۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین غدیرخم بزرگترین تجلی کارآمدی رسانه و استفاده از آن توسط پیامبر اکرم(ص) بود/ چشم‌انداز آینده جهان باید براساس عقل و تدبیر مدیریت شود
کد خبر: ۳۴۶۰۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۶ ساعت: ۲۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

غدیرخم بزرگترین تجلی کارآمدی رسانه و استفاده از آن توسط پیامبر اکرم(ص) بود/ چشم‌انداز آینده جهان باید براساس عقل و تدبیر مدیریت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: ائمه اطهار مطرح می‌کنند که دنیایی که عقل و تدبیر آن را مدیریت نکند به نابودی کشیده می‌شود و آینده ای تاریک، پرخطر و استرس آور برای تمام عالم خواهد بود.

غدیرخم بزرگترین تجلی کارآمدی رسانه و استفاده از آن توسط پیامبر اکرم(ص) بود/ چشم‌انداز آینده جهان باید براساس عقل و تدبیر مدیریت شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(دوشنبه) در دیدار با دکتر برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه قم اظهار کرد: پیشرفت‌های گسترده در حوزه علمیه بسیار جای خوشحالی دارد که این موضوع درب مسائل دیگری را به روی حوزه می‌گشاید و می‌تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به ویژگی‌های رسانه در نظام مکتبی اهل بیت(ع) افزود: رسانه در مکتب ما یک موقعیت و بستری دارد که دیگران این جایگاه را هیچ وقت ندارند؛ ما در رسانه یک پیشینه منحصر به فرد افتخارآمیزی داریم که از حضرت آدم (ع) و انبیاء نظام آغاز می‌شود که سرمایه‌های رسانه ای برای ما ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد: ما از هرکدام از انبیاء برای تمام عالم سخن رسانه ای داریم و از زندگی هر یک از انبیاء(ع) درسی برای عبرت آموزی و الگوگیری ما وجود دارد، چه بسا که با نمایش زندگی این انبیاء در تلویزیون به جذاب ترین و پرطرفدارترین فیلم‌ها در عالم می‌توان نشان می‌داد، ما سرمایه‌های رسانه ای عجیبی داریم که پیشینه جدی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: برخورداری از سایه محبت انبیاء و ائمه معصوم و انتظار فرج و ظهور امام زمان(عج) زمینه‌ها و سرمایه‌های عظیم رسانه ای هستند که دیگران در عالم از وجود آنها بی بهره اند.

عابدینی گفت: ما چشم انداز و آینده روشنی داریم و اگر اکنون سراغ اهالی رسانه در سطوح جهانی و بین المللی برویم و همایش برگزار کرده و سوال کنیم آینده را چطور می‌بینید، آنها صلاح آینده را در دست افرادی که عقل و منطق ندارند، می‌بینند.

وی با اشاره به نسخه یکی از ساواکی‌های زمان رضاشاه برای گزارش به مقامات ابراز کرد: براساس نوشته‌های این ساواکی زمانی که پای منبر علامه رفیعی هنگامی که به تفسیر قرآن در مسجد النبی می‌پرداخته اینگونه یادداشت برداری کرده بود، در این مجلس حکومت و عقل برای مردم تشریح شده و مطرح کرده اند کسی که حاکم می‌شود باید با درایت و باعقل باشد در غیر این‌صورت مانند این است که حکومت ابزار و سلاحی باشد که آن را به یک موجود بی عقل سپرده شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به چشم انداز رسانه ای اهل بیت(ع) اذعان کرد: ائمه اطهار مطرح می‌کنند که دنیایی که عقل و تدبیر آن را مدیریت نکند به نابودی کشیده می‌شود و آینده ای تاریک، پرخطر و استرس آور برای تمام عالم خواهد بود. اما براساس نگاه دینی آینده یعنی سرمایه ویژه رسانه ای که دیگران از آن بی بهره مانده و ما نظام منسجم و منطبق با فطرت خواهیم داشت.

عابدینی با بیان اینکه سه واژه در قرآن مجموعه کاملی را می‌سازد، عنوان کرد: بر اساس آیه ۳۰ سوره روم، فطرت و انسان و دیگری سنت‌هاست که خدا درباره سنت‌ها می‌فرماید، شما که رسانه ای هستید در جایگاهی قرار دارید که هیچ‌گونه تبدیل، تغییر، تزلزل، شکست و نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فطرت یک عنصر ماندگار و ثابت در همه عالم است، عنوان کرد: سنت‌های الهی هم از ویژگی‌های تغییر ناپذیری و تبدیل ناپذیری برخوردار است؛ چه بسا که سنت‌ها هم بسیار رسانه ای هستند مانند غلبه حق بر باطل که یک سنت خدایی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه حق گرفتنی و باطل محو شدنی است، ابراز کرد: اهل عالم ما عندکم است، اما مکتبی‌های اهل بیتی ما عندالله هستند. حتی حضرت عیسی(ع) که بیشترین طرفداران را در دنیا دارد خداوند در قرآن براساس آیه ۶ سوره صحف به عیسی(ع) می‌فرماید که مخاطبش بنی اسرائیل در یک جغرافیای مشخص و جمعیت محدود است، اما رسالت پیامبر قبیله ای و قومی نیست و برای ناس نازل شده است و کل مردم جهان را در هر دوره ای دربرمی‌گیرد.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: مردم جهان باید درک کنند که دین برای آنها آمده و این نگاه‌های خاص که برخی دعوای شیعه و سنی را دامن زده اند یا حتی در یک مرحله جدی تر دعوای اسلام و مسیحیت را راه می‌اندازند باید بدانند که هدفشان به جایی نخواهد رسید، چراکه علی رغم اینکه مسیحیت صهیونیست را بسیار باید جدی بگیریم اما براساس آیات قرآن مطرح شده که مسیحیت را ببینیم چه بسا که بر اساس سفارشات حضرت مسیح(ع) در زمان ظهور به حضرت امام زمان (ع) اقتدا می‌کند، یعنی نشان می‌دهد مسیحیت به مسلمانان می‌پیوندند.

وی گفت: مخاطب سازی و مشخص کردن حیطه مخاطبان مسئله مهمی است که ما به عنوان رسانه باید از قرآن بیاموزیم.

عابدینی با اشاره به مسلمان شدن تعدادی از صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد: قرآن مخاطب سازی می‌کند که هوای مسیحی‌های واقعی را داشته باشید و مستکبرین را از مستضعفان تفکیک کنید و بدانید که اکثر مسیحیت جزو مستضعفین در مقابل مستکبرین هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به لزوم قیام به قسط با اداره انسان‌ها تصریح کرد: باید کاری کنیم که طلبه‌ها به پا خیزند، لذا تشویق طلبه‌هایی که سخن خوب یا عمل خوبی انجام داده اند، موجب می‌شود افراد خودشان به پاخیزند نه اینکه آنها را وادار به کاری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه غدیرخم بزرگترین تجلی کارآمدی رسانه و استفاده از آن توسط پیامبر اکرم(ص) بود، اذعان کرد: پیام رسانی رسول اکرم(ص) در حادثه غدیرخم و حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا موجب به وجد آمدن تمام رسانه ای‌ها می‌شود که با رساندن اخبار ماندگار به نسل‌ها چشم اندازهای بزرگی را به همراه دارد.

وجود ۵۶ درگاه رسانه ای برای ارتباط با جهان در حوزه علمیه

حجت الاسلام محمدرضا برته در ابتدای این جلسه اظهار کرد: رسانه حوزه با ساختار جدید عقبه تقریبا دو دهه ای دارد، اگرچه هرگز مکتب اهل بیت (ع) هرگز خالی از رسانه و به دور از رسانه ای نبوده چه بسا که اگر اینطور نبود با وجود تمام اختناق‌ها، در زمان مبارزات انقلابی نمی‌توانستیم پیام خود را به دنیا برسانیم.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه قم افزود: در برخی از کشورها سیل علاقه مندان به مکتب اهل بیت (ع) را شاهد هستیم به طوریکه که شاید بتوان گفت اگر در اوایل انقلاب جمعیت زیر ۵۰ هزار نفری از گرویدگان به این مکتب را شاهد بودیم، امروز جمعیت چند میلیونی را داریم که این نشان به ثمر نشستن این حرکت است.

وی بیان کرد: امروز رسانه حوزه با ۵ زبان دنیا در حال کارکردن است و بازدید کنندگانی بسیاری از کشورهای مختلف داریم. هم اکنون ۵۶ درگاه رسانه ای در حوزه وجود دارد که در عرصه‌های مکتوب و مجازی فعالیت می‌کند و با مدیریت جدید رویکردهای نوینی هم در دست اقدام داریم.

این مقام مسئول با اشاره به تولیدات چند رسانه ای گفت: امروز مسیر تاثیرگذاری بر اذهان نخبگان بین المللی گروه‌های مختلفی را ایجاد کرده ایم تا به صورت رودرو و به زبان خودشان محتواها در اختیارشان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با حذف واسطه‌ها ما می‌توانیم پیام صحیح و صادق در اختیار مردم جهان قرار دهیم که خوشبختانه امروز ضریب انتشار اخبار حوزه‌های علمیه در دنیا با سال‌های قبل قابل مقایسه نیست، به طوریکه بسیاری از اخبار را خود متفکرین منتشر می‌کنند.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه قم در پایان مطرح کرد: شاید برای نخستین بار بود که مکاتبات بین المللی پساکرونایی آیت الله اعرافی را که به حدود ۵۰۰ شخصیت بین المللی نوشته شد اینطور بازتاب جهانی پیدا کرد.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان