۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رزمایش مواسات در قزوین ادامه دارد/ تشکیل قرارگاه جهادی روحانیت با ساختاری کاملا مردمی
کد خبر: ۳۴۶۰۴۶ نویسنده: حجت الاسلام زهرایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۴ ساعت: ۱۵:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان:

رزمایش مواسات در قزوین ادامه دارد/ تشکیل قرارگاه جهادی روحانیت با ساختاری کاملا مردمی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: قرارگاه جهادی روحانیت با هدف خدمات‌رسانی در عرصه‌های بیمارستانی، محلات و رسانه به صورت کاملا مردمی تشکیل شده است.

رزمایش مواسات در قزوین ادامه دارد/ تشکیل قرارگاه جهادی روحانیت با ساختاری کاملا مردمی

حجت الاسلام محمدجواد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: جلسات متعددی که در دو هفته اخیر با حضور امام جمعه، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان و ارگان‌های ذی‌ربط شهر قزوین با هدف ایجاد انسجام و وحدت رویه در شیوه تشکیل قرارگاه جهادی روحانیت در جهت مقابله با کرونا برگزار شد.

وی در ادامه بیان کرد: اعضای این قرارگاه شامل هیئت‌های مذهبی، جبهه فرهنگی، ائمه جمعه شهرستان‌ها، امامان جماعت محلی، ائمه جماعات، گروه‌‌های جهادی طلاب و دیگر گروه‌‌های جهادی است؛ متاسفانه هیچگونه همکاری از طرف سمن یا سازمان مردم نهاد‌ در این امر وجود ندارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: این قرارگاه با هدف خدمات‌رسانی در عرصه‌های بیمارستانی، محلات و رسانه به صورت کاملا مردمی تشکیل شده است؛ گروه‌های جهادی طلاب در بیمارستان‌ها، به عنوان همیار پرستار و در محلات با هدف رسیدگی به وضعیت سلامت افراد بالای ۶۵ سال، افرادی با سابقه بیماری زمینه‌ای و رسیدگی به بیماران کرونایی قرنطینه شده تشکیل شده است.

حضور ۱۶ امام محله برای رفع آسیب‌های اجتماعی

زهرایی اذعان کرد: استمرار طرح مواسات در جهت تامین نیاز افراد آسیب دیده و نیازمند، امر به معروف محله‌ای توسط امامان جماعت محلی با کسبه و مردم به صورت حضوری، ارائه‌ خدمات روانشناختی به مردم محل، برگزاری محافل دعا و توسل با همکاری کانون مداحان در دستور کار فعالیت گروه‌‌های جهادی است.

وی عنوان کرد: ساختار فیزیکی قرارگاه متشکل از سه اتاق وضعیت، طراحی عملیات و اتاق عملیات است. در بخش وضعیت به سنجش توانایی‌ها و ظرفیت‌ها در سطح محلات شهر قزوین پرداخته می‌شود، که این ظرفیت‌ها شامل ۱۶ امام محله، هیئت‌های مذهبی، خیرین، پزشکان و پرستاران جهادگر، کسب نیازمندی‌های بیمارستانی در حوزه محلات با همکاری علوم پزشکی است.

این مقام مسئول بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با فرمانداری شهرستان نمایندگان این سه گروه جهادی برای مقابله با موارد احتمالی به طور مستمر در فرمانداری حضور داشته باشند؛ البته باید بین گروه‌های جهادی و ساختار حاکمیتی هماهنگی و یکپارچگی لازم وجود داشته باشد.

زهرایی در پایان یادآور شد: قرارگاه از روز یکشنبه به طور رسمی فعالیت خود را در سطح محلات آغاز می‌کند و هدف ما، انسجام گروه‌های جهادی مردمی است که به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند ؛ همچنین بتوانیم فعالیت‌های این قرارگاه را تحت عنوان رزمایش معرفی کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان