۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مجرمان قزوینی به خرید ۷ گوشی هوشمند محکوم شدند
کد خبر: ۳۴۶۰۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۶ ساعت: ۱۳:۲۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگاه حوزه قضائی آبگرم:

مجرمان قزوینی به خرید ۷ گوشی هوشمند محکوم شدند

رئیس دادگاه حوزه قضائی آبگرم گفت: متهمینی که به تحمل حبس محکوم شده بودند با توجه به اوضاع و احوال ارتکاب جرم و پیش‌بینی اصلاح آنها، به استناد ماده ۷۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس آنها به خرید هفت گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تبدیل شد.

مجرمان قزوینی به خرید ۷ گوشی هوشمند محکوم شدند

میثم خزائی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: متهمینی که مرتکب جرائمی از قبیل تخلف بهداشتی، نگهداری مشروبات الکلی و اخلال در نظم عمومی شده بودند، به تحمل حبس محکوم شدند که با توجه به اوضاع و احوال ارتکاب جرم، پیش‌بینی اصلاح آنها، ابراز ندامت از عمل ارتکابی، به استناد ماده ۷۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس آنها با همکاری کمیته امداد جهت خرید گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای دانش‌آموز نیازمند تبدیل شده و اقلام مورد رای تهیه و در اختیار دانش‌آموزان کم برخوردار قرار گرفت.

این مقام قضائی تصریح کرد: براساس ضوابط قانونی و در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و با توجه به تفاهم نامه‌ای که میان دادگستری کل استان با اداره کل کمیته امداد امام خمینی منعقد شده،، دادگاه آبگرم اقدام به صدورمجازات جایگزین کرده است.

رئیس دادگاه حوزه قضائی آبگرم اذعان کرد: هدف از محکوم کردن متهم به مجازات زندان، تضمین آرامش و امنیت جامعه است، ولی در عمل زندان منجر به قطع رابطه زندانی با زندگی عادی، خانواده، کار و دوستانش می‌شود.

وی در پایان گفت: مجازات حبس در زندان علاوه بر محکوم بر خویشان و نزدیکان و به ویژه همسر و فرزندان او نیز تحمیل می‌شود و صد البته سرانجام منجر به فروپاشی کانون خانواده خواهد شد که این امر ناهنجاری‌های اجتماعی مضاعفی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان