۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین طرح درمان بیماران کرونایی در منزل اجرا می‌شود/ تشکیل قرارگاه زیستی به همت سپاه قزوین
کد خبر: ۳۴۶۰۲۱ نویسنده: منوچهر حبیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۳ ساعت: ۱۴:۴۵ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین:

طرح درمان بیماران کرونایی در منزل اجرا می‌شود/ تشکیل قرارگاه زیستی به همت سپاه قزوین

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: قرار‌گاه زیستی توسط سپاه پاسداران قزوین شکل گرفته و در حال آماده سازی بوده که این امر جهشی در جهت کمک به درمان بیماران کرونایی است.

طرح درمان بیماران کرونایی در منزل اجرا می‌شود/ تشکیل قرارگاه زیستی به همت سپاه قزوین

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، منوچهر حبیبی درباره اقدامات صورت گرفته در مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: طرح تعطیلی واحدهای صنفی از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه با نظارت مستقیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار، رئیس سازمان صمت و اصناف استان قزوین در بازار آغاز شد و مسئولین در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی بر بستن مغازه‌ها تاکید بسیاری داشتند.

وی بیان کرد: با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر تامین بیش از ۴۰۰ کپسول اکسیژن جهت رفع نیاز بیماران کرونایی، حوزه‌های اقتصادی و صنعت، شامل رئیس سازمان صمت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی، مسئول شهرک صنعتی البرز و پارک علم و فناوری آمادگی خود را جهت مساعدت در این امر مهم اعلام کردند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اذعان کرد: کرونا بیماری وسیع و نفس‌گیری است که دنیا را فلج کرده و حتی کشورهای بزرگ و ابرقدرت جهان از لحاظ علم و تکنولوژی و فناوری توانایی مهار این ویروس منحوس را نداشتند.

حبیبی گفت: کشور ایران هم در مقطعی شاهد نتایج خوبی در مقابله با ویروس کرونا بود، ولی شیرینی این پیروزی و موفقیت ما را از اصل موضوع غافل کرد و با بحران جدیدی روبه‌رو شدیم. طبق گزارشات واصله خوشبختانه ما هیچ بیمار منتظر در صف انتقال به بخش آی‌سی‌یو و تخت بیمارستانی، نداریم که این از عملکرد مطلوب دانشگاه علوم پزشکی است.

به گفته وی، با توجه به آمار ارسالی و بازدید میدانی به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد کسبه بازار واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند و این آمار امشب به ۹۰ درصد خواهد رسید.

آماده باش تمام عیار دستگاه‌های اجرایی در مهار ویروس کرونا

این مقام مسئول بیان کرد: گروه‌‌های جهادی توسط روحانیون با محوریت سازمان تبلیغات تشکیل شده و آغاز به کار کرد. قرار‌گاه زیستی توسط سپاه پاسداران شکل گرفته و در حال آماده سازی است؛ این امر جهشی در جهت کمک به درمان بیماران کرونایی است و حوزه صنعت و بخش خصوصی در حوزه تامین اکسیژن نهایت همکاری را با ستاد کرونا و علوم پزشکی دارند.

حبیبی اظهار کرد: مهار این بیماری خطرناک و مرموز آرایش جنگی تمام عیار و آماده باش تمام دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد. سرعت عمل در مهار این بیماری حائز اهمیت است و حتی یک لحظه هم نباید تعلل کرد؛ هر سه دقیقه‌ یک هم‌وطن قربانی این ویروس منحوس می‌شود.

وی در ادامه اذعان کرد: مجوز سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهادی که با ستاد کرونا همکاری نکنند مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با آنها برخورد جدی خواهد شد؛ از فرمانداران درخواست می‌کنیم که گزارش عملکرد سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را سریعا به ستاد کرونا اعلام کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: اجرای طرح جدید درمان در منزل با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی با هدف درمان ۱۵۰ الی ۲۰۰ بیمار کرونایی که امکان درمان در منزل را دارند با تامین کپسول‌های اکسیژن در دستور کار قرار دارد.

حبیبی گفت: این امر مستلزم نظارت و کنترل سازمان بهداشت و درمان و همکاری هلال احمر و مراقبین بهداشتی قرارگاه زیستی و بسیج است؛ همچنین نحوه شارژ کردن کپسول‌های اکسیژن به صورت واحد باشد و نیاز به جابه جایی کپسو‌های خالی نباشد.

با متخلفان اجرای مصوبات ستاد کرونا برخورد قانونی می‌شود

وی بیان کرد: تحویل جسد اموات کرونایی از سردخانه به آرامستان با تایید ناظر بهداشتی باید صورت پذیرد که این امر در شهرستان قزوین اجرا می‌شود ولی در شهرستان‌ها به نظارت دقیق نیازمند است. اجازه تحویل جسد به خانواده متوفی را نمی‌دهیم و جسد باید از طریق آمبولانسی که با نظارت مستقیم علوم پزشکی پلمب شده به محل دفن متوفی انتقال یابد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین اذعان کرد: با توجه به جلوگیری از برگزاری مراسمات عروسی، آرایشگاه‌های زنانه تعطیل اعلام شود، ولی آرایشگاه‌های مردانه با تعهد رئیس صنف مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نوبت دهی تک نفره تا ساعت ۱۸ عصر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: بستنی فروشی‌ها فعالیت خود را باید تعطیل کنند ولی ممانعتی برای فعالیت آبمیوه فروشی‌ها فقط به صورت بیرون بر وجود ندارد. آجیل ‌فروشی‌ها هم تا ساعت ۱۸ اجازه فعالیت دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی درخواست خود را مبنی بر افزایش ۵۵ درصدی تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های خصوصی را اعلام کرده است؛ ۴۰ تخت بیمارستانی توسط بیمارستان تامین اجتماعی در اختیار علوم پزشکی قرار داده می‌شود تا بیمارستان اطفال(قدس) به علت حساسیت‌های بهداشتی و امنیتی و سلامت مادر و کودک بستری شده در بیمارستان آلوده به کرونا نشود.

حبیبی در پایان گفت: پلیس فتا باید به طور قاطع از فعالیت در فضای مجازی برای تبلیغ شرکت در مراسمات ترحیم به خصوص در شهرستان تاکستان ممانعت و با عاملین آن برخورد قانونی شود. چاپ اعلامیه توسط خانواده متوفی ممنوع و اقدام علیه امنیت ملی محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود؛ همین امر سبب افزایش آمار مرگ و میر کرونایی در این شهر و شهرستان بوئین زهرا شده است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان