۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۰ گروه جهادی طلبه در حوزه کرونا فعالیت می‌کنند/ راه‌اندازی قرارگاه مواسات و کمک به طلاب نیازمند قزوینی
کد خبر: ۳۴۶۲۱۴ نویسنده: حجت الاسلام مصطفایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۲ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین:

۱۰ گروه جهادی طلبه در حوزه کرونا فعالیت می‌کنند/ راه‌اندازی قرارگاه مواسات و کمک به طلاب نیازمند قزوینی

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: ۱۰ گروه جهادی به صورت شیفتی در راستای مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند؛ همچنین ایجاد قرارگاه مواسات در پایگاه‌ها و تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته‌ معیشتی به طلاب نیازمند هم از دیگر اقدامات انجام شده در ایام کرونا است.

۱۰ گروه جهادی طلبه در حوزه کرونا فعالیت می‌کنند/ راه‌اندازی قرارگاه مواسات و کمک به طلاب نیازمند قزوینی

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج طلاب اظهار کرد: به فرمان امام خمینی(ره) در دوم آذر ۱۳۵۷ بسیج دانشجو و طلبه تشکیل شد و به فرموده امام راحل یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها، تشکل بسیج دانشجویی و طلبه است.

وی افزود: بسیج طلاب همانند سایر اقشار، جزء بسیج محسوب می‌شود و به علت داشتن سابقه حوزوی، برای تمامی اقشار جامعه خدمات فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی ارائه می‌دهد و این تشکل همچنین با بسیج دانش‌آموزی، فرهنگیان و بسیج سازندگی تعامل داشته و در اردوهای جهادی و راهیان‌نور همکاری می‌کند.

رئیس سازمان بسیج طلاب استان قزوین تصریح کرد: بسیج طلاب، به دلیل اینکه دارای تریبون هستند به عنوان یکی از تشکل‌های نقش‌آفرین در بسیح بوده و در ایام کرونا به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفتند و امروز نیز در جبهه اقتصادی خدمت می‌کنیم.

مصطفایی عنوان کرد: ما با نهادهای مرتبط با بسیج طلاب، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، سازمان تبلیغات، اوقاف و سایر نهادهای مرتبط با مراکز درمانی همکاری و همیاری می‌کنیم.

وی گفت: در ابتدای شیوع کرونا توانستیم طلاب را جهت تبلیغ و آگاهی بخشی به جامعه دسته‌بندی کنیم؛ همچنین گروهی از طلاب کوچه‌ها و معابر را ضدعفونی می‌کردند.

مصطفایی یادآور شد: بخشی از طلاب هم به تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و بسته‌های معیشتی بین مردم و در حوزه بیمارستانی به پرستاری از بیماران و روحیه‌ بخشی به کادر درمان مبادرت داشتند.

برنامه‌های هفته‌ی بسیج به صورت مجازی برگزار می‌شود

این مقام مسئول بیان کرد: اکنون بسیج طلاب به طور کلی دارای دو حوزه خواهران و برادران با یک پایگاه فعال در استان قزوین مشغول به فعالیت است. حوزه های مذکور در مناسبت‌های مختلف مانند هفته دفاع مقدس، دهه فجر و دهه کرامت فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

مصطفایی تصریح کرد: همچنین در ایام کرونا کلیه برنامه‌ها بخصوص برنامه‌های هفته‌ی بسیج به صورت مجازی برگزار می‌شود؛ به فرموده امام راحل"بسیج، شجره طیبه است". امروز تمام ارکان بسیج با تمام ظرفیت خود با انجام غربالگری و روحیه بخشی به خانواده‌های متوفیان به کادر درمان کمک می‌کنند.

به گفته‌ی وی، قرارگاه جهادی طلاب به همت حوزه‌ علمیه فعال شد و دو فعالیت کلیدی و اساسی در بیمارستان‌ها توسط طلاب این قرارگاه انجام می‌شود و این اقدامات در هفته بسیج ادامه دارد.

رئیس بسیج طلاب حوزه علمیه اذعان کرد: همانطور که در هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمن دفاع کردیم، اکنون هم در عرصه‌ی سلامت در دو حیطه پرستاری از بیماران و روحیه‌بخشی به کار درمان، به دفاع می‌پردازیم.

مصطفایی با اشاره به محورهای فعالیت بسیج طلاب اظهار کرد: بسیج طلاب در زمینه‌های مختلفی مانند جذب طلاب جدید خواهران و برادران، ارائه خدمات پرسنلی به کلیه طلاب بسیجی، ارسال پیام‌های نوید بخش و امیدآفرین به مناسبت‌های مختلف فعالیت می‌کند.

وی در ادامه یادآور شد: حضور موثر در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و اعزام طلاب به عنوان سرگروه تبلیغ به حلقه‌های صالحین، جهت برگزاری مناسبت‌ها در مناطق مختلف هم از اقدامات این نهاد است.

این مقام مسئول بیان کرد: ۱۰گروه جهادی به صورت شیفتی در راستای مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند به طور مثال دوخت ماسک در حوزه خواهران و توزیع آن توسط برادران طلبه به صورت روزانه انجام شد و ایجاد قرارگاه مواسات در پایگاه‌ها و تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته‌ معیشتی به طلاب نیازمند هم از اقدامات طلاب قزوینی است.

مصطفایی چشم انداز کاری بسیج طلاب را در ارتقاء علمی و بصیرتی طلاب دانست و اضافه کرد: افق کاری بسیج طلاب آماده‌سازی طلاب بسیجی در عرصه‌های علمی، بصیرتی، سیاسی، اجتماعی، تربیت طلاب جوان و کارآمد در این عرصه جهت حضور در مراکز آموزشی، پژوهشی و علمی و بین آحاد جامعه است.

رئیس بسیج طلاب در پایان یادآور شد: اعزام طلاب به دوره‌های آموزشی در زمینه‌های سیاسی، بصیرتی، فناوری به قم و مشهد از دیگر اقدامات بسیج طلاب محسوب می‌شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان