۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پالس‌های مثبت از جام جهانی با تیم ملی مدل اسکوچیچ
کد خبر: ۳۴۶۰۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۵ ساعت: ۱۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

پالس‌های مثبت از جام جهانی با تیم ملی مدل اسکوچیچ

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل بوسنی نشان داد با مربی کروات آماده درخشش در مقدماتی جام جهانی و صعود به این رقابت‌ها است.

پالس‌های مثبت از جام جهانی با تیم ملی مدل اسکوچیچ
 

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب دومین بازی دوستانه خود در ۲ ماه گذشته به مصاف تیم ملی بوسنی رفت و مقابل این تیم که در لیگ فوتبال ملت‌های اروپا حضور دارد به پیروزی ۲ بر صفر رسید. گل‌های ایران را کاوه رضایی و مهدی قایدی به ثمر رساندند.

یکی از نکات جالب توجه اردوی یوز‌های ایرانی (لقب تیم ملی فوتبال ایران) به اعلام لیست تیم ملی از سوی اسکوچیچ بازمی گردد که حواشی زیادی در پی داشت. در فهرستی که مرد کروات اعلام کرد، نام بازیکنانی همچون سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، سامان قدوس، علی کریمی، رامین رضاییان، وریا غفوری، حامد لک، علی علیپور و امید ابراهیمی دیده نمی‌شد که البته حواشی زیادی در پی داشت.

اسکوچیچ با دعوت از بازیکنانی همچون مهدی قائدی، اکبر ایمانی، پیام نیازمند، سعید عزت الهی، علی قلی زاده، سیامک نعمتی، عارف غلامی، صادق محرمی و ... نشان داد که عملکرد بازیکنان در لیگ برتر و خارج از کشور را تماشا می‌کند و نسبت به دعوت بازیکنان حساس است. دیده می‌شد که مربیان پیشین، بازیکنانی را که چند ماه مصدوم بودند و یا بازی نمی‌کردند را به تیم ملی دعوت می‌کرد، چون علاقه زیادی به آن‌ها داشتند.

تیم ملی در ۲ بازی گذشته مقابل ازبکستان و بوسنی ۲ برد در خانه حریفان بدست آورد و نشان داد آماده حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی است. در اردوی مهرماه نیز تیم ملی قرار بود به مصاف مالی برود که این مسابقه به دلیل تعداد بالای کرونایی‌های حریف ایران لغو شد.

به هرحال پس از دوران حضور کی روش که بیشترین امتیاز در یک دوره جام جهانی را به دست آوردیم و پس از آن با ویلموتس مقابل بحرین و عراق باختیم، حالا با آمدن یک مربی کروات می‌توانیم امیدوار باشیم خاطرات زمان برانکو تکرار شود. سومی در جام ملت‌های آسیا و صعود راحت به جام جهانی ۲۰۰۶. البته در زمان کی روش نیز یک صعود مرگبار به بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال داشتیم و از سویی دیگر برای جام جهانی ۲۰۱۸ به راحتی عازم روسیه شدیم.

اسکوچیچ در بازی‌های دوستانه به دنبال سیستم و ترکیب ایده آل خود است و آٖن را مقابل ازبکستان و بوسنی نشان داد. یوز‌ها در مقابل ازبک‌ها با سیستم ۴ دفاعه بازی کردند و ۲ مهاجم داشتند، اما این اتفاق مقابل بوسنی به ۳ دفاع و تک مهاجم تبدیل شد.

سه دفاع متمرکز ایران در بازی مقابل بوسنی حسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده و مرتضی پورعلی‌گنجی بودند و صادق محرمی و میلاد محمدی نیز به عنوان پیستون‌های راست و چپ بازی می‌کردند.

نکته جالب این است تیم ملی فقط با یک جلسه تمرین با سیستم جدید مقابل بوسنی قرار گرفت و هرچند ضعف‌های زیادی داشت، اما شکل تیمی و همچنین حضور بازیکنان جوان بوسنی مقابل ایران سبب شد که به پیروزی برسیم.

پالس‌های مثبت از جام جهانی با تیم ملی مدل اسکوچیچ

ملی پوشان فوتبال ایران در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نتایج خوبی نگرفت و از ۴ بازی خود در مرحله دوم این مسابقات، ۲ پیروزی به دست آورد و در مقابل تیم‌های بحرین و عراق ۲ شکست تلخ را تجربه کردند تا تیم ملی کشورمان با ۶ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به دیگر تیم‌ها، در مکان سوم گروه C قرار بگیرد.

اسکوچیچ با دعوت از بازیکنانی که خیلی سال‌ها از حضورشان در تیم ملی می‌گذشت و دعوت نکردن از ستاره‌های دیگر، نشان داد که اولویت بازی کردن و عملکرد درخشانش است، نه اسم و حضور در تیم‌های معتبر اروپایی.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره بیان کرد: در حال حاضر سرمربی تیم ملی فوتبال باید استراتژی و فلسفه فوتبالش را مشخص کرده و روی سبک بازی اش با ملی پوشان کار کند.

او افزود: همچنین تیم ملی نیاز به برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های قدرتمند دارد تا نقاط ضعف و قوتش شناسایی شود. اگر تیم ملی فوتبال بخواهد دوباره با تیم‌های درجه دوم و سوم بازی کند، بار دیگر با مشکل مواجه می‌شود.

اقبالی گفت: مسئولان فوتبال باید چند بازی تدارکاتی خوب برای تیم ملی فوتبال در نظر بگیرند تا ملی پوشان محک جدی بخورند. همچنین وظیفه کادر فنی تیم ملی است تا مهره‌های کلیدی خود را پیدا کند و در فاصله زمانی تا بازی با تیم ملی عراق مشکلات تیمش را به حداقل برساند.

ابراهیم قاسم‌پور یکی دیگر از کارشناس‌های فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در حال حاضر شرایط سخت است، اما بازیکنان ما بضاعت لازم را دارند تا به جام جهانی صعود کنیم. البته ساختار فوتبال کشورمان خراب است و همین موضوع باعث می‌شود که با مشکل مواجه شویم.

پالس‌های مثبت از جام جهانی با تیم ملی مدل اسکوچیچ

برخی از تیم‌های فوتبال سرمایه‌ گذاری زیادی می‌کنند تا به جام جهانی راه یابند، اما ما نمی‌توانیم چند بازی تدارکاتی خوب با تیم‌های قدرتمند برای تیم ملی کشورمان تدارک ببینیم تا ملی پوشان محک جدی بخورند. البته تیم‌های عراق و بحرین از ما هراس دارند و آن‌ها بازی سختی مقابل تیم ملی فوتبال ما خواهند داشت. همچنین اگر شانس با ما یاری کند و اتفاقات غیر منتظره رقم نخورد، در آن صورت تیم ملی فوتبال به جام جهانی راه می‌یابد.

تیم ملی فوتبال ایران با هدایت اسکوچیچ در ادامه بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید با هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق رقابت کند و کار سختی برای صعود به بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال دارد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان