۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۳۸درصد زندانیان قزوین جزو مجرمان حرفه‌ای هستند/ عملکرد ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای قابل قبول نیست
کد خبر: ۳۴۶۰۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۵ ساعت: ۱۱:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان:

۳۸درصد زندانیان قزوین جزو مجرمان حرفه‌ای هستند/ عملکرد ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای قابل قبول نیست

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اکنون ۳۸درصد مجرمین در زندان قزوین حرفه‌ای یعنی سه جرم به بالا دارند که باید شرکای آن‌‌ها شناسایی شوند.

۳۸درصد زندانیان قزوین جزو مجرمان حرفه‌ای هستند/ عملکرد ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی در دومین نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومین سابقه‌دار که امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون اقدامات و خروجی این ستاد قابل قبول نبوده است، اظهار کرد: اینکه مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌‌ای بخواهند از تخفیفات مرخصی برخوردار شوند و با مانور در جامعه باعث نگرانی و بدبینی مردم نسبت به نظام شوند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی افزود: هر چه سریع‌تر باید بانک اطلاعاتی مجرمان تشکیل شود چراکه همه ما به آن نیاز داریم و باید سریع‌تر این اسامی و اطلاعات در سطح استان جمع‌آوری و ارائه شود؛ همچنین مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار نباید از تخفیفات قانونی برخوردار شوند؛ این مسئله مردم را هم نگران و هم بدبین می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ابراز کرد: مرخصی‌ها یا سایر تخفیفات قانونی باید برای مجرمان حرفه‌ای و خطرناک محدود شود چراکه این اقدامات طبیعتا از وقوع جرم مجدد جلوگیری می‌کند و درس عبرتی برای دیگران هم می‌شود و موجب می‌شود شاهد کاهش جرائم در این حوزه باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما اکنون از اقدامات شهرستان‌ها اطلاعات کافی نداریم؛ لذا در هفته جاری تمام ستادهای شهرستانی باید تشکیل جلسه و گزارشات را در جلسه استانی ارائه دهند؛ از این تاریخ به بعد هیچ فردی به عنوان مجرم حرفه‌ای از طریق پلیس و نهادهای امنیتی معرفی نمی‌شوند مگر اینکه در ستاد تایید شود چراکه این مسئله حقوق شهروندی است و درصورت خطا در معرفی افراد به عنوان مجرم حرفه‌ای، افراد حق دارند که شکایت کنند.

مجرمان حرفه‌ای تحت نظارت قضایی آزاد شوند

قدرتی عنوان کرد: نیروی انتظامی باید مجرمان حرفه‌ای، مجرمان سابقه‌دار و مجرمان خطرناک را به ما معرفی کند و به تایید دادستان برسد تا کار کارشناسی شود؛ ارائه این اطلاعات به قضات در رسیدگی به پرونده و صدور رای کمک می‌کند و قطعا این اقدامات در ارتقاء امنیت می‌تواند موثر باشد چراکه همه ما در این زمینه نگران هستیم و دغدغه داریم.

وی با اشاره به اینکه تهیه بانک اطلاعاتی مجرمین کمک می‌کند که تصمیمات به موقع و قاطع‌تری بگیریم، گفت: باید جلسه فوق العاده تقسیم وظایف را داشته باشیم تا بتوانیم زودتر اطلاعات را به تهران ارسال کنیم چراکه اکنون داریم چشم بسته در این فضا حرکت می‌کنیم؛ مجرمان حرفه‌ای و شرور حتی پس از اتمام دوره زندان و محکومیت هم باید با نظارت قضایی آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: این فضا باید دائما رصد و روزانه باید احکام و تصمیمات درباره پرونده یک مجرم در سامانه ثبت شود؛ اکنون ۳۸درصد مجرمین در زندان قزوین حرفه‌ای یعنی سه جرم به بالا دارند که باید شرکای آن‌‌ها شناسایی شوند و اگر بتوانیم این گلوگاه را بگیریم خواهیم دید که آیا این دستور بازدارنده بوده است یا خیر، همچنین یک جلسه فوق العاده دیگر هم باید در هفته آینده داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان