۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین زندگی علامه محمد قزوینی چاپ و منتشر می‌شود
کد خبر: ۳۴۶۱۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۷ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

به همت حوزه هنری قزوین؛

زندگی علامه محمد قزوینی چاپ و منتشر می‌شود

کتاب «سرور ملک معانی» بررسی احوال، آثار و افکار علامه محمد قزوینی به قلم یاسر کریمی در حوزه هنری قزوین، چاپ و منتشر می‌شود.

زندگی علامه محمد قزوینی چاپ و منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ نویسنده و محقق «سرور ملک معانی» تلاش کرده تا به حیات فکری و اجتماعی یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های علمی و فرهنگی ایران بپردازد.

یاسر کریمی کوشیده است با مراجعه به کتاب‌ها، یادداشت‌ها، مقالات و نامه‌های به جای مانده، زندگی علامه قزوینی را در پرتو توصیف و تحلیل منابع و خاطرات شخصیت‌های هم زمان به تصویر بکشد.

این پژوهشگر به نقش عوامل موثر زیستی، محیطی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در پویایی شخصیت علامه قزوینی توجه کرده و با به تصویر کشیدن محیط و فضای پرورش و رشد فردیت علامه در متن جامعه غربی به پاسداشت بنیان‌های فکری و فرهنگی شخصیتی پرداخته که با وجود زیست در جامعه غربی، هیچگاه شیفته و خودباخته مظاهر تمدنی غرب نشد و از مصادیق و الگوهای فرهنگی جامعه سنتی خود گذر نکرد.

این اثر که با نثری ساده و روان نگارش یافته، گوشه‌ای از ابعاد شخصیتی و فکری علامه محمد قزوینی را به روی علاقه مندان گشوده و می‌تواند منبعی مهم در بازشناسی و واکاوی شخصیت‌های موثر علمی و فرهنگی برای علاقه مندان به فرهنگ و ادبیات ایران باشد.

گفتنی است؛ کتاب «سرور ملک معانی» به همت واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری قزوین تالیف و پژوهش شده و در انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان