۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین "بسیج" یعنی اراده پولادین تهدیدسوز و فرصت‌ساز/ ترویج تفکر بسیجی تنها مسیر حل مشکلات است
کد خبر: ۳۴۶۱۸۷ نویسنده: محمد کشاورز تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۳۰ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت آغاز هفته بسیج؛

"بسیج" یعنی اراده پولادین تهدیدسوز و فرصت‌ساز/ ترویج تفکر بسیجی تنها مسیر حل مشکلات است

تبیین فرهنگ بسیجی موجب توفیقات بسیاری در توسعه و پیشرفت کشور شده و باید این فرهنگ به عنوان یک فرهنگ اصلی در جامعه حاکم و نقش‌آفرین باشد زیرا ایجاد تحول در بخش‌های مختلف کشور در گرو گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی است.

"بسیج" یعنی اراده پولادین تهدیدسوز و فرصت‌ساز/ ترویج تفکر بسیجی تنها مسیر حل مشکلات است

صبح قزوین؛----- محمد کشاورز.

بسيج به مثابه تجلي مشاركت مردم در گذار نظام از شرايط و بحران‌هاي گوناگون، نهادي است كه به ابتكار و دورانديشي عالمانه حضرت امام(ره) تأسيس شد.

در اساسنامه بسيج مستضعفين، بسيج را به اين صورت تعريف كرده‌اند: «بسيج نهادى است تحت فرماندهى مقام معظم رهبرى كه هدف آن نگهبانى از انقلاب اسلامى و دستاوردهاى آن و جهاد در راه خدا و گسترش حاكميت قانون خدا در جهان طبق قوانين جمهورى اسلامى ايران و تقويت كامل بنيه دفاعى از طريق همكارى با ساير نيروهاى مسلح و همچنين كمك به مردم هنگام بروز بلا و حوادث غيرمترقبه است»

فرهنگ و تفكر بسيجى حقيقتى است كه در آن والاترين ارزش‌هاى انسانى رشد و تكامل يافته و مملو از شايستگى و بايستگى است. این فرهنگ، پيشرو، هدفدار، اصيل و متأثر از اصول ثابت معقولى است كه بر دريافت‌هاى عالى انسانى متكى است. بستر حركت عمومى جامعه، آرمان گرا، ظلم ستيز متأثر از ارزش‌هاى اسلامى واجد عناصر، معنويت، شــهادت، شــجاعت، غيرت و حريّت است. داراى ابعاد مادى و معنوى است كه در آن اولويت به حفظ ارزش‌هاست و حساسيت‌هاى اعتقادى و سياسى دارد.

فرهنگ بسيجى، فرهنگ شجاعت، غيرت و اسير خواسته‌هاى تحقيرآميز نشدن است

حضرت امام رضوان الله تعالی عليه همواره تفكر بسيجى را يك ضرورت براى همه عرصه‌ها و بسيج را فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامى توصيف مى‌كردند.

مقام معظم رهبرى حضرت آيت االله العظمى امام خامنه‌اى نیز در اين خصوص مى‌فرمايند: «در حقيقت، بسيج يك فرهنگ و يك حركت فرهنگى است. فرهنگ بسيجى، يعنى چيزى كه ما براى هر يك از آحاد جامعه اسلامى، آن را آرزو مى‌كنيم. اين كه مى‌گوييم همه بايد بسيجى باشند، همين است. بسيجى كسى است كه براى ارزش‌هاى اسلام، اهميت قائل است و معتقد به خدا، خاضع و خاشع در مقابل پروردگار عالميان است».

فرهنگ بسيجى، فرهنگ معنويت، شجاعت، غيرت، استقلال، آزادگى و اسير خواسته‌هاى تحقيرآميز نشدن است. خواسته‌هاى زندگى، براى همه مهم است، اما آنچه كه مهمتر است، آرمان‌ها، ارزش‌ها و هدف‌هاست. آنها را بايد مقدم داشــت.

بنابراين بسيج به عنوان متن جامعه و توده مردم آماده، آگاه، فداكار و وفادار كه اصلى‌ترين عناصر آن را جوانان تشكيل مى‌دهند، در صورتى كه مجهز به ايمان، تقوا، اخلاص، آگاهى، منطق و بصيرت باشد. اين خصوصيات، همان سپر نفوذناپذيرى در برابر فرهنگ مهاجم است كه تهاجم خطرناك دشمن را در همــه ابعاد دفع مى‌كند و با تلاش و مجاهدت خود به بالندگى و پيشــرفت همه جانبه كشور مى‌انديشد»

تفکر بسیجی، شاهراهی از میان سنگلاخ‌هاست

تبیین فرهنگ بسیجی موجب توفیقات بسیاری در توسعه و پیشرفت کشور شده و باید این فرهنگ به عنوان یک فرهنگ اصلی در جامعه حاکم و نقش‌آفرین باشد.

ایجاد تحول در بخش‌های مختلف کشور در گرو گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی است. بدون ترید پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف مثل نانو، صنایع موشکی و انرژی صلح آمیز هسته‌ای از جمله توفیق‌های گسترش و تبیین فرهنگ بسیجی و ارزش‌های اسلامی است؛ و چه زیبا حضرت روح الله(ره) فرمود که: «اگر بر كشورى نواى دلنشين تفكر بسيجى طنين انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گرديد والا هر لحظه بايد منتظر حادثه‌اى ماند»

کار جهادی نمونه‌ای از این تفکر بسیجی است که از ضرورت پیشرفت اقتصادی کشور و خروج از بحران امروزی است، بی شک تفکر بسیجی، شاهراهی از میان سنگ لاخ‌هاست. بسیج و تفکر بسیجی یعنی ظهور قدرت ایمان و توکل در فصل مدیریت‌های فشل؛ بسیج یعنی اراده پولادین تهدیدسوز و فرصت‌ساز؛ بسیج یعنی تعهد، تخصص، تقوا، انقلابی‌گری و ولایت‌مداری؛ بسیج یعنی کلید بازدارندگی دشمن در دستان رهبری؛ بسیج یعنی خار چشم دشمنان و سد راه دژخیمان؛ بسیج لشکر بیدار حق در برابر تجاوز خارجی و اغتشاش داخلی و بسیج یعنی آشفته گر خواب آرام امریکا و اسرائیل.

با حضور مقتدرانه و بی باک بسیج در حماسه هشت سال دفاع مقدس و شکست دشمن در جنگ نظامی بدخواهان نظام اسلامی رو به جنگ‌های دیگری همچون جنگ اقتصادی، روانی، فرهنگی، اعتقادی، اطلاعاتی و امنیتی کرده و اقداماتی مانند تحریم و دیگر فشار‌ها را اجرایی می‌کنند.

بسيج يكى از منابع مؤثر در قدرت ملى

كشورهاى غربى به رهبرى امريكا پس از ناكامى در توطئه‌هاى گوناگون خود براى ساقط کردن نظام جمهورى اسلامى، تغيير ماهيت آن و يا تغيير رفتار مسئولان نظام در دهه‌های گذشته، جنگ نرم خود را شدت بخشيدند؛ به بيان رهبر معظم انقلاب اسلامى، «مخالفان نظام، در جنگ نرم، با استفاده از ابزارهاى فراوان تبليغاتى و ارتباطاتى، ايمان‌ها، معرفت‌ها، عزم‌ها و پايه‌ها و اركان يك نظام و كشور مورد تهاجم قرار مى‌دهند».

در بخش رسانه‌ نیز با تحریف، توجیه و ناامید کردن مردم، زمینه سازی برای آشوب را ایجاد می‌کنند. شبهه افکنی در باور‌های مردم، باستان گرایی، اباحه گرایی، تهاجم به کانون خانواده به بهانه فمنیسم و حقوق زن، اشاعه فحشا به بهانه هنر در جنگ فرهنگی و اعتقادی از روش‌های اثر بخش دشمن بوده و در جنگ اطلاعاتی و امنیتی، تربیت جاسوس، نفوذ، تطمیع و تهدید نیز از اقدامات اساسی آنهاست.

پر واضح است که بسيج به عنوان يكى از منابع مؤثر در قدرت ملى با بهره‌گيرى از هويت و ويژگى‌هاى خاص خود، توان بازدارندگى در مقابل انواع تهديدات از جمله تهديدهاى نرم را داراست. باید با توان و تفکر بیدار بسیجی در مقابل این هجمه‌ها ایستاد؛ امروز با گرامیداشت هفته بسیج، ضمن یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای بسیجی، با تفکر بسیج تجدید بیعت می‌کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان