۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رسیدگی به پرونده هفت‌سنگان عاملی شد که متخلفان از دستبرد به بیت‌المال عقب بنشینند/ به آیت‌الله رئیسی و دستگاه قضایی قزوین دست مریزاد می‌گوییم/ تولید داروی اولیه درمان کرونا در قزوین دستاورد بزرگی است
کد خبر: ۳۴۶۱۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۳۰ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

رسیدگی به پرونده هفت‌سنگان عاملی شد که متخلفان از دستبرد به بیت‌المال عقب بنشینند/ به آیت‌الله رئیسی و دستگاه قضایی قزوین دست مریزاد می‌گوییم/ تولید داروی اولیه درمان کرونا در قزوین دستاورد بزرگی است

امام جمعه قزوین گفت: از دستگاه قضا و قضات استان قزوین تشکر می‌کنیم و درباره رسیدگی به پرونده هفت سنگان به دستگاه قضا و قضات استان قزوین دست مریزاد می‌گوییم و این عزت و آبرو را که دستگاه قضا برای استان ما به ارمغان آورد به همه مردم تبریک می‌گوییم.

رسیدگی به پرونده هفت‌سنگان عاملی شد که متخلفان از دستبرد به بیت‌المال عقب بنشینند/ به آیت‌الله رئیسی و دستگاه قضایی قزوین دست مریزاد می‌گوییم/ تولید داروی اولیه درمان کرونا در قزوین دستاورد بزرگی است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه سروش آسمانی که هر جمعه از شبکه قزوین پخش می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون در فضای برگزاری نمازجمعه و در جغرافیای نمازجمعه صحبت می‌کنیم، یاد روزهایی می‌کنیم که شاهد حضور پرشور مردم در صفوف نمازجمعه بودیم، از خدای متعال می‌خواهیم که برکت آن روزها را به ما بازگرداند.

وی در ادامه با اشاره به آیات توبه در قرآن افزود: در قرآن کریم به طور فراوان به موضوع توبه و استغفار و انابه به درگاه خدا و بازگشت به دامان خدای متعال سفارش شده و سوره بزرگی به نام توبه نازل شده است، این موضوع نشان می‌دهد خدای متعال هوادار بندگانش است.

این خطیب جمعه ادامه داد: یعنی وقتی گناهی انجام می‌دهیم خدای متعال ما را طرد نمی‌کند و راه بازگشت و درهای توبه برای ما قرار داده تا به منطقه لطف و رحمت خدا وارد شویم و از مجموعه دین و رحمت و کرامت و لطف خدا بهره مند شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: خدای متعال همیشه منتظر ماست، ما خیلی به خود جفا می‌کنیم با اینکه ما مرتکب گناه می‌شویم اما بازنمی‌گردیم. در این شرایط بازهم خدای متعال منتظر بازگشت ماست. حال با این شرایط گناه اگر به روز قیامت برسیم و در پیشگاه خدا و انبیای الهی و رسول اکرم و ائمه اطهار علیهم السلام حضور پیدا کنیم این کارنامه اعمال برای ما خیلی ناپسند است.

همیشه باید بین خوف و رجا قرار داشته باشیم

وی اضافه کرد: یکی از نام‌های روز قیامت یوم الحسرت و یوم التغابن است، یعنی در این روز به دلیل از دست دادن جوانی و استعدادها و آبرو خود دچار حسرت و اندوه می‌شویم. زیرا دنیا همه چیز ما را گرفت اما ما نتوانستیم از این دنیا توشه ای برای این روز کسب کنیم.

عابدینی عنوان کرد: باید دعا کنیم که بتوانیم از فرصت توبه بهره مند شویم و بتوانیم از گناه به توبه بازگردیم و رفتار خود را با خانواده و اطرافیان خود اصلاح کرده و اگر حق الناسی بر گردن ماست آنها را اصلاح کنیم.

امام جمعه قزوین گفت: در روایات آمده است گاهی یک گناهکار بهشتی می‌شود اما شاید یک انسان خوب به جهنم وارد شود، یعنی گاهی یک فرد گناهکار تمام عمر خود دچار پشیمانی و توبه می‌شود، اما یک فرد مومن با نماز و اعمال صالح دچار عجب و غرور شود و از گناهان کوچک خود غافل شود بنابراین ما نباید هیچ زمانی از اعمال خود آسوده خاطر شویم.

وی تاکید کرد: همیشه باید بین خوف و رجا قرار داشته باشیم، یعنی هم امید به بخشش خدای متعال داشته باشیم و هم از گناهان خود بترسیم و توبه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: کسی که گناه کرده نگران است که مگر راه بازگشتی برای پذیرش من وجود دارد؟ در قرآن می‌خوانیم که "خدای متعال همان کسی است که توبه را از بندگان خود می‌پذیرد و گناهان ما را عفو می‌کند حتی گناهانی که آنها را به فراموشی سپرده ایم می‌آمرزد"، یعنی وقتی خداوند آغوش مهر خود را برای بنده گناهکارش باز کرده است چرا ما به دامان پرمهر و محبت خدا بازنگردیم؟

به درگاه خدا با توبه بازگردیم

این خطیب نمازجمعه قزوین با بیان اینکه همیشه در توبه شروع کننده خدای متعال است، ابراز کرد: زمانی که اقدام به توبه می‌کنیم خدای متعال لطف و توفیق توبه کردن را به ما داده است، زمانی که گناهان زیاد می‌شود توفیق بندگی و عبادت از ما گرفته خواهد شد، بنابراین باید به توبه و استغفار بازگردیم.

وی اذعان کرد: امروز باید همه دست به درگاه الهی برداریم که چرا بسیاری از توفیقات همچون صله رحم، دید و بازدیدها و برپایی نمازجمعه و بسیاری از کارهای خیر از ما گرفته شده است. امروز باید با انابه و توبه راه و مسیر خود را از ظالمان و گناهکاران جدا کنیم و بگوییم مسیر ما از آنها جداست تا تر و خشک باهم نسوزیم. اگر توبه کنیم خداوند تواب است و گناهان ما را می‌آمرزد و احساس آرامش و سبکی روح نصیب ما می‌شود و شیرینی توبه را در زندگی فردی و اجتماعی خواهیم دید.

عابدینی یادآور شد: امام صادق(ع) درباره استغفار در نماز وتر می‌فرمایند، "خداوند کسانی که سحرها بیدار شده و استغفار می‌کنند بسیار دوست می‌دارد؛" در قنوت نماز وتر مستحب است که ۷۰ بار استغفار گفته شود حال اگر بنده ای صادقانه هرشب ۷۰ بار توبه می‌کند خدای متعال توفیق جبران گناهانش را به وی می‌دهد، کسی که ۷۰ بار توبه می‌کند آثار گناهان شسته می‌شود و زمینه رفع حق الناس فراهم خواهد شد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند: گناهکاران اگر بدانند که نعمت‌های خدا از آنها زایل می‌شود و اگر می‌دانستند که این گناهان باعث می‌شود نعمت‌ها از بین برود و نقمت‌ها و بلاها نازل شود، خدای متعال برای ما عافیت قرار داد اما گناهان باعث از بین رفتن این نعمات می‌شود، یقین بدانید که این بلاها از طرف خداست اما ما خودمان زمینه این بلاها را فراهم کردیم، برای دوری از این بلاها باید توبه و اقرار کرده و با صدق نیت از گناهان بازگردیم، اینجاست که خدای متعال همه گناهان را می‌آمرزد و خوبی‌های خود را به ما بازمی‌گرداند. همه زیبایی‌های نعمت‌ها را دوباره به بنده اش برمی‌گرداند. خوف خدا داشته باشید و یقین خود را خالص کنید و از همه بدی‌ها برگردید و از امام خود اطاعت کرده و با همه وجود توبه کنید. خدا توبه را می‌پذیرد و علت آسیب‌هایی که به شما رسیده را خوب می‌داند و گرفتاری را برطرف می‌کند.

سیلی محکم بسیج به صورت استکبار عامل خروج امریکا از منطقه بود

وی با اشاره به مناسبت‌های تقویمی یادآور شد: امروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی است که این ولادت آکنده از برکات را به همه مردم عزیز ایران تبریک می‌گوییم، ایشان محدث بودند و با چند امام زندگی کردند و در حدیثی که پیشینه آن به رسول گرامی اسلام(ص) می‌رسد، آمده است، شما که نمی‌توانید با اموالتان نیازهای همه مردم را برطرف کنید حداقل با اخلاق خوب خود به مردم خدمت کنید و این خوش اخلاقی را از اطرافیان خود دریغ نکنید.

عابدینی عنوان کرد: در طی روزهای پیش رو میلاد امام حسن عسکری(ع) را داریم که این میلاد را تبریک عرض می‌کنیم، امام به شیعیان خود سفارش می‌کنند شما را به تقوا سفارش می‌کنم و نسبت به دین خود ورع و پارسایی داشته باشید و در راه دین بکوشید و راستگویی کار شما باشد و امانت دار باشید، اگر این رفتارها را داشته باشید ما را خوشحال می‌کنید چون شما را شیعیان ما می‌دانند، من سلامت و خوبی را برای شما از خدای متعال می‌خواهم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و ارتش ۲۰ میلیویی گفت: روز به‌روز بسیج عمق بیشتری در کشور و جهان پیدا می‌کند و اخلاق قرآنی را در فرزندان بسیجی می‌بینیم. بسیج بود که مشکل سوریه را حل و لبنان و عراق و فلسطین را حمایت کرد و این سیلی بسیج به صورت استکبار بود که آنها در حال خارج شدن از منطقه هستند.

وی اذعان کرد: تفکر بسیجی یعنی تفکری که منتظر ظهور است تا زمینه ظهور حضرت را آماده کند. همچنین طی هفته پیش رو وفات حضرت معصومه(س) را داریم که این بانوی بزرگوار منشا برکات زیادی هستند و قم به نام ایشان شناخته می‌شود.

این خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به اخبارهای منتشر شده درباره تعیین تکلیف پرونده زمین خواری هفت سنگان تصریح کرد: الحمدالله این روزها شاهد بودیم تکلیف پرونده هفت‌سنگان روشن شد، از حضرت آیت الله رییسی این بسیجی پای کار دغدغه‌های انقلاب در کل کشور تشکر می‌کنیم، از روزی که ایشان مسئولیت حوزه دستگاه قضا را قبول کردند هر روز خبرهای جدیدی از برخورد و مقابله با فساد و تخلف در استان‌های مختلف می‌شنویم.

پای کار کمک به حوزه درمان باشیم

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در قزوین هم مردم ما که مدت‌ها چشم انتظار بودند امروز شاهدند که این پرونده پیچیده که متاسفانه برخی مسئولان آن زمان هم آلوده به آن بودند، تعیین تکلیف شد. همچنین در ادامه رسیدگی به این پرونده امیدواریم به نحو احسن این مسیر ادامه پیدا کند و بیت المال به جای خود بازگردد.

وی تصریح کرد: اگر هفت سنگان تکلیفش مشخص نمی‌شد متخلفان تشویق می‌شدند که دوباره به تخلف خود ادامه دهند، اما با قصه هفت سنگان دیگر باید این متخلفان خیلی جسور باشند که این رفتارهای ظالمانه را ادامه دهند و این دستبردها به بیت المال از بین نرود و عده ای از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده کنند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: از دستگاه قضا و قضات استان قزوین تشکر می‌کنیم زیرا قاضی‌ها به وظیفه خود عمل می‌کنند و اگر کسانی تخلف کردند مردم ما این تخلفات را به پای دستگاه قضا نمی‌نویسند و درباره رسیدگی به پرونده هفت سنگان به دستگاه قضا و قضات استان قزوین دست مریزاد می‌گوییم و این عزت و آبرو را که دستگاه قضا برای استان ما به ارمغان آورد به همه مردم تبریک می‌گوییم.

عابدینی در ادامه با اشاره به موفقیت محققان قزوینی در باب تولید داروی اولیه درمان کرونا اذعان کرد: این اقدام شایسته ای بود که جزییات بیشتری از آن بزودی منتشر می‌شود و مردم در جریان این موفقیت و دستاورد جوانان دانشمند ما قرار خواهند گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم که همچنان پای کار بهداشت و درمان باشیم و به کمک کادر درمان بشتابیم و قوانین بهداشتی را رعایت کنیم و جوانان جهادگر در این زمینه کوتاهی نکنند.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان