۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین موفقیت حافظان قزوینی در مسابقات "ترنم وحی"/ خدمت به ساحت قرآن‌کریم تعطیل‌پذیر نیست
کد خبر: ۳۴۶۲۰۹ نویسنده: فاطمه اسماعیلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۲ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول روابط عمومی مهد قرآن استان خبرداد

موفقیت حافظان قزوینی در مسابقات "ترنم وحی"/ خدمت به ساحت قرآن‌کریم تعطیل‌پذیر نیست

مسئول روابط عمومی مهد قرآن استان قزوین از موفقیت حافظان کل قرآن قزوینی در مسابقات کشوری "ترنم وحی" خبر داد و گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا و نیمه تعطیل بودن موسسات و کانون‌های قرآنی و مجازی بودن فعالیت‌های آموزشی، اما آبان امسال ماه فعالیت خوب قرآن پژوهان بود.

موفقیت حافظان قزوینی در مسابقات "ترنم وحی"/ خدمت به ساحت قرآن‌کریم تعطیل‌پذیر نیست

فاطمه اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین با اشاره به حضور حافظان قرآن استان در آزمون "ترنم وحی" اظهار کرد: دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم «ترنم وحی» ویژه حافظان کل قرآن مؤسسه مهد قرآن برگزار شد و این آزمون توسط موسسه کشوری مهد قرآن، هر ساله برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی مهدقرآن استان قزوین تصریح کرد: این آزمون دارای دو مرحله آزمون شفاهی حفظ کل و آزمون ترجمه و تدبر کل قرآن کریم است که به صورت همزمان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل بود که به صورت کشوری برگزار شد و با توجه به آمار موسسه مهد قرآن تهران، ۸۰ حافظ کل قرآن از سراسر کشور در این آزمون شرکت کردند و قزوین جزو استان‌هایی بود که آمار بالای شرکت کنندگان را پس از استان یزد به خود اختصاص داد.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال ۱۳ نفر از حافظان کل مهد قرآن در این آزمون شرکت می‌کنند که  شامل ۱۲ حافظ خانم و یک حافظ آقا بودند که این آزمون در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ماه امسال برگزار شد.

اسماعیلی ابراز کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا، آزمون امسال به صورت مجازی برگزار شد که سه تیم داوری بسیار برجسته کشوری این آزمون را داوری کردند.

مسئول روابط عمومی مهد قرآن استان بیان کرد: این آزمون هر سال برگزار می‌شود و به این صورت نیست که حافظان کل سال‌های قبل بتوانند در آزمون‌های هر سال شرکت کنند بلکه هر حافظ فقط می‌تواند یکبار در این آزمون شرکت کند.

برگزاری ۵۰۰ جزء آزمون قرآن در مسابقات حفظ 

وی ابراز کرد: به عبارتی خوشبختانه هر سال از  مهدقرآن استان حافظان جدیدی هستند که بتوانند در این آزمون شرکت کنند امسال ما ۱۳ حافظ کل قرآن داشتیم که توانستند در آزمون ترنم وحی کشوری شرکت کنند.

اسماعیلی با اشاره به موفقیت حافظان قرآن قزوین تصریح کرد: البته باید یادآوری کنم که پیش آزمون این مسابقات در مهد قرآن برگزار شد که آمار بیشتری از قرآن پژوهان بودند که از این تعداد تنها ۱۳ نفر به آزمون کشوری راه پیدا کردند که در نهایت ۱۲حافظ کل قرآن قزوینی موفق به دریافت گواهینامه شدند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون حفظ توسط شهرداری قزوین گفت: این آزمون چند سالی هست که توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری جهت تکریم و تشویق حافظان قرآن برگزار می‌شود و در پایان به پذیرفته شدگان نهایی هدایای نقدی تقدیم می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: قرآن پژوهان تمامی موسسات قرآنی که زیر نظر وزارت ارشاد و تبلیغات اسلامی ثبت قانونی شدند می‌توانند در رشته حفظ شرکت کنند که به صورت جزئی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:  با توجه به شرایط و موقعیت‌های مختلف این آزمون بعضی از سال‌ها به صورت ماهیانه یا فصلی برگزار شده است که در آبان  ماه امسال شاهد برگزاری ین آزمون بودیم.

مسئول روابط عمومی مهد قرآن استان عنوان کرد: امسال برای آزمون حفظ شهرداری ۷۰۰ جزء ثبت‌نام کننده داشتیم که ۵۰۰ جزء آزمون برگزار شد این آمار فقط مختص به حافظان موسسات قرآن شهر قزوین است و از سایر شهرستان‌های استان نیست.

وی تاکید کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا و نیمه تعطیل بودن موسسات و کانون‌های قرآنی و مجازی بودن فعالیت‌های آموزشی اما آبان، ماه فعالیت خوب قرآن پژوهان بود.

اسماعیلی گفت: آبان ماه امسال شاهد برگزاری سه آزمون مهم کشوری ترنم وحی، مسابقات کشوری اوقاف و آزمون شهرداری شهر قزوین بودیم که خوشبختانه با آمار خیلی خوبی رو به رو بود.

مسئول روابط عمومی مهدقرآن استان تصریح کرد: فعالیت قرآنی و مذهبی هیچ وقت تعطیل نخواهد شد؛ حتی اگر خیلی از روزها به دلیل محدودیت‌های کرونایی، کانون‌های قرآنی تعطیل شوند اما فعالیت قرآنی و خدمت به ساحت قرآن کریم تعطیل پذیر برای جامعه قرآنی نخواهد بود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان