۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!
کد خبر: ۳۴۶۰۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۵ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای انتخاب دروازه بان، گزینه‌های زیادی در اختیار دارد.

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!
 

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛پس از این که کارلوس کی‌روش از هدایت تیم ملی فوتبال ایران کناره گیری کرد، مسئولان فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس بلژیکی که سابقه هدایت تیم‌های ملی بلژیک، ساحل عاج و ... را در کارنامه داشت، به توافق رسیدند.

مدت حضور ویلموتس در ایران، تنها ۶ ماه به طول انجامید. او در اولین بازی، روی نیمکت تیم ملی ایران به عنوان سرمربی در وزشگاه آزادی و در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی سوریه رفت که این بازی با نتیجه ۵ - صفر به سود ایران به پایان رسید، تا او شروع خوبی روی نیمکت ایران داشته باشد.

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

تیم ملی ایران، در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با مربیگری او در بازی با هنگ کنگ ۲ - صفر و مقابل کامبوج با نتیجه پرگل ۱۴ - صفر پیروز شد، اما در بازی با بحرین یک - صفر و در بازی بعد، مقابل عراق ۲ - یک شکست خورد و همین باعث انتقاد‌های شدید به سوی او شد تا خیلی زود قراردادش را فسخ و راهی کشورش شود.

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

هرچند ترکش‌های قرارداد او، هنوز هم به جامعه ورزش ایران ضربه می‌زند و درصدد دریافت غرامت زیادی از فدراسیون فوتبال است، اما در مدت زمان حضور ویلموتس در تیم ملی ایران، علیرضا بیراوند سنگربان یوز‌های کشورمان بود و پس از جدایی او مدیران وقت فدراسیون فوتبال، در اقدامی خوب که حواشی زیادی نیز داشت، تصمیم گرفتند تا دراگان اسکوچیچ را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب کنند.

یکی از پست‌هایی که اسکوچیچ دردسری شیرین برای انتخاب بازیکن در آن دارد، پست دروازه بان است.

اسکوچیچ تاکنون در ۲ دیدار، روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته و در هر ۲ بازی از دروازه بان‌های متفاوتی استفاده کرده است.

در بازی نخست که هدایت ایران بر عهده اسکوچیچ بود، یوز‌ها در مقابل شاگردان "وادیم آبراموف" در تیم ازبکستان قرار گرفتند و در حالی که این دیدار به میزبانی ازبک‌ها برگزار شد، تیم ملی کشورمان با نتیجه ۲ بر یک میزبان خود را شکست داد تا دراگان کار خود را روی نیمکت ایران با پیروزی آغاز کند.

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

در دیدار ایران - ازبکستان، پیام نیازمند در درون دروازه ایران قرار گرفت، اما نتوانست دروازه خود را بسته نگه دارد و یک گل دریافت کرد، هرچند دروازه بان سپاهان در این بازی عملکرد خوبی از خود نشان داد، اما موفق به ثبت کلین شیت نشد.

در دیدار چند روز گذشته، تیم ملی ایران رو در روی بوسنی و هرزگوین قرار گرفت و موفق شد این تیم را در "سارایوو" با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد. دروازه بان ایران در این مسابقه، امیر عابدزاده بود و موفق به ثبت کلین شیت شد.

اسکوچیچ که دیدار‌های حساسی را در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مقابل تیم‌هایی همچون بحرین و عراق در پیش دارد، محکوم به پیروزی است و یکی از پست‌هایی که مشغله ذهنی فراوانی برای سرمربی کروات تیم ملی ایجاد کرده، پست دروازه بان است.

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، رشید مظاهری، حامد لک، پیام نیازمند، سید حسین حسینی، سوشا مکانی و علیرضا حقیقی گزینه‌های پیش روی اسکوچیچ برای انتخاب دروازه تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی هستند.

علیرضا بیرانوند

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران که هم اکنون در "آنتورپ" بلژیک بازی می‌کند، در پرسپولیس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و حتی نامزد کسب عنوان مرد سال آسیا نیز شد، اما پس از چند سال تصمیم گرفت تا به رویای خود یعنی لژیونر شدن برسد و به همین دلیل عازم بلژیک شد.

او در ابتدا با مصدومیت دست و پنجه نرم کرد و موفق نشد به ترکیب اصلی "آنتورپ" برسد و به همین دلیل این روز‌ها نیز نقش دروازه بان دوم را ایفا می‌کند. البته علیرضا امیدوار است با گذشت زمان به شرایط آرمانی برسد و بتواند برای این تیم به میدان برود.

"آنتورپ" که بیرانوند را در اختیار دارد، چندی پیش موفق شد "تاتنهام" را در لیگ اروپا شکست دهد و نشان داد تیم خوبی است و امیدواریم با گذشت چند هفته، علیرضا بیرانوند بتواند به ترکیب اصلی این تیم برسد.

بیرانوند که در فینال آسیا و حتی جام جهانی نیز حضور داشته، شانس اصلی حضور در دروازه تیم ملی است و باید ببینیم اسکوچیچ که عملکرد بازیکنان را به شدت مد نظر دارد، آیا بیرانوند را برای مسابقات آینده دعوت خواهد کرد یا خیر؟

امیرعابدزاده

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

دروازه بان اصلی تیم ملی فوتبال ایران مقابل بوسنی، گزینه بعدی حضور در دروازه تیم ملی است. عابدزاده که سال‌های زیادی است که در فوتبال اروپا حضور دارد، این روز‌ها در دروازه "ماریتیمو" بازی می‌کند و عملکرد او سبب شده است تا جزء بهترین دروازه بان‌های لیگ پرتغال محسوب شود.

احتمال دارد امیر عابدزاده، پس از پایان فصل از "ماریتیمو" به یکی از تیم‌های بزرگ پرتغال بپیوندد و امیدواریم روند خوب خود را ادامه دهد. این دروازه‌بان ۲۷ ساله که پسر دروازه بان افسانه‌ای ایران احمدرضا عابدزاده است، ۴ بازی با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران داشته است و همچنین سابقه حضور در تیم های فوتبال پرسپولیس، راه‌آهن و ... را دارد و در فصل گذشته در لیگ پرتغال عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است.

همچنین، عملکرد بی نظیر این بازیکن مقابل "پورتو" که منجر به پیروزی ۳ بر یک "ماریتیمو" شد، سبب گردیده است تا نمره ۸.۲ را کسب کند و بهترین دروازه بان هفته لیگ پرتغال لقب گرفت.

اسکوچیچ به بازی کردن بازیکنان اصلی تیمش و لژیونر‌ها اهمیت زیادی می‌دهد؛ با توجه به نیمکت‌نشینی بیرانوند، احتمال دارد این بازیکن در مقدماتی جام جهانی به مصاف حریفان برود.

رشید مظاهری

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

محمدرشید مظاهری، دروازه بان سابق تیم‌های ذوب‌آهن و تراکتور که این روز‌ها در باشگاه استقلال حضور دارد، به دلیل شرایط قرارداد با آبی پوشان پایتخت، هنوز در لیگ برتر برای استقلال به میدان نرفته است و از آخرین بازی زمان زیادی می‌گذرد.

با این حال، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تصمیم گرفت برای دیدار با بوسنی از این دروازه‌بان دعوت کند و هرچند مقابل یاران "پیانیچ" به میدان نرفت، اما یکی از گزینه‌های اصلی حضور در فهرست تیم ملی فوتبال ایران است. او پیش از این در تراکتورسازی عملکرد خوبی داشت، اما پس از مشکل با مدیران این تیم، پیش از دیدار فینال جام حذفی تصمیم گرفت تبریز را ترک کند.

مظاهری در زمان کارلوس کی‌روش نیز به تیم ملی دعوت می‌شد، هرچند علیرضا بیرانوند شانس اصلی حضور در تیم ملی قلمداد می‌شد، اما موفق به انجام سه بازی شد. مظاهری در رقابت‌های جام جهانی نیز جزء ۲۳ بازیکن ایران بود و از افتخارات محمد رشید مظاهری می‌توان به قهرمانی در جام حذفی و سوپرکاپ اشاره کرد.

حامد لک

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

حامد لک، دروازه بان این روز‌های پرسپولیس که سابقه بازی در ماشین سازی و صبای قم را دارد؛ با عملکرد بی نظیر خود یکی از گزینه‌های حضور در دروازه تیم ملی فوتبال ایران شناخته می‌شود.

این بازیکن پس از عملکرد پرفراز و نشیبی که در تیم ماشین‌سازی پشت سرگذاشته است، در لیگ قهرمانان آسیا همراه با پرسپولیس عملکرد خوبی داشت تا این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. لک در قطر، تنها ۲ گل و آن هم از روی نقطه پنالتی دریافت کرد و ستاره سرخ‌ها در آسیا شد.

این بازیکن که پیش از این در فولاد، سایپا و نساجی مازندران حضور داشت از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ سه بازی برای تیم ملی فوتبال کشورمان انجام داده بود.

لک در زمان کارلوس کی‌روش، در سال ۲۰۱۲ مقابل یمن بازی کرد و حالا امیدوار است با حضور اسکوچیچ بازهم به تیم ملی برسد. از افتخارات او می‌توان به قهرمانی با تراکتور در جام حذفی اشاره کرد.

پیام نیازمند

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

پیام نیازمند، دروازه بان ۲۵ ساله فوتبال کشورمان که در باشگاه سپاهان عضویت دارد با عملکرد خوب خود در این تیم موفق شد به دروازه تیم ملی برسد.

نیازمند تنها یک بازی ملی دارد و آن نیز مربوط به بازی با ازبکستان است. نیازمند پیش از این در پیکان عضویت داشت و پس از درخشش خوب خود توانست به سپاهان برسد. این بازیکن سال گذشته، برای زردپوشان نصف جهان عملکرد خیلی خوبی داشت و به همین دلیل از سوی اسکوچیچ به تیم ملی فوتبال کشورمان دعوت شد.

نیازمند با قد ۱۹۳ سانتی‌متری خود مورد توجه بسیاری از تیم‌های فوتبال کشورمان هم قرار گرفت، اما ترجیح داد برای لیگ بیستم در سپاهان باقی بماند.

سید حسین حسینی

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

 

سید حسین حسینی که سابقه زیادی در تیم فوتبال استقلال دارد و یکی از کاپیتان‌های این تیم محسوب می‌شود، یکی از نامزد‌های حضور در تیم ملی فوتبال ایران است. این دروازه‌بان که برای فصل جدید، رقابت تنگاتنگی با محمدرشید مظاهری برای حضور در دروازه آبی‌ها دارد، پیش از این ۴ بازی ملی انجام داده است.

حسینی سابقه حضور در تیم زیر ۱۷ سال ایران را دارد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شد. این بازیکن همراه با حامد لک، در یک نیمه دیدار مقابل "سیرالئون" حضور یافت و هر چند جزء نفرات پایانی لیست کی‌روش برای حضور در جام جهانی بود، اما جزء ۲۳ نفر پایانی قرار نگرفت.

این بازیکن در سالیان گذشته عملکرد پرفراز و نشیبی داشت که مورد تحسین و انتقاد هواداران استقلال هم قرار گرفت، اما مقابل مس رفسنجان در چارچوب هفته اول لیگ بیستم، موفق به ثبت کلین شیت شد.

سوشا مکانی

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

سوشا مکانی، دروازه‌بان ۳۳ ساله فوتبال ایران که در باشگاه "میوندالن" نروژ حضور دارد، شاید ضعیف‌ترین شانس را بین سایر گزینه‌ها برای دعوت به تیم ملی داشته باشد. این بازیکن که سابقه حضور در فولاد، پرسپولیس و نفت تهران را دارد، تا کنون ۵ بازی برای تیم ملی انجام داده است، اما درخشش او در تیم نروژی سبب شده است که یکی از گزینه‌های حضور در تیم ملی فوتبال ایران باشد.

مکانی در سال ۲۰۱۲ توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شد.

این دروازه‌بان ایرانی در بازی‌های قبلی تیم نروژی عملکرد خوبی داشته است و یکی از ستاره‌های این تیم محسوب می‌شود و احتمال دارد از سوی اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شود.

این دروازه بان ۳۳ سال سن دارد و با توجه به سن بالای او، شاید شانس کمتری برای دعوت به تیم ملی داشته باشد، زیرا دروازه بان‌های دیگر، کم سن و سال‌تر از او هستند.

علیرضا حقیقی

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران که در جام جهانی ۲۰۱۴ به صورت ثابت برای یوز‌های ایرانی بازی کرد، هم اکنون در گل‌گهر سیرجان حضور دارد. او سابقه بازی در نساجی، "ماریتیمو"، "پنافیل" و پرسپولیس را دارد و پس از عملکرد خیره کننده در جام جهانی ۲۰۱۴، نتوانست انتخاب‌های فوتبالی خوبی انجام دهد و به همین دلیل هم اکنون در ایران حضور دارد.

این بازیکن مقابل آرژانتین، نیجریه و بوسنی به صورت ثابت بازی کرد و به جز مقابل بوسنی که با ۳ گل مغلوب شد، مقابل آرژانتین عملکرد خوبی داشت، اما با گل دقیقه پایانی لیونل مسی تیم ملی یک بر صفر شکست خورد.

این بازیکن فصل گذشته در نساجی عملکرد خوبی داشت؛ هرچند گفته می‌شد مدنظر پرسپولیس هم است، اما به گل گهر سیرجان رفت. این بازیکن ۳۲ ساله در سال‌های اخیر، یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بوده است.

در همین باره با رسول کربکندی، یکی از کارشناسان فوتبال ایران گفت‌وگو کردیم که او در این باره گفت: برخلاف دوره‌های قبلی جام جهانی که تیم ملی فوتبال، مشکل دروازه بانی داشت، خوشبختانه در این دوره از مسابقات جام جهانی، دروازه بانان خوبی دارد. البته سرمربی تیم ملی فوتبال باید وضعیت دروازه بان اول تیمش را مشخص کند تا گلر با اعتماد به نفس درون دروازه تیم ملی قرار بگیرد.

دردسر شیرین اسکوچیچ در تیم ملی/ رقابت ۵ + ۲ پرسپولیسی و استقلالی برای یک پست!

او ادامه داد: به نظرم این درست نیست که اسکوچیچ در هر بازی تیم ملی، یک دروازه بان را تست می‌کند و از همه گلر‌ها استفاده می‌کند. مشکل این است که دروازه بان اول و دوم تیم ملی مشخص نیستند و این موضوع باعث می‌شود که دروازه بانان اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. به نظرم ثبات در دروازه بانی تیم ملی باید وجود داشته باشد، که این اتفاق هنوز رخ نداده است.

کربکندی درباره ارزیابی خود از امیرعابدزاده دروازه بان تیم ملی فوتبال گفت: به نظرم عابدزاده اعتماد به نفس خوبی دارد و مانند پدرش احمدرضا عابدزاده روحیه بالایی دارد. البته برای یک دروازه بان مهم است که آیا گلر اصلی تیمش است یا نه!

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال گفت: به نظرم سرمربی تیم ملی فوتبال باید هر چه سریع‌تر دروازه بان اصلی را مشخص کند تا با روحیه بالا برای بازی‌های اصلی تیم ملی آماده شود.

او درباره این که کدام یک از دروازه بانان، شایسته حضور در درون دروازه تیم ملی هستند، تصریح کرد: به نظرم بیرانوند ثبات بیشتری در درون دروازه تیم ملی فوتبال داشته است و جام جهانی قبلی نیز بازی کرده و میدان دیده‌تر است. البته دیگر گلر‌ها از جمله نیازمند، لک، مظاهری و عابدزاده در یک سطح هستند. البته مشخص نیست چرا از بیرانوند در ترکیب تیم ملی استفاده نمی‌شود، شاید او مصدوم باشد که قادر به همراهی تیم ملی نیست.

کربکندی در پایان گفت: به هر حال تیم ملی فوتبال، دروازه بانان خوبی در اختیار دارد و این گلر‌ها می‌توانند پشتوانه‌ای برای هر تیمی باشند. به نظرم درست نیست که دروازه بانان تیم ملی به نوبت در درون دروازه قرار بگیرند و باید تیم ملی یک دروازه بان اصلی داشته باشد تا گلر‌ها از بلاتکلیفی در بیایند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان