۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آمادگی ۸۰۰ هیئت مذهبی برای مشارکت در خدمت به نیازمندان
کد خبر: ۳۴۶۱۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۷ ساعت: ۱۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین مطرح کرد

آمادگی ۸۰۰ هیئت مذهبی برای مشارکت در خدمت به نیازمندان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بیش از دو هزار هیئت مذهبی در استان قزوین ثبت شده که ۸۰۰ هیئت، شاخص و دارای مخاطب بالا تا بیش از پنج هزار نفر در یک مراسم هستند که می‌توان از ظرفیت آنها برای خدمت به نیازمندان استفاده کرد.

آمادگی ۸۰۰ هیئت مذهبی برای مشارکت در خدمت به نیازمندان

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت‌الاسلام محمد جواد زهرایی امروز(سه شنبه) در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: یکی از رویکردهای همکاری تبلیغات اسلامی و کمیته امداد، ترویج فرهنگ انفاق و احسان و همچنین پرداخت زکات در جامعه است؛ البته این همکاری با هدف اجرای دستور الهی صورت می‌گیرد که یکی از ارکان آن خدمت به نیازمندان است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری یکی از ضرورت‌های جامعه است؛ از این رو تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت هیئت‌های مذهبی در این خصوص استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: اکنون بیش از دو هزار هیئت مذهبی در استان قزوین ثبت شده است که 800 هیئت، شاخص و دارای مخاطب بالا تا بیش از پنج هزار نفر در یک مراسم هستند که می‌توان از ظرفیت آنها برای خدمت به نیازمندان استفاده کرد.

وی افزود: کار نیکوکاری در هیئت‌ها جریان دارد و اقشار مختلف نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند ولی لازم است به این فعالیت‌ها سرعت داده شود تا سایر هیئت‌ها نیز با ظرفیت و توانایی‌هایی که دارند، آشنا شوند.

هیئت‌ها و مساجد از کارکردهای اجتماعی و دینی غافل نشوند

زهرایی عنوان کرد: باید هیئت‌ها را با ظرفیت‌هایی که دارند آشنا کنیم تا پای کار بیاند؛ چراکه هیئت‌ها تنها یک کارکرد تحت عنوان برگزاری دعا و مراسم ندارند بلکه باید عامل راه ائمه اطهار(ع) هم باشند.

وی بیان کرد: هم اکنون کمیته امداد طرح موفق و زیبایی به نام "اکرام ایتام" دارد که لازم است افراد بیشتری در این زمینه مشارکت داشته باشند؛ اگر هر هیئت رسیدگی به چند خانواده را بپذیرد شرایط به گونه‌ای خواهد شد که شاهد کاهش محرومیت در جامعه خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تاکید کرد: باید در عمل به اسلام خود را به سمت کمال نزدیک کنیم؛ مسجد فقط برای اقامه نماز نیست بلکه مسجد پایگاهی برای عبادت الهی است و گام نخست آن با نماز آغاز شده و در ادامه دستگیری از محرومان، حل مشکل سایر برادران و خواهران دینی هم پیگیری می‌شود.

وی یادآورشد: باید دست به دست هم دهیم تا هیئت‌ها و مساجد ضمن توجه به رویکرد مذهبی، از کارکردهای اجتماعی و دینی غافل نشوند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان