۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آمار فوتی‌های کرونا در تاکستان بسیار بالاست/ استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج در طرح "محله‌محور"
کد خبر: ۳۴۶۰۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۶ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

آمار فوتی‌های کرونا در تاکستان بسیار بالاست/ استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج در طرح "محله‌محور"

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: روز گذشته از تعداد ۱۱ فوتی کرونایی، پنجاه درصد متعلق به شهرستان تاکستان بوده است؛ یعنی شهرستان تاکستان همپای استان تلفات دارد و اگر این موضوع با جدیت پیگیری نشود قطعا در این شهرستان فاجعه رخ می‌دهد.

آمار فوتی‌های کرونا در تاکستان بسیار بالاست/ استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج در طرح "محله‌محور"

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جلسه هماهنگی اجرای طرح محله محور کنترل بیماری کرونا با عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» امروز(دوشنبه) به ریاست منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین و با حضور سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگی سپاه استان، شفیعی فرماندار قزوین و مسئولان دستگاه‌های ذیربط در محل سالن جلسات دفتر معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه با اشاره به طرح محله محور شهید سلیمانی اظهار کرد: با توجه به این طرح، باید از ظرفیت همه استفاده شود و به طور منسجم و هماهنگ در این طرح حضور داشته باشند.

وی افزود: در مقابله با بیماری کرونا با توجه به طرح محله محور هدف گروه‌های مختلف است، اما به نظر می‌رسد بازخورد و خروجی‌ها نامشخص است که با شروع طرح محله محور ظرف چند روز گذشته عملکرد کاملا مشخص شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محله بندی مناطق، قطعا نظارت‌ها را بیشتر خواهد کرد؛ بیان کرد: با این طرح حساسیت‌ها و جدیت بیشتر شده و اولویت ما مرکز استان و شهرستان تاکستان است؛ زیرا روز گذشته از تعداد ۱۱ فوتی کرونایی، ۵۰ درصد متعلق به شهرستان تاکستان بوده است؛ یعنی شهرستان تاکستان همپای استان تلفات دارد و اگر این موضوع با جدیت پیگیری نشود قطعا در این شهرستان فاجعه رخ می‌دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: سپاه استان با همان حساسیتی که در مرکز شهرستان وجود دارد در شهرستان تاکستان نیز برنامه‌های محله محور را با جدیت پیگیری و اجرا کند.

حبیبی تصریح کرد: در طرح محله محور شهید سلیمانی از ظرفیت بسیج و سپاه استان استفاده می‌شود و باید متذکر شد که از ظرفیت این نهاد انقلابی همیشه و در هر شرایطی استفاده شده اما امروز منسجم‌تر، هماهنگ‌تر و از ظرفیت درمانی قوی‌تر سپاه استفاده می‌کنیم.

طرح محله محور با حضور سپاه و بسیج کامل می‌شود

وی افزود: این ظرفیت شامل کادر درمانی، نیروی انسانی، غربالگری، مراکز و پایگاه‌های بسیج است که امروز با توجه به شرایط خاص کرونایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: در طرح محله محور، محله‌بندی و بلوک‎بندی دقیق از سوی فرمانداری شهرستان قزوین انجام شده و آرایش منسجم مقابله با کرونا در قزوین شکل گرفته اما در بحث نظارت بر بازار و مراسمات طوری است که باید به صورت مصداقی با آن برخورد کرد و مورد کلی وجود ندارد.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا در استان قزوین تصریح کرد: آنچه امروز بسیار مورد نیاز است بحث درمان و مراقبت از بیماران کروناییست که باید رسالت کار این باشد که در بحث درمان، ارشاد و تذکر و غربالگری با جدیت ورود پیدا کنیم.

حبیبی اضافه کرد: با توجه به اینکه هلال احمر در حال اجرای بخشی از این کار در محلات است، ما می‌خواهیم که سپاه و بسیج نیز در این امر ورود یافته و با همکاری یکدیگر این مهم انجام شود؛ لذا بحث درمان، غربالگری و کنترل و مراقبت بیماران کرونایی در منزل به تیم درمان محله محور شهید سلیمانی در محله‌هایی که معین شده سپرده می‌شود و این امر در راستای کاهش مراجعه بیماران به مراکز درمانی انجام می‌شود و طرح محله محور با حضور سپاه و بسیج کامل می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: بستر کار فراهم است و نیروی انسانی با حضور سپاه و بسیج مشخص شده، هلال احمر و نیروی بسیج با یکدیگر هماهنگ شده و مراقبت از بیماران کرونایی به این گروه‌ها سپرده می‌شود و فرماندار قزوین مدیریت امر را بر عهده دارد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان