۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین راه‌اندازی "قرارگاه جهادی شهید سلیمانی" با هدف کمک به بیماران کرونایی
کد خبر: ۳۴۶۱۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۸ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خبر داد

راه‌اندازی "قرارگاه جهادی شهید سلیمانی" با هدف کمک به بیماران کرونایی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با اوج گیری موج سوم کرونا و ضرورت هم افزایی بین مجموعه های مردمی، "قرارگاه جهادی شهید سلیمانی" با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا و کمک به بیماران کرونایی راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی "قرارگاه جهادی شهید سلیمانی" با هدف کمک به بیماران کرونایی

حجت الاسلام محمدجواد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مقابله با شیوع کرونا اظهار کرد: با توجه به فراگیری ویروس کرونا در موج سوم کرونا و پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن در سطح جامعه، این دغدغه و ضرورت از ناحیه مسئولان و دغدغه مندان مطرح شد که یک انسجام‌بخشی بین نهادهای حاکمیتی و مجموعه‌های مردمی صورت گیرد.

وی افزود: در جلسه‌ای که پیرامون موضوع کرونا دو هفته پیش با حضور مسئولان و نماینده‌های مجموعه‌های مردمی برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان استان بر ضرورت تحقق این امر تاکید جدی داشتند و اعلام کردند که امروز جلب مشارکت حداکثری فعالان فرهنگی و عموم مردم برای سامان‌دادن به مسائل و مشکلات محلات و رسیدگی به امور بیماران و خانواده‌های در معرض آسیب و در نهایت ریشه‌کنی ویروس کرونا، بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: مطمئناً نقش حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج، ائمه‌ی جماعات در مساجد و طلاب، هیئات مذهبی، گروه‌های جهادی و تبلیغی و امداد و نجات، مؤسسات و تشکل‌های مردمی محلی، خیرین، کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد و امامزاده‌ها و ساماندهی و فعالسازی تمامی ظرفیت‌های مردمیِ محله در این خصوص مؤثر و تعیین‌کننده است.

«قرارگاه جهادی شهید سلیمانی» به صورت محله محور عمل می‌کند

وی عنوان کرد: از این رو با توجه به اهمیت فعالیت‌ها و کثرث وسیع مخاطبان، این اقدامات در موج سوم می‌بایست به صورت مویرگی، خانواده به خانواده و فرد به فرد صورت گیرد که ضرورت تشکیل ستادهای محله محور ذیل قرارگاه مرکزی را واضح و مبرهن می‌سازد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به این نیاز و ضرورت، تصمیم گرفته شد قرارگاه واحدی تحت عنوان «قرارگاه جهادی شهید سلیمانی» با هم افزایی بین سپاه و بسیج، اداره کل تبلیغات اسلامی، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و گروه‌های تبلیغی و جهادی متشکل از طلاب و نیروهای جهادی برای مقابله با کرونا و دیگر آسیب‌های ناشی از آن شکل بگیرد.

زهرایی ابراز کرد: مهمترین هدف این قرارگاه پیشگیری، قطع زنجیره انتقال کرونا و کمک به بیماران کرونایی است. این قرارگاه که به صورت محله محور عمل می‌کند متشکل از کمیته‌های سلامت، مواسات، فرهنگی، شناسایی و منابع انسانی، پشتیبانی و رسانه و فضای مجازی است.

وی در پایان بیان کرد: شناسایی بیماران کرونایی، رسیدگی به بیماران در منازل، حمایت از افراد آسیب دیده ناشی از کرونا، توسعه فضای توسل و استغفار، ارائه خدمات روانشناختی و تولید آثار هنری و رسانه‌ای جهت آموزش و توصیه‌های پیشگیرانه و درمانی از جمله برنامه‌های قرارگاه جهادی شهید سلیمانی است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان