۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین عاملان حفاری غیرمجاز در تاکستان دستگیر شدند
کد خبر: ۳۴۶۱۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۹ ساعت: ۱۰:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان:

عاملان حفاری غیرمجاز در تاکستان دستگیر شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از دستگیری گروه حفاران غیر مجاز در یکی از روستاهای بخش خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان خبر داد.  

عاملان حفاری غیرمجاز در تاکستان دستگیر شدند

علیرضا خزائلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: پیرو گزارش فرماندهی انتظامی بخش خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان، خبر حفاری غیرمجاز در روستای کوشک از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به این مرکز اعلام می‌شود که پس از هماهنگی با مقامات قضایی پرسنل فرماندهی بخش به محل اعزام و با اقدام به موقع موفق به دستگیری تعداد شش نفر از متجاوزان به آثار تاریخی در حین حفاری شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرکز فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان، کارشناس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تاکستان برای بازدید و ارائه نظریه کارشناسی به محل اعزام و افراد دستگیر شده همراه با ادوات حفاری ضبط شده برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین در پایان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند جهت جلوگیری از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی، گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز را به شماره ۳۳۲۳۶۹۶۶ فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اعلام کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان