۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۳ شهرِ استان قزوین بزرگ‌تر می‌شود
کد خبر: ۳۴۶۰۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۶ ساعت: ۸:۱۸ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار:

۳ شهرِ استان قزوین بزرگ‌تر می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به اینکه الحاق اراضی جدید به بافت شهری در سه شهر بوئین‌زهرا، نرجه و اسفرورین به تصویب شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان رسیده، این شهرها بزرگ‌تر می‌شود.

۳ شهرِ استان قزوین بزرگ‌تر می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی فرخزاد در جلسه بررسی پرونده‌های کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به موافقت وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی معماری و شهرسازی با بازنگری در طرح‌های جامع شهرهای کوچک (با جمعیت زیر 50 هزار نفر) استان، اراضی‌‌ای که در طرح‌های جامع حذف‌ شده بودند، با بازنگری در این طرح‌ها به محدوده شهرهای استان اضافه می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه الحاق اراضی جدید به بافت شهری در سه شهر بوئین‌زهرا، نرجه و اسفرورین به تصویب شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان رسیده، این شهرها بزرگ‌تر می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به موافقت وزیر راه و شهرسازی برای الحاق محدوده‌های جدید به شهرهای کوچک استان عنوان کرد: یک جلسه مقدماتی در کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی برگزار شد که در آن موضوع الحاق اراضی تازه به بافت شهر 18 شهر کوچک استان مطرح شد که مورد موافقت وزیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: الحاق اراضی جدید به بافت شهری شهرهای یادشده نیازمند تصویب در کمیسیون ماده یک تبصره یک است و پرونده‌های الحاق این اراضی باید در جلسه بعدی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بررسی و به تصویب رسد تا با توجه به موافقت ضمنی شورای عالی شهرسازی و معماری ظرف یک ماه آینده اراضی مذکور به بافت شهرهای کوچک استان اضافه شوند.

معاون استاندار قزوین با تاکید بر لزوم بازنگری طرح جامع در 15 شهر کوچک استان بیان کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های 1389 تا 1392 طرح‌های جامع توسعه شهری به ‌سرعت بررسی، تصویب و به شهرداری‌ها ابلاغ شدند، برخی از حقوق مکتسبه مردم در این طرح‌ها دیده نشد.

فرخزاد در پایان گفت: باید تلاش کنیم در این بازنگری نیازهای جدید شهرها و افزایش جمعیت آنها را لحاظ کنیم تا بتوانیم با اتخاذ یک تصمیم کارشناسی زمینه توسعه پایدار و هدفمند شهرهای کوچک و کم‌جمعیت استان را مهیا کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان