۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اتوبوس‌های قزوین با ۵۰درصد ظرفیت فعالیت کنند/ ممنوعیت ورود پلاک‌های غیر استانی به مدت یک ماه
کد خبر: ۳۴۶۰۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۳ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

اتوبوس‌های قزوین با ۵۰درصد ظرفیت فعالیت کنند/ ممنوعیت ورود پلاک‌های غیر استانی به مدت یک ماه

استاندار قزوین با اشاره به اعلام شرایط ویژه در بحث ورود و خروج استانی گفت: ورود تمام پلاک‌های غیراستانی به سطح شهر قزوین ممنوع شود مگر با تشخیص نیروی انتظامی؛ همچنین در شهرهایی با میزان آلودگی بالای کرونایی نیز این ممنوعیت‌ها اعمال شود.

اتوبوس‌های قزوین با ۵۰درصد ظرفیت فعالیت کنند/ ممنوعیت ورود پلاک‌های غیر استانی به مدت یک ماه

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، هدایت الله جمالی پور در نشست ستاد مقابله با کرونای استان که شب گذشته(پنج شنبه) در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت موجود نشان می دهد که باید اقدامات جدی‌تری برای مقابله با کرونا انجام شود چراکه اقدامات قبلی با نتایج خوبی همراه نبوده است.

استاندار قزوین افزود: امروز با جنگ کرونا همراه هستیم لذا همه دستگاه‌ها باید ورود جدی داشته باشند چه بسا قطعا ما تاکنون ساده برخورد کرده‌ایم بنابراین دستگاه‌ها باید در کنار مردم نقش سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی هدایتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه با هیچ دستگاه اهمال کننده‌ای تعارف نداریم، بیان کرد: فرمانداران در سطح شهرستان‌ها به عنوان فرمانده بحران محسوب می‌شوند لذا اگر هر مدیر دستگاهی در برخورد با مسئله کرونا کم کاری کرد باید به تخلفات معرفی و جابجا شود.

جمالی پور تصریح کرد: از امروز تمام دستگاه‌ها در حالت آماده باش قرار گیرند و تمام اقدامات رصد خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه کم کاری برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

لزوم به کارگیری ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی

وی ابراز کرد: اولویت اساسی استان مهار پدیده و بیماری کرونا است لذا همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند و درصورت نیاز به هر مسئله یا مصوبه‌ای اگر لازم باشد در ستاد ملی تصویب خواهد شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید بر فعالیت سازمان خود و تمام زیرمجموعه‌هایش بر اساس وظایف و ضوابط قانونی پاسخگو باشند؛ به هیچ وجه از اصناف پذیرفته نیست که نیروی انتظامی ورود داشته باشد بنابراین باید طبق ضوابط قانونی برخورد شود.

جمالی پور با اشاره به لزوم تشکیل ستاد توزیع نیرو در استان گفت: دستگاه‌ها می توانند در صورت کمبود نیرو اعلام کنند تا در اختیارشان قرار گیرد؛ اگر از امروز ورود جدی داشته باشیم قطعا طی ۱۰ روز آینده بازتاب آن را خواهیم دید.

وی افزود: اگر در محلات عملکرد خوبی داشته باشیم و مردم را به رعایت پروتکل‌ها متقاعد سازیم قطعا بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: از امروز تمام تجمعات ممنوع است؛ چراکه یک تهدید اجتماعی محسوب می‌شود لذا از دادستان تقاضا داریم کسانی که مسئول برگزاری تجمعات هستند شناسایی و معرفی شوند.

وی اظهار کرد: مراسم عروسی اکنون یک خطر و تهدید بزرگ محسوب می‌شود چرا که بسیاری از قربانی‌ها در مجالس عروسی درگیر شده‌اند لذا از دادستان تقاضا داریم به دادستان‌های سطح شهرستان‌ها اعلام کند که برخورد جدی داشته و به تعهد ختم نشود.

جمالی پور ابراز کرد: صدا و سیما باید فرهنگ سازی کند که هر مراسمی که می‌تواند زمینه ابتلا و کشتن چندین نفر را فراهم سازد متوقف شود، لذا از این به بعد هیچ تجمعی در هیچ منزلی پذیرفته نیست.

وی بیان کرد: از امروز تمام مجالس تشییع جنازه ممنوع اعلام شود و برای برگزاری مراسم عزاداری و تشییع جنازه بر اساس پروتکل‌هایی که از طرف دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود عمل شود.

تمام تجمعات ممنوع است

استاندار قزوین تصریح کرد: از امروز به مدت یک ماه اتوبوس‌ها با ظرفیت ۵۰ درصدی و به صورت یک صندلی در میان و تاکسی‌ها نیز با ظرفیت دو سرنشین در پشت و یک سرنشین در جلو مجاز به فعالیت هستند در غیراینصورت با ورود نیروی انتظامی جریمه خواهند شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که با مسئله تهدید حقوق عامه روبرو هستیم فعالیت هرگونه مرکز آموزشی ممنوع بوده در غیراینصورت ممکن است ابطال مجوز هم صورت گیرد .

جمالی پور با اشاره به اعلام شرایط ویژه در بحث ورود و خروج استانی بیان کرد: ورود تمام پلاک‌های غیراستانی به سطح شهر قزوین ممنوع شود مگر با تشخیص نیروی انتظامی و همچنین در شهرهایی با میزان آلودگی بالا نظیر تاکستان و بویین زهرا نیز این ممنوعیت‌ها اعمال شود.

استاندار قزوین گفت: همه دستگاه‌ها باید مانند سپاه پای کار باشند و به صورت جدی عمل کنند همچنین با توجه به شرایط بحرانی کنونی بیمارستان‌های خصوصی نیز مسئول هستند، لذا از مدیران و مسئولین بیمارستان‌های خصوصی درخواست دارم همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: باتوجه به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌های خصوصی هم باید بر اساس تعرفه‌های وزارت بهداشت همکاری لازم را داشته باشند.

جمالی پور اظهار کرد: تمام فعالیت‌های پزشکی که جنبه حیاتی ندارند و فعالیتش نیاز اساسی مردم تلقی نمی‌شود نظیر دندانپزشکی، اپتومتریست، شنوایی سنجی و بینایی سنجی با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی به مدت یک ماه متوقف و تعطیل اعلام شود.

استاندار قزوین در پایان گفت: جنازه بیماران حتما با آمبولانس حمل و در قبرستان تحویل داده شود و همچنین برگزاری هرگونه مراسم تشییع جنازه در سطح شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها ممنوع اعلام شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان