۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تمام عمل‌های غیراورژانسی در بیمارستان‌ها ممنوع شد/ ارتباط با فرد کرونایی، عامل ۶۰ درصد ابتلا به بیماریست
کد خبر: ۳۴۶۰۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۳ ساعت: ۱۰:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

تمام عمل‌های غیراورژانسی در بیمارستان‌ها ممنوع شد/ ارتباط با فرد کرونایی، عامل ۶۰ درصد ابتلا به بیماریست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ بیمار به تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود، گفت: ظرفیت بیمارستان‌های دولتی برای بستری بیماران کرونایی به طور کامل پرشده است و تمام عمل‌های غیراورژانسی در بیمارستان‌ها ممنوع شد.

تمام عمل‌های غیراورژانسی در بیمارستان‌ها ممنوع شد/ ارتباط با فرد کرونایی، عامل ۶۰ درصد ابتلا به بیماریست

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ دکتر پیمان نامدار در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان که شب گذشته در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد ملی تعطیلی تمام مشاغل به جز مشاغل گروه یک از ساعت ۱۸ در همه مراکز استان و شهرهای بزرگ به تشخیص ستاد استانی از ۲۰ آبان ماه باید رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه مشاغل گروه دو باید به صورت بیرون بر فعالیت کنند، افزود: این مشاغل شامل قنادی‌های شیرینی تر، آجیل فروشی، آبمیوه و بستنی فروشان و قهوه خانه و چایخانه‌ها و عطاری‌هاست که براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا تا ساعت ۱۸ عصر، مجاز به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: خوشبختانه تمام اتحادیه‌ها و اصناف و سازمان صمت در مرحله دوم خوب عمل کرده و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد؛ قطعا با حضور یک نیروی سیستماتیک نظیر نیروی انتظامی در کنار دستگاه هلال احمر می‌توانیم با انسجام بیشتری به ادامه کار بپردازیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ بیمار به تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود، گفت: ظرفیت بیمارستان‌های دولتی برای بستری بیماران کرونایی به طور کامل پرشده است، اما خوشبختانه رئیس درمان بیمارستان رازی طی این مدت همکاری لازم را داشته و اگرچه مقداری با مشکل دستگاه اکسیژن ساز روبرو هستند اما ما حداقل ۱۰۰تخت دیگر هم نیاز داریم.

وی افزود: تمهیدات لازم در حال انجام است به طوریکه با توجه به جلسات روز قبل ۳۰۰ کپسول ۴۰ کیلویی که بالغ بر چهار الی پنج میلیون قیمت آن است از طریق شرکت آستانما و با همکاری سازمان صمت و شرکت‌های صنعتی در اختیار مجموعه دانشگاه قرار گرفته است که این دستگاه‌ها با انسجام بیشتر و همکاری هلال احمر و ان‌جی‌یوها و فرماندار در اختیار بیمارانی که فقط نیاز به اکسیژن دارند قرار گیرد تا سریعتر ترخیص شوند تا بتوانیم مقداری شرایط بیماران را بهتر کنیم.

به ۵۰تخت باتعرفه دولتی در بیمارستان‌های خصوصی نیازمندیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اذعان کرد: با پیگیری‌های انجام شده دو دستگاه اکسیژن ساز طی چند روز آینده در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد و نهایت تلاش می‌کنیم تا بتوانیم از ظرفیت همه تمهیدات استفاده کنیم، اما با توجه به شرایط فعلی نیاز مبرم داریم که بیمارستان‌های خصوصی پای کار آیند تا حداقل با پرشدن تخت‎‌های بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بیمارستان زنان و اطفال ۵۰ تخت را برای پذیرش آماده کرده‌اند اما مخاطره دارد؛ چراکه در بیمارستان اطفال شیمی درمانی انجام می‌شود و تعبیه بیمارستان کوثر هم برای جداسازی انجام شده اما چون تحت تخصص زنان و زایمان قرار دارد حتی اگر جداسازی هم انجام شود ممکن است موجب مرگ مادر باردار شویم، لذا نیاز داریم که بیمارستان‌های خصوصی پای کار آیند.

نامدار عنوان کرد: جلسات متعددی با بیمارستان‌های خصوصی داشتیم که اگر بیمارستان رحیمیان که اکنون با تعداد محدودی از کادر درمان دانشگاه و ارتش اداره می‌شود، کمک کنند مقداری از محدودیت تخت‌ها جبران می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: متخصص بیهوشی و تیم پرستاری آی سی یوی بیمارستان مهرگان به مدت یک ماه با ما همکاری داشتند، اما متاسفانه بیمارستان دهخدا و پاستور هیچ کمکی نکردند؛ باتوجه به شرایط موجود در استان‌های دیگر از ستاد ملی کرونا تقاضا دارم تا زمانی که مدیریت اکسیژن و تحویل آن به بیمارستان رازی مهیا شود حداقل ۵۰ تخت بیمارستان‌های خصوصی را به ما اختصاص دهند.

وی ابراز کرد: براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارتخانه به بیمارستان‌ها ابلاغ کردیم تمام عمل‌های غیراورژانسی فعلا ممنوع شود تا تخت‌ها آماده برای پذیرش بیماران باشد.اکنون با توجه به مصوبه مدیریت بحران به ۵۰ تخت با تعرفه دولتی در بیمارستان‌های خصوصی نیاز داریم تا ستاد هدایت دانشگاه بیماران را معرفی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: اگرچه بیمارستان‌های خصوصی هم شرایط و مشکلات خودشان را دارند لذا درخواست دارم که شرایط داخل استانی در مورد آب و برق و گاز و مالیات آنها بررسی شود و همینطور این قول را به آنها می‌دهم که از طریق رایزنی با وزارتخانه بتوانم از آنها خرید خدمت کنم.

تماس با موارد مثبت کرونا، ۶۰درصد مبتلایان را تشکیل می‌دهد

وی ادامه داد: اکنون بعد از گذشت چند ماه آموخته‌های بسیاری در کشور فرا گرفتیم، اما می‌شنویم که در کشورهای دیگر محدودیت تردد بین شهری و داخل شهری نیز به شدت انجام می‌شود.

نامدار تصریح کرد: بر اساس گزارشات، تماس با موارد مثبت ۶۰ درصد از مبتلایان را تشکیل می‌دهد که در اجتماعات و عروسی‌ها با هم در تماس بوده‌اند، لذا تنها با بستن مغازه‌ها از ساعت ۱۸ نمی‌توانیم بیماری را کاهش دهیم مگر اینکه در کنار آن محدودیت‌های تردد به اجتماعات و عروسی‌هایی که از ساعت ۸ شب برگزار می‌شود نیز وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: تیم بسیار خوبی به عنوان محله محور در حال تشکیل است اما کسانی که قرنطینه را رعایت نکرده و آگاهانه باعث تهدید علیه بهداشت عمومی می‌شوند درقانون ماده ۱۸۸ آمده است، لذا از دادستان تقاضا دارم که کسانی که قرنطینه خانگی را لغو می‌کنند به خرید چهار دستگاه کپسول اکسیژن ساز محکوم شوند و با اطلاع رسانی قطعا موجب خواهد شد که ما از این وضعیت نجات پیدا کنیم.

وی افزود: شهرداری‌ها در بحث حمل و نقل عمومی ورود جدی‌تری داشته باشند؛ چراکه هنوز به نظر می‌رسد اتوبوس‌های با تراکم بالای جمعیت تردد می‌کنند چون یکی از آلوده‌ترین مکان‌ها وسایل نقلیه عمومی است که بیش از ظرفیت پر می‌شوند لذا انتقال بیماری را به شدت بالا می‌برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: باتوجه به مصوبات ستاد کرونا که ۵۰ درصد از ظرفیت ادارات گرفته می‌شود باید همه ادارات از نظر لجستیک و امکانات پای کار آیند تا تمام مسائل را حتی در حوزه ان‌جی‌ یوها داشته باشیم، قرارگاه سردار سلیمانی که بسیار مثمرثمر است باید با فرمانداری هماهنگ شود، چرا که با مدیریت پایه نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

وی در پایان گفت: از استاندار و نماینده‌های مجلس تقاضا دارم که این موضوع در سطح کشور مطرح شود که ما نیاز به یک تعطیلی دو هفته‌ای داریم تا ظرفیت بستری‌ها را کاهش دهیم تا بعد که در شرایط بهتری قرار گرفتیم تصمیم گیری کنیم چراکه سه ماه آینده ماه‌های بسیار سختی برای ما خواهد بود.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان