۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رکورد ۴۰۰متر بامانع ایران را به نام خود ثبت کردم/ نقش‌آفرینی موثر بانوان محجبه در عرصه‌ ورزشی
کد خبر: ۳۴۶۰۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۴ ساعت: ۱۶:۹ ↗ لینک کوتاه

بانوی ورزشکار قزوینی:

رکورد ۴۰۰متر بامانع ایران را به نام خود ثبت کردم/ نقش‌آفرینی موثر بانوان محجبه در عرصه‌ ورزشی

بانوی ورزشکار قزوینی گفت: شاید رعایت حجاب در مسابقات دوومیدانی دشوار باشد اما محدودیتی ایجاد نمی‌کند، لذا باهمین شرایط هم می‌توانیم نقش آفرینی‌های موثری داشته باشیم.

رکورد ۴۰۰متر بامانع ایران را به نام خود ثبت کردم/ نقش‌آفرینی موثر بانوان محجبه در عرصه‌ ورزشی

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین، دونده قزوینی در لیگ برتر دوومیدانی کشور خوش درخشید؛ شهلا محمودی بانوی دونده استان قزوین است که در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور، رکورد ماده ۴۰۰ متر بامانع را پس از چهل سال به نام خود ثبت کرد.

او به عنوان اولین دونده بانوی استان قزوین است که به عضویت تیم ملی در آمده است؛ محمودی بانوی 29 ساله‌ای است که در رشته حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد را کسب کرده است.

محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین، با اشاره به سابقه فعالیتش اظهار کرد: از کودکی به ورزش علاقه داشتم و در رشته‌های مختلف از جمله تکواندو و هندبال فعالیت می‌کردم سپس در مسابقات مدارس از طریق مدیر مدرسه که نایب رئیس دوومیدانی بود با این رشته آشنا شدم.

وی درباره همراهی خانواده‌اش در این مسیر افزود: برادرانم ورزشکار هستند و زمانی که تصمیم گرفتم در رشته‌های ورزشی فعالیت کنم، مخالفتی از سوی خانواده عنوان نشد و در این مسیر همراهی‌ام کردند؛ از 17 سالگی به فعالیت در رشته دوومیدانی پرداختم و تقریبا شش سال است که دو 400 متر با مانع را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده‌ام.

ضرورت ساخت سالن سرپوشیده دوومیدانی برای بانوان استان

بانوی دونده قزوینی تاکید کرد: امکانات بسیاری در این رشته ورزشی نیاز است اما فراهم نیست و یکی از این امکانات مهم، فراهم شدن سالن سرپوشیده دوومیدانی است چراکه اکنون فقط پیست روباز در استان وجود دارد چه بسا که در فصل زمستان تمرین در این پیست بسیار سخت است و این موضوع باعث می‌شود که نتوانیم برای مسابقات آمادگی لازم را داشته باشیم.

محمودی اضافه کرد: از نظر فراهم بودن تجهیزات، دشواری‌های بسیاری وجود دارد و “تخته استارت” که ساده‌ترین وسیله است در استان وجود ندارد تا بتوانیم از آن استفاده کنیم؛ در تمامی رشته‌های ورزشی توجه و اهمیت بیشتری به آقایان داده می‌شود اما نسبت به بانوان این طور نیست و در استان قزوین نسبت به بقیه شهرها این تبعیض پررنگ‌تر است.

این ورزشکار قزوینی ابراز کرد: رکورددار دو 400 متر با مانع ایران هستم و توانستم پنج بار رکورد ملی این ماده را پس از 40 سال بهبود ببخشم و امسال در مسابقات لیگ باشگاه‌ها با تیم سپاهان رکورد زدم و بزرگ‌ترین افتخارم این است که توانستم در مسابقات قهرمانی آسیا که سال گذشته در قطر برگزار شد، شرکت کنم.

وی درباره نحوه شرکت در مسابقات با رعایت حجاب، گفت: شاید رعایت حجاب در مسابقات دوومیدانی دشوار باشد اما محدودیتی ایجاد نمی‌کند، لذا باهمین شرایط هم می‌توانیم نقش آفرینی‌های موثری داشته باشیم.

بانوی دونده قزوینی با اشاره به اینکه دوومیدانی پایه همه ورزش‌ها است، عنوان کرد: رشته دوومیدانی مادر ورزش‌ها است چراکه اگر در هر رشته ورزشی دیگر فعالیت کنید نیز نیاز دارید که از طریق دویدن آمادگی جسمانی و استقامت قلبی و عروقی خود را بالا ببرید.

مسئولین نگاه ویژه‌تری به دوومیدانی بانوان داشته باشند

محمودی اذعان کرد: اگر باز هم به گذشته برگردم این رشته را انتخاب خواهم کرد چراکه با عشق و علاقه پا به این عرصه گذاشته‌ام و اکنون همسرم که ورزشکار است به عنوان مربی، مرا در این راه همراهی می‌کند؛ آخرین رکوردی که کسب کردم مسابقات چهار در 400 متر است که به صورت امدادی برگزار شد چراکه این رشته تنها رشته‌ای است که به صورت تیمی شکل می‌گیرد و با چهار دونده برگزار می‌شود.

این ورزشکار بابیان اینکه هدفم این است که در مسابقات برون‌مرزی شرکت کنم و رکورد خود را از 59 ثانیه به 57 ثانیه برسانم، تصریح کرد: شیرین‌ترین خاطره‌ام در این حرفه کسب رکورد 400 متر با مانع است که توانستم بدون هیچ گونه حمایتی پس از 40 سال این رکورد را ازآن خود کنم و تلخ‌ترین خاطره‌ام این است که توانستم رکورد مسابقات آسیایی را کسب کنم اما متاسفانه به مدال دست پیدا نکردم.

بانوی دونده قزوینی در پایان درباره درخواست خود از مسئولین تاکید کرد: از مسئولین درخواست دارم نگاه ویژه‌تری به دوومیدانی داشته باشند چراکه این رشته یک رشته پایه است و در این حیطه می‌توان مدال‌های بسیاری کسب کرد و اگر سالن سرپوشیده استان را تکمیل کنند شرایط بهتری برای تمرین ورزشکاران مهیا می‌شود.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان