرونا از اهداف راه‌اندازی طرح شهید سلیمانی است/حضور پزشکان جهادی در مرکز غربالگری قزوین

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین، فاطمه محمدبیگی در مراسم افتتاحیه مرکز غربالگری کووید۱۹ که امروز(یکشنبه) در دبیرستان دخترانه معارف اسلامی صدرا واقع در شهرک کوثر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح جهادی شهید سلیمانی با رویکرد بسیج همگانی در مقابله با کرونا به مناسبت آغاز هفته‌ی بسیج و با همدلی، انسجام، وحدت و همگرایی کلیه گروه‌‌های جهادی آغاز می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: این طرح با همکاری نیروهای بسیج، سپاه پاسداران، دستگاه‌های اجرایی، سازمان تبلیغات، جبهه فرهنگی، هیئات مذهبی و کلیه گروه‌های جهادی استان اجرا می‌شود که مدت اجرای طرح شش ماه پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: دبیرستان دخترانه معارف اسلامی صدرا به عنوان محل اجرای طرح در اختیار گروه جهادی شهید حجت اسدی قرار گرفته و این مرکز با هدف غربالگری کرونا به منظور جلوگیری از تجمع و ازدحام بیماران کرونایی منطقه کوثر و مینودر به مراکز بهداشت سطح شهر، جهت ثبت آزمایش کووید ۱۹تشکیل شده است.

محمد‌بیگی یادآور شد: این طرح در کنار اقداماتی همچون گشت سیار، خانه به خانه، محله محور و مسجد محور آغاز به کار کرده است و این مرکز به ساکنین محله‌ی کوثر و مینودر این امکان را می‌دهد تا ضمن مراجعه به مرکز درمانی مذکور از ازدحام در مراکز درمانی دیگر جلوگیری شود.

 حضور پزشکان جهادی در مرکز غربالگری کرونا

وی عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، سرعت برخورد و قطع زنجیره کرونا است، شناسایی افراد در معرض خطر، همکاری با خانه بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی و کاهش بیماران ورودی به بیمارستان‌ها ازدیگر اهداف این طرح است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در بحث قرنطینه خانگی در محله کوثر و مینودر به بیماران کرونایی، مشاوره روانشناختی حضوری و تلفنی داده می‌شود؛ همچنین در صورت موفقیت طرح در محلات مذکور، این طرح در محلات پایین شهر هم اجرایی می‌شود.

محمدبیگی گفت: این گروه جهادی به عنوان اولین مرکز تخصصی در زمینه کووید۱۹ وارد عمل شده، قبل از این، درمانگاه پاکروان و دو مرکز سازمان تامین اجتماعی در حیطه غربالگری کووید۱۹ اعلام آمادگی کردند و این اقدامات تا خنثی کردن کامل ویروس کرونا ادامه دارد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: بازه زمانی طرح ۶ ماهه است ولی قرار جهادی ما ۳ ماهه برنامه ریزی شده که بستگی به عملکرد مردم و پاسخگویی عملکرد مرکز دارد تا براساس آن تغییرات طرح و مکان آن بررسی شود.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: پزشکان جهادی با حضور در این مکان علاوه بر مشارکت در اجرای طرح، اقدام به ویزیت بیماران کرونایی مراجعه کننده به این مرکز غربالگری می‌کنند و امیدواریم مردم گروه‌های جهادی را همواره در کنار خود بدانند تا بتوانیم این طرح را توسعه دهیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان