۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین نیازمند احداث ۷۵ پروژه جدید آموزشی در قزوین هستیم/ ساخت مدرسه‌ای در منطقه محروم کوهین به‌همت طرح "آجر به آجر"
کد خبر: ۳۴۶۰۶۹ نویسنده: علی عسکر جوانبخت تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۵ ساعت: ۱۶:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل نوسازی مدارس استان:

نیازمند احداث ۷۵ پروژه جدید آموزشی در قزوین هستیم/ ساخت مدرسه‌ای در منطقه محروم کوهین به‌همت طرح "آجر به آجر"

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: در مجموع به احداث حدود ۷۵ پروژه آموزشی در سطح استان نیاز است که باید در شهرک‌های اقماری ساخته شود و ۱۹۰ پروژه آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی است.

نیازمند احداث ۷۵ پروژه جدید آموزشی در قزوین هستیم/ ساخت مدرسه‌ای در منطقه محروم کوهین به‌همت طرح "آجر به آجر"

عسگرعلی جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات اداره نوسازی مدارس استان طی سال جاری اظهار کرد: در سال ۹۹ حدود ۳۱ پروژه آموزشی و تربیتی را تحویل دادیم که از این تعداد ۲۹ پروژه آموزشی و دو پروژه نیز سالن ورزشی است.

وی افزود: از مجموع پروژه‌های تحویلی در سال جاری ۱۷پروژه روستایی و مابقی آن شهری است که بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه ساخت این پروژه‌ها شده که شامل ۲۱۵ کلاس درس به مساحت ۳۰هزار مترمربع بوده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین تصریح کرد: در مجموع به احداث حدود ۷۵ پروژه آموزشی در سطح استان نیاز است که باید در شهرک‌های اقماری نظیر محمودآباد، ناصرآباد، شهرک دانش، بیدستان، جوبیندر، شریف‌آباد و الوند ساخته شود؛ همچنین شهرک مهرگان نیازمند احداث ۳۸ پروژه است.

۱۹۰ پروژه آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی است

وی بیان کرد: برای احداث ۷۵ پروژه در سطح استان به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ ضمن اینکه حدود ۲۰۷ پروژه در سطح استان نیازمند مقاوم سازی بوده و که انجام این پروژه‌ها به حدود ۱۵۵میلیارد تومان نیاز دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین ۱۹۰ پروژه در استان قزوین به تخریب و بازسازی نیاز دارد که برای تکمیل این پروژه‌ها به حدود ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

جوانبخت تاکید کرد: در مجموع به حدود هزار و ۷۹ میلیارد تومان برای بحث مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی و احداث ۷۵ پروژه آموزشی در سطح استان نیاز است.

وی عنوان کرد: از سال ۷۶ تاکنون هزار و ۴۱ پروژه مشتمل بر ۴ هزار و ۷۳۲ کلاس درس و زیربنای ۷۷۲ هزار و ۷۲۵ مترمربع تحویل آموزش و پرورش استان داده شده است.

۱۱۷۰ کلاس درس نیازمند استانداردسازی گرمایشی است

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: در بحث استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس نیز از سال ۹۲ تا ۹۹ نزدیک به ۴ هزار و ۷۵۶ کلاس درس استانداردسازی شده و هزار و ۱۷۰ کلاس درس باقی مانده است که تا پایان سال ۱۴۰۰همه مدارس تکمیل می‌شود که مبلغ مورد نیاز برای انجام این کار حدود ۳۵ میلیارد تومان است.

جوانبخت بیان کرد: بیش از ۳۰۰ خیر مدرسه ساز از سال ۹۶ تاکنون با آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی استان همکاری داشته‌اند که در مجموع ۳۰ درصد اعتبارات پروژه‌ها توسط خیرین تامین شده است.

وی با اشاره به افزایش مشارکت خیرین مدرسه ساز به ۴۵ درصد در سال جاری گفت: پویش "آجربه‌آجر" به این معناست که می‌توانیم بگوییم همه مردم می‌توانند خیر مدرسه ساز باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: رویکرد پویش "آجربه‌آجر" این است که هرکس به هر میزان که در توان دارند حتی به اندازه قیمت یک آجر مردم می‌توانند در امر مدرسه سازی سهیم باشند.

استقبال خوب مردم قزوین از پویش "آجربه‌آجر"

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: هدف از اجرای طرح آجر با آجر ایجاد دغدغه و درگیر شدن ذهن مردم نسبت به حفظ مشارکت پذیری در جهت ساخت و ساز مدرسه همچنین اشاعه فرهنگ خیّری و ایجاد حس مسئولیت پذیری در مردم است.

وی تصریح کرد: از آنجا که امکان برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز استانی با توجه به شیوع بیماری کرونا فراهم نیست، لذا با اجرای طرح آجر به آجر به دنبال جذب مشارکت‌های مردمی در امر خیر مدرسه سازی هستیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: خوشبختانه شاهد استقبال خوب مردم خیر استان در این پویش بودیم به طوری که بیش از ۷۰۰ نفر از هم استانی‌ها در این پویش شرکت داشتند که با حضور یک خیر نیکوکار دیگر و جمع آوری ۲۲۰میلیون تومان امکان ساخت یک مدرسه در روستای شنازن که یکی از مناطق محروم کوهین است فراهم شد.

وی در پایان گفت: همچنین با مشارکت دو برادر خیّر دیگر احداث دو مدرسه ۹ و ۱۲ کلاسه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در شهرک پونک شروع خواهد شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان