۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهرها هرشب از ساعت ۲۱ قُرق و متخلفان جریمه می‌شوند/ ورود به مناطق قرمز و نارنجی با پلاک‌های غیربومی ممنوع است
کد خبر: ۳۴۶۱۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۹ ساعت: ۱۲:۳۳ ↗ لینک کوتاه

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین:

شهرها هرشب از ساعت ۲۱ قُرق و متخلفان جریمه می‌شوند/ ورود به مناطق قرمز و نارنجی با پلاک‌های غیربومی ممنوع است

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: ورود به شهرهای قرمز و نارنجی با پلاک‌های غیربومی ممنوع است که جریمه آن برای شهرستان‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و برای شهرستان‌های قرمز یک میلیون تومان است.

شهرها هرشب از ساعت ۲۱ قُرق و متخلفان جریمه می‌شوند/ ورود به مناطق قرمز و نارنجی با پلاک‌های غیربومی ممنوع است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین که امروز(پنج شنبه) در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به محدودیت‌های جدید کرونایی اظهار کرد: با گذشت ۹ ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا اگر نتوانیم با برنامه‌های تعیین شده آمارهای کنونی را کاهش دهیم جای تامل خواهد داشت.

وی افزود: باید به طور جدی به این محدودیت‌ها نگاه کنیم و آثار طرح محدودیت‌ها بعد از دوهفته آشکار می‌شود؛ اگر مشارکت مردم را نداشته باشیم موفق نخواهیم شد لذا باید آگاهسازی برای مردم به خوبی صورت گیرد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در قزوین اذعان کرد: طرح محله‌ور با محوریت سپاه از روز شنبه آغاز به‌کار می‌کند و کیت‌های تست سریع از هفته آینده وارد استان می‌شود که کمتر از دو یا سه ساعت جواب آزمایش را می‌دهد که در بیماریابی سریع کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: با استفاده از کیت‌های تشخیص سریع اگر آمار بیماران بالا برود جای نگران نیست چراکه تست سریع و در کنار آن اجرای طرح محله محور باعث شناسایی بیشتر بیماران می‌شود که همچنین به درمان سریع‌تر هم کمک می‌کند.

موبایل فروشی‌ها سطح شهر باز است

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین ابراز کرد: از ظرفیت میهمان‌خانه‌ها و مسافرخانه‌ها برای قرنطینه افراد استفاده خواهد شد که با مشارکت شورای شهر، شهرداری و میراث فرهنگی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از محورهای اصلی طرح نیز محدودیت و ممنوعیت کسبه بازار است که باید در شهرستان‌های قرمز اجرا شود، لذا از شش شهرستان استان، پنج شهرستان یعنی قزوین، البرز، تاکستان، بوئین زهرا، آبیک قرمز قرمز است و تنها شهرستان آوج وضعیت زرد دارد که مشاغل سطح چهار در آن مجاز به کار هستند.

حبیبی بیان کرد: به جز مشاغل گروه یک مابقی مشاغل اجازه فعالیت نخواهند داشت که شامل ۲۲ ردیف فعالیت است که تعطیلی این مشاغل مشکلی برای نیازمندی‌های مردم ایجاد نخواهد کرد؛ همچنین باتوجه به آموزش مجازی و نیاز خانواده‌ها برای تامین تجهیزات آن نیز مقرر شده که موبایل فروشی‌ها مجاز به فعالیت باشند تا خلل و نگرانی برای مردم ایجاد نشود.

این مقام مسئول عنوان کرد: در دو هفته تعطیلی هم محدودیت حضور کارکنان در محل کار و اداره را خواهیم داشت، اما مشاغل ضروری مثل امنیتی، انتظامی، خدماتی، امدادی و هلال احمر، تامین اجتماعی و استانداری مستثنی از این محدودیت هستند و حتی باید با توان بیشتر و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها فعالیت کنند.

پنج شهرستان استان قزوین قرمز است

وی افزود: ارگان‌هایی که وظیفه انها مقابله با ویرورس کروناست اجازه تعطیلی ندارند؛ مابقی ادارات می‌توانند کارکنان را محدود کنند؛ به طوری که شهرستان‌های قرمز با یک سوم نیرو، شهرستان‌های نارنجی نارنجی یک دوم و شهرستان‌های زرد با دو سوم نیرو می‌توانند فعالیت کنند.

حبیبی با بیان اینکه پنج شهرستان ما که در وضعیت قرمز هستند باید شرایط محدودیت‌ها برای آن‌ها تعریف شود، تصریح کرد: نکته سوم چگونگی ترددها در شهرستان‌هاست که در این زمینه شرایط ما متفاوت از سایر استان‌هاست، چون استان صنعتی و کشاورزی است و ارتباط بیشتری با استان‌های البرز و تهران دارد از این رو واحدهای تولیدی و صنعتی محدود نشده‌اند و می‌توانند فعالیت کنند و جزو محدودیت‌ها نیستند و امکان تردد افراد میسر است؛ لذا لیست‌ها توسط فرمانداران در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: ورود به شهرهای قرمز و نارنجی با پلاک‌های غیربومی ممنوع است که جریمه آن برای شهرستان‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و برای شهرستان‌های قرمز یک میلیون تومان است؛ همچنین جریمه خروج پلاک‌های بومی از شهرها در شهرهای قرمز به همین شکل است و این ورود و خروج به ویژه اینکه توسط نیروی انتظامی رصد و کنترل می‌شود، در کنار آن دوربین‌های کنترلی هم فعال هستند.

وی تاکید کرد: مدارس و دانشگاه‌ها همچنان غیرحضوری فعالیت می‌کنند؛ حتی در مناطق قرمز مدیران مدارس می‌توانند به صورت مجازی به کار اداری بپردازند؛ مراسمات آئینی و مذهبی هم در این دو هفته تعطیل است و تجمع بیش از ۱۵ نفر در شهرستان‌های قرمز، بیش از ۲۰ نفر در شهرستان‌های نارنجی و بیش از ۳۰ نفر در شهرستان‌های زرد ممنوع است.

جریمه ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی متخلفان

این مقام مسئول یادآور شد: چون طرح محدودیت‌ها در سراسر کشور اجرا می‌شود، لذا ترددها محدود خواهد شد و نیروی انتظامی باید کمربندی‌هایی را در شهرستان‌ها ایجاد کند تا مشکلی پیش نیاید؛ چون شرایط استان در حالت قرمز است

درواقع ما در تعطیلی نیمه کامل قرار خواهیم گرفت؛طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی که طرح جامع غربالگری و بیماریابی کاملی است توسط سپاه اجرا خواهد شد و افرادی که قرنطینه را رعایت نکنند جریمه می‌شوند.

وی گفت: شهرها از ۹ شب قرق خواهد شد لذا کسبه‌ای که مجوز فعالیت دارند باید تا قبل از این ساعت کار را تعطیل کنند؛ از ساعت 9 شب به بعد هیچ نوع ترددی در سطح شهر نباید وجود داشته باشد و درصورت مشاهده، افراد پیاده ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و افراد سواره تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند، ترددهای ضروری هم فقط به صورت موردی و با هماهنگی فرماندار باید اتفاق بیفتد.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین درباره خسارت‌های وارده به کسبه در ایام محدودیت‌های دوهفته‌ای ابراز کرد: در این زمینه جلسه‌ای را با بانک‌ها و اقتصاد داریی خواهیم داشت و رایزنی خواهیم کرد تاجایی که امکان دارد در زمینه مالیات و چک‌ها مساعدت لازم را با مشاغل داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که در کنار تمام این محدودیت‌ها، جمهوری اسلامی ایران هم برای پیش خرید واکسن کرونا اقدام کرده و جزو ۸۰ کشور دنیاست که درصدد تامین واکسن است تا معتبرترین واکسنی که مورد تایید آزمایشگاه‌های دنیا قرار می‌گیرد را تهیه کند، لذا جای نگرانی نیست.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: اینکه این واکسن چه زمانی به دست مردم برسد مشخص نیست، امیدواریم که تا قبل از پایان سال این اتفاق بی‌افتد و تا آن زمان باید در اجرای محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اهتمام لازم را داشته باشیم.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان