۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برنامه هسته‌ای ایران از سرگرفته می‌شود/ داشتن کارشناسی‌ارشد، شرط نامزدی ریاست‌جمهوری شد
کد خبر: ۳۴۶۰۱۸ نویسنده: لطف‌الله سیاهکلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۲ ساعت: ۱۵:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

برنامه هسته‌ای ایران از سرگرفته می‌شود/ داشتن کارشناسی‌ارشد، شرط نامزدی ریاست‌جمهوری شد

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: همانطور که می‌دانیم در قانون ریاست جمهوری هر شهروند می‌تواند ثبت‌نام کند که برخی شرایط لازم را ندارند و باید رد صلاحیت شوند؛ لذا بنا شد که پایه ورود کاندیداها تحصیلات کارشناسی ارشد درنظر گرفته شود.

برنامه هسته‌ای ایران از سرگرفته می‌شود/  داشتن کارشناسی‌ارشد، شرط نامزدی ریاست‌جمهوری شد

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره مهم‌ترین طرح‌هایی که در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، اظهار کرد: طرح کالاهای اساسی، اصلاح قانون اساسی ریاست جمهوری و اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم‌ها از مهمترین طرح‌هایی بود که به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به ارتقاء جایگاه مناطق مختلف استان در تقسیمات کشوری افزود: اکنون بسیاری از مناطق استان نیازمند ارتقا هستند، اما سال‌هاست که ارتقایی صورت نگرفته که می‌توان به طارم یا الموت غربی و شرقی، محمدیه، نصرت آباد، اقبالیه اشاره کرد که هرکدام به نوعی جایگاه شهرستان، شهر و با بخش شدن را دارند که به دلیل تعلل تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه عزم خوبی درباره ارتقاء مناطق مختلف استان قزوین بین مسئولین و نمایندگان در استان وجود دارد به طوریکه طی چند روز گذشته شاهد بودیم که زیاران و قشلاق شهر شدند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: تعیین تکلیف جایگاه‌های مناطق مختلف در استان قزوین علاوه بر برخوردار شدن از بسیاری از امکانات مختلف و رفاه در سطح زندگی افراد، می‌تواند مردم را از بلاتکلیفی خارج کند.

وی اذعان کرد: زمانی که یک روستا به شهر تبدیل می‌شود علاوه بر تخصیص امکانات شهری، در سطح کلان استان هم بسیار موثر خواهد بود؛ چون می‌تواند در میزان بودجه تخصیص یافته، حوزه اداری و امکانات و زیرساخت و نیروی انسانی بسیار اثرگذار باشد و در مجموع استان به شکل بهتر و جامع‌تری اداره شود.

ارائه کالابرگ کالاهای اساسی ویژه دهک‌های پایین جامعه

سیاهکلی ابراز کرد: طرح ارائه کالابرگ پایه الکترونیکی برای کالاهای اساسی از مصوباتی بود که در مجلس به تصویب رسید که ۲۰میلیون نفر از دو دهک پایین جامعه را شامل می‌شود که به این افراد ۱۲۰ هزار تومان و برای چهار دهک بالاتر ۶۰هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: دولت به دلیل عدم تامین منابع مالی لازم، با طرح کمک معیشتی مجلس موافق نبود که بنا شد منابع مالی آن از طریق واگذاری اموال منقول و غیرمنقول مازاد دولت تامین شود و با این شیوه چون استقراض بانکی یا فروش اوراق نیست، لذا آثار تورمی ندارد همچنین می‌تواند قدرت خرید خانوارها را تسهیل کند.

این مقام مسئول بیان کرد: اگرچه پرداخت کمک معیشتی توسط مجلس حل مسئله اقتصاد نیست؛ اما این طرح برای یک دوره شش ماهه تا پایان سال جاری درنظر گرفته شده تا در این شرایط اقتصادی مقدار فشار دهک‌های پایین جبران شود؛ اگر شرایط اقتصادی سال آینده هم مناسب نبود در بودجه ۱۴۰۰ هم پیش‌بینی خواهد شد که امیدواریم که در سال بعد بتوانیم وضعیت اقتصادی را سامان دهیم.

وی با اشاره به طرح اصلاح قانون ریاست جمهوری به عنوان مصوبه دیگری که کلیات آن به تصویب مجلس رسید، گفت: همانطور که می‌دانیم در قانون ریاست جمهوری هر شهروند می‌تواند ثبت‌نام کند که برخی شرایط لازم را ندارند و باید رد صلاحیت شوند؛ لذا بنا شد که پایه ورود کاندیداها تحصیلات کارشناسی ارشد درنظر گرفته شود تا درحقیقت زمینه‌ای از سیاست را داشته باشند.

اتفاقات امریکا به ایران ارتباطی نخواهد داشت

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: طرح راهبردی مقابله با تحریم نیز از بحث‌هایی مهمی بود که در مجلس مطرح شد که باتوجه به اعلام آژانس بین‌المللی، ایران تکالیفش را انجام داده و در مقابل مابقی کشورها اصلا به وظایف خود عمل نکردند حتی امریکا به صورت یک‌طرفه از برجام خارج شده است.

وی عنوان کرد: عده ای منتظر اعلام نتایج انتخاباتی امریکا بودند که این اوج سفاهت را می‌رساند؛ چراکه ما پایان کار نماینده دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواه‌ها را قبلا مشاهده کرده‌ایم، لذا اتفاقات امریکا به ایران ارتباطی نخواهد داشت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: اگر بایدن با پیروزی خود بخواهد برجام را ادامه دهد ما امروز در چه شرایطی قرار داریم؟ ما یک قدرت بزرگ را که توانایی تولیدات محصولات هسته‌ای در حوزه صلح آمیز داشت را از دست داده‌ایم و اگر امروز بخواهیم روی میز مذاکره بنشینیم چه چیزی برای معامله خواهیم داشت؟ اکنون خلع سلاح هستیم راه حل این است که به جای قبل بازگردیم تا بتوانیم به قدرت انرژی هسته ای برسیم یعنی غنی سازی ۲۰ درصد را داشته باشیم.

وی افزود: وزیر امور خارجه ایران باید با دست پر پای میز مذاکره بنشیند، اما امروز دست ما خالی است لذا مجلس درنظر دارد به جای اول بازگردیم چرا ما نباید یکطرفه به تعهداتمان عمل کنیم؟ لذا به شرایط قبل از برجام بازگردیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در پایان تصریح کرد: تصویب طرح بازگشت تاسیسات هسته ای به قبل از برجام می‌تواند هشداری برای کسانی باشد که فکر کردند قدرت ایران را اخذ کرده‌ و این کشور دیگر ابزاری ندارد و این می‌تواند درس خوبی برای طغیانگران و مستکبرین باشد که جز خودشان حاضر نیستند کشورهای دیگر را در پیشرفت جهانی مشاهده کنند.
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان