۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بررسی طرح قرنطینه ۲ هفته‌ای کشور در مجلس/ روزانه شاهد ۲۰۵ هزار ناقل مستقیم کرونا در کشور هستیم
کد خبر: ۳۴۶۰۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۳ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد

بررسی طرح قرنطینه ۲ هفته‌ای کشور در مجلس/ روزانه شاهد ۲۰۵ هزار ناقل مستقیم کرونا در کشور هستیم

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح قرنطینه دو هفته‌ای کشور به صورت دو فوریتی در دستور کار مجلس است. این طرح باید اجرایی شود، زیرا تمام جامعه پزشکی ما در خطر هستند و شاهد از دست رفتن این عزیزان هستیم.

بررسی طرح قرنطینه ۲ هفته‌ای کشور در مجلس/ روزانه شاهد ۲۰۵ هزار ناقل مستقیم کرونا در کشور هستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فاطمه محمد‌بیگی در جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان که شب گذشته در استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: طی جلساتی با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و شرکت‌های دانش‌ بنیان حوزه تولید اکسیژن از سراسر کشور مقرر شد؛ شرکت‌های دانش‌ بنیان مانند اسفندماه در تمام کشور سریعا به تولید اکسیژن و کپسول اکسیژن بپردازند تا به جای تحمیل هزینه‌ای بالغ برسه میلیارد تومان به مجموعه بهداشت و درمان برای تهیه کپسول اکسیژن، بتوانیم با صرف هزینه کمتر به بیماران کرونایی خدمت کنیم.

وی در ادامه افزود: در جلسه‌ای با فرمانده سپاه استان قزوین و تیم بهداری سپاه، بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی و حمایت صنایع دفاع مقرر شد با تهیه و توزیع دستگاه اکسیژن‌سازشاهد وقف این دستگاه به کل کشور خواهیم بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: در نتیجه مذاکره با رئیس تامین اجتماعی کشور ۱۶ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان قزوین اضافه شد و همچنین تبدیل وضعیت برخی از مراکز تامین اجتماعی به مراکز درمان ۱۶ ساعته تا پایان ریشه‌کن شدن کرونا برای ارائه خدمات بیشتر به همشهریان عزیز در دستور کار است که به سرعت اجرا می‌شود.

تبدیل وضعیت مراکز تامین اجتماعی به مراکز درمان ۱۶ ساعته

به گفته محمدبیگی، روزانه شاهد ۲۰۵ هزار ناقل مستقیم بیماری هستیم؛ قدرت غربالگری وزارت بهداشت برای تست کیت، ۲۵ هزار تست در روز است؛ یعنی ۱۷۵هزار نفر خارج از قدرت کیت شناسایی وزارت بهداشت است.

وی از پوشش ۹۵ درصدی بیماران در طرح غربالگری بسیج خبر داد و اظهار کرد: در این طرح روزانه ۱۵۰ هزار نفرغربالگری می‌شوند و فقط ۲۵ هزار نفر از این طرح جا می‌مانند. در هفته یک میلیون نفر و طی سه ماه یک دور کامل کشور با همکاری نهادهای نظارتی مسئول، غربالگری هوشمند همراه با مراقبت از بیماران می‌شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: طرح غربالگری بسیج به علت تغییرات ناگهانی ویروس کرونا شش ماهه برنامه ریزی شده، اما امید است پس از پایان این مدت شاهد ریشه کنی کامل این بیماری باشیم.

محمدبیگی با اشاره به تفاهم‌نامه ملی اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی بین سازمان بسیج سازندگی کشور و دانشگاه علوم پزشکی گفت: دو ماه روی محتوای این تفاهم‌نامه مطالعه و توسط متخصصین با‌تجربه و بیش از ۱۲ پزشک و متخصصین مرکز پژوهش‌های مجلس کارشناسی شد. این طرح جهت ورود بسیج برای ریشه کنی ویروس منحوس کرونا اجرا شده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: تاکنون ستاد کرونا در پوشش دولتی مدیریت شده است، اکنون ما در اوج فاجعه یا به گونه‌ای جنگ با دو برابر تلفات هستیم. در جنگ تحمیلی علیه ایران روزانه ۶۰ شهید می‌دادیم ولی اکنون شمار جان‌باختگان به ۵۰۰ نفر می‌رسد که این آمار تعداد جان باختگان را ۹ برابر بیشتر از جنگ تحمیلی نشان می‌دهد.

مشارکت تمام آحاد جامعه برای خروج از بحران کرونا واجب است

وی گفت: مشارکت در برون رفت از این بحران بر تمام آحاد جامعه واجب است و کسی به هیچ عنوان اجازه غیبت و فرار از مسئولیت ملی و دینی خود که کمک به هم‌ نوع است را ندارد و باید در کنار دیگران برای ریشه کنی این ویروس منحوس به کمک بسیج بشتابد.

این مقام مسئول یادآور شد: همه‌ی افراد در نهادهای مردمی، ارتش، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران، جامعه‌ی روحانیت، سازمان تبلیغات و بقیه گروه‌های فعال اجتماعی همه در یک جبهه واحد برای نابودی این بیماری خطرناک کمک و همدلی کنند.

وی بیان کرد: از فرماندار شهرستان قزوین درخواست می‌شود با توجه به گروه بندی‌های به عمل آمده و با همکاری سپاه پاسداران تحت یک مدیریت واحد کار را آغاز کنند. همانطور که شاهد ریشه کنی بیماری فلج اطفال بودیم اکنون هم بتوانیم بسیجی وار در مسیر شکست این ویروس منحوس به پیروزی برسیم.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: یکی از اصول در حوزه پیشبرد کار پیشگیری، برخورد تشویقی با آحاد جامعه است. برخورد قهری و بازخواست هم در برخی اوقات نیاز است ولی مبنای کار، بر برخورد تشویقی همراه با عطوفت است؛ به طور مثال عروس و داماد که بدون تشریفات عقد می‌کنند و زندگی خود را آغاز می‌کنند حتما باید از سوی مسئولین مربوطه مانند سازمان تبلیغات تشویق شوند.

وی ادامه داد: همچنین درارزیابی‌های مدیریتی، فعالیت مدیرانی که در این عرصه قدم‌های مثبتی برداشتند را لحاظ و آنها را تشویق کنند؛ در مقابل هم باید به مسئولین خاطی تذکر داد و در صورت نیاز با معرفی به کمیته انضباطی و اخذ جریمه وی را تنبیه کرد.

طب سنتی در ریشه کنی کرونا نقش مثبتی داشته است

محمدبیگی ابراز کرد: باید ادارات سطح شهر لیستی از اسامی ماموران مقابله با بیماری کووید ۱۹ را روزانه به مسئول بازرسی پدافند غیرعامل تحویل دهند تا دیگر ارگان‌ها هم وارد کار شوند و بارسنگین مسئولیت به دوش تعداد محدودی از ارگان‌ها نباشد. مرحله بعدی ورود نیروهای مسلح است که حضورشان در بین مردم باعث دلگرمی و آرامش خاطر می‌شود. 

وی یادآور شد: در کشورهایی همچون چین و تایوان داشتن سه ویژگی آنها را در مقابله با این بیماری موفق کرد که شامل برخورد مقتدرانه در اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در جامعه و در آخر استفاده از طب سنتی بود.

نماینده قزوین با تاکید بر تجریه کشورهای شرقی در مهار کرونا با تکیه بر طب سنتی اذعان کرد: طب سنتی در این ریشه کنی نقش مثبتی داشته است و مطالعات علمی نشان داده که شیرین بیان اثر ضد کرونا دارد، بنابراین عطاری‌ها باید برای خدمات رسانی به مردم در کنار داروخانه‌ها با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

وی اذعان کرد: طرح قرنطینه دو هفته‌ای کشور به صورت دو فوریتی در دستور کار مجلس است. این طرح باید اجرایی شود، زیرا تمام جامعه پزشکی ما در خطر هستند و شاهد از دست رفتن این عزیزان هستیم؛ این قرنطینه برای ما بسیار مهم و واجب است.

این مقام مسئول در پایان گفت: در مجلس درخواست موافقت از رهبری برای اخذ بودجه یک میلیارد یوروی دیگری دستور کار قرار گرفته است که با تصویب و اجرایی شدن آن بتوانیم با این بودجه به مقابله با این بحران بپردازیم؛ ضمنا با بررسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده درصدد اخذ مابقی یک میلیارد یوروی باقی مانده از دیوان محاسبات کشور جهت تامین کاستی‌های موجود هستیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان