۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین توضیحات قشقاوی درباره کشته شدن دو بانوی زائر ایرانی در فرودگاه جده
کد خبر: ۳۴۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

توضیحات قشقاوی درباره کشته شدن دو بانوی زائر ایرانی در فرودگاه جده

معاون کنسولی وزارت امور خارجه در خصوص کشته شدن دو بانوی زائر ایرانی در فرودگاه جده توضیحاتی ارائه کرد.

  توضیحات قشقاوی درباره کشته شدن دو بانوی زائر ایرانی در فرودگاه جده
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایسنا، حسن قشقاوی، معاون کنسولی ، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در خصوص کشته شدن دو بانوی زائر ایرانی در فرودگاه جده گفت: متاسفانه این حادثه بر اثر ورود تانکر خدمات آب به سالن ترانزیت در ساعت 15.
30 عصر روز گذشته اتفاق افتاد.
در این سالن اعضای کاروان شماره 2842 تهران حضور داشتند و متاسفانه دو تن از هموطنان بنام خانم‌ها پری ارفع و زهرا آتش‌زای بر اثر برخورد با این تانکر در دم کشته شدند و خانم طاهره شادکام و آقای هادی رییسی دچار مصدومیت شدند که بنا به گفته پزشکان ، مجروحین حادثه از خطر جدی نجات یافته و در حال مداوا هستند.
  قشقاوی افزود: بعد از این واقعه مدیرکل حج و زیارت عربستان سعودی و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده موضوع را مورد پیگیری قرار دادند.
طرف سعودی ضمن ابراز تاسف و عذرخواهی قول داده است که پس از بررسی دقیق و کارشناسانه حادثه فوق، نتایج آنرا به اطلاع طرف ایرانی برساند.
معاون کنسولی وزارت امورخارجه با اشاره به رسالت دستگاه دیپلماسی در دفاع از حقوق اتباع ایرانی در خارج از کشور و پیگیری مجدانه موضوع حادثه فوق برای زوار ایرانی تاکید نمود: دولت عربستان مسوول حفظ جان حجاج و عمره گذاران می‌باشد.
  قشقاوی در پاسخ به سوالی پیرامون حادثه تصادف دیپلمات سعودی در تهران گفت: این حادثه که به دلیل سرعت غیرمجاز و رانندگی در حالت عدم تعادل و تخلف از قانون اتفاق افتاد توسط وزارت امور خارجه به صورت بسیار جدی در دست پیگیری می‌باشد و نتایج به اطلاع خانواده آسیب دیده و افکار عمومی خواهد رسید.
  وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه هرگونه تخلف از قانون توسط دیپلمات‌های مقیم را با جدیت مورد پیگیری قرار می‌دهد.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان