۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود/ توزیع ۱۵۷هزار بسته معیشتی بین نیازمندان قزوینی
کد خبر: ۳۴۶۱۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۸ ساعت: ۱۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین:

بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود/ توزیع ۱۵۷هزار بسته معیشتی بین نیازمندان قزوینی

معاون هماهنگ ‌کننده سپاه استان قزوین با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ برنامه برای هفته بسیج پیش بینی شده است، گفت: برنامه‌های متنوع علمی، ورزشی، بصیرتی و نشست‌ها را داریم که در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود/ توزیع ۱۵۷هزار بسته معیشتی بین نیازمندان قزوینی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در سپاه صاحب الامر(عج) برگزار شد با بیان اینکه یکی از یادگاری‌های امام(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستور برای تشکیل بسیج مستضعفین است، اظهار کرد: بسیج مستضعفین نماد اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی است و در هر کجا که گرهی برای نظام بسته می‌شود نیز بسیج برای گشایش آن گره حاضر است.

وی افزود: بسیج نقش بزرگ و بی‌بدیلی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس داشت به طوری که همه اقشار وارد این مجموعه عظیم مردمی شدند؛ هر ساله از ۳۰ آبان‌ماه هفته بسیج آغاز می‌شود که شعار امسال "بسیج پیشرو، خدمت امیدآفرین" است که از روز جمعه آغاز می‌شود و امسال به خاطر شرایط خاص ویروس کرونا تلاش کردیم برنامه‌ها محدود باشد یا اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین ادامه داد: سال گذشته برنامه‌های فراوانی در مجموعه بسیج در سطح استان برگزار شده اما در آخرین ماموریت که بسیج ورود کرد درباره کرونا بود، به طوری که علی رغم تفکر غلط برخی که فکر می‌کنند بسیج تنها ماموریت خاصی دارد اما باید گفت که بسیج در گره‌گشایی در جامعه ظرفیت‌های بالایی دارد.

تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک در قزوین

وی تصریح کرد: نقش بسیج در مقابله و پیشگیری از کرونا بسیار موثر بود به طوری که وقتی در روزهای اول شیوع این بیماری اعلام شد نیز نگرانی‌های فراوانی از جمله در زمینه ماسک در جامعه ایجاد شد که مجموعه بسیج و اقشار بسیج با حداکثر ظرفیت‌ها ورود کرد و کمتر از یک ماه توانستیم تمام نیاز استان را مرتفع کنیم و تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک تولید شد که همچنان ادامه دارد و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در بحث ورود در حوزه کار درمانی از جمله بیمارستان رحیمیان شهر الوند در کمتر از ۲۴ ساعت نیروهای فنی و درمانی بسیج سازماندهی شدند و بار بزرگی از دوش علوم پزشکی برداشته شد؛ همچنین در گندزدایی و پاکسازی محله‌ها بسیج به صورت شبانه روزی ورود و نقش آفرینی کرد که اثرات مثبتی در آن مقطع از زمان داشت.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در نیمه شعبان بحث رزمایش کمک مومنانه برای حمایت از آسیب‌دیدگان از کرونا را مطرح کردند که قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به این منظور ایجاد شد و کار بزرگی در این زمینه اتفاق افتاد که در بحث بسته‌های معیشتی توانستیم در سه بازه و سه نوبت این بسته‌ها را در اختیار کسانی که دچار مشکل شده بودند، قرار دهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین بیان کرد: در ماه رمضان توزیع بسته‌های معیشتی را داشتیم که در ماه محرم و صفر هم دنبال شد و به طور کلی ۱۵۷هزار بسته معیشتی در اختیار نیازمندان قرار گرفت؛ همچنین با ورود سال تحصیلی جدید نیز ۱۶ هزار بسته لوازم تحریر به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

قربانی بیش از هزار گوسفند

وی اضافه کرد: بیش از هزار راس گوسفند در عید قربان، قربانی و گوشت آن در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد، همچنین توزیع بیش از هزار بسته بهداشتی را هم داشتیم؛ همچنین ۴۵۰ سری جهیزیه که شامل ملزومات زندگی زوج‌ها بود را تهیه و به افراد مورد نظر تحویل دادیم.

طاهرخانی ابراز کرد: باتوجه به مرحله سوم موج کرونا و اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی نیز درمانگاه پاکروان برای غربالگری افراد آماده شد که از ۸ صبح ارائه خدمات در زمینه تست و آزمایش کرونا را انجام می‌دهد و نقش بزرگی در کاهش بار حوزه بهداشت و درمان دارد.

وی بیان کرد: بنا به توافقی که بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج انجام شد نیز قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینه سه وظیفه غربالگری، بیماریابی و قرنطینه هوشمند تشکیل شد و این تیم‌ها در استان قزوین هم از روز گذشته کار خود را در مناطق آلوده به ویروس کرونا که از سوی فرمانداران اعلام شده آغاز کردند و هر تیم شامل پزشک و بهیار است.

کشف ۷۵۰ تن روغن احتکاری در قزوین

وی با بیان اینکه اقدامات بسیج درباره کرونا ادامه دارد، گفت: امسال ۱۰۰ پروژه عمرانی در سپاه استان قزوین با محوریت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی داشتیم که مقرر بود در هفته بسیج افتتاح شود اما به خاطر شرایط کرونایی، این افتتاح‌ها لغو و به طور محدود انجام می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ برنامه برای هفته بسیج پیش بینی شده است، افزود: برنامه‌های متنوع علمی، ورزشی، بصیرتی، نشست‌ها را داریم که در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد و اگر هم حضوری باشد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است؛ برنامه‌های ویژه‌ای هم در صداوسیما در نظر گرفته شده است.

طاهرخانی درباره ورود در حوزه تنظیم بازار اذعان کرد: قرار گاه ۱۷ ربیع برای کنترل بازار در سپاه کشور تشکیل داد و سازمان اطلاعات سپاه برای شناسایی افرادی که در این شرایط دست به سوءاستفاده می‌زنند نیز اقدام کرد و در استان قزوین هم بیش از ۷۵۰ تن روغن احتکاری کشف و به بازار تزریق شد؛ یک ستاد هم با هماهنگی استانداری ایجاد شده و آمادگی همکاری بیشتر را داریم.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان