۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اتصال ۱۸۰ روستای قزوین به اینترنت تا پایان سال/ پیگیر حل مشکلات دانش‌آموزان از وزارتخانه هستیم
کد خبر: ۳۴۵۹۹۹ نویسنده: مرتضی شهامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۱ ساعت: ۱۵:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان درمصاحبه با صبح قزوین:

اتصال ۱۸۰ روستای قزوین به اینترنت تا پایان سال/ پیگیر حل مشکلات دانش‌آموزان از وزارتخانه هستیم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵روستا به اینترنت متصل شده که آمار قابل توجهی نیست؛ اما بر اساس سیاست‌گذاری وزارتخانه بنا داریم تا پایان سال ۱۸۰روستا در استان قزوین را به اینترنت متصل کنیم.

اتصال ۱۸۰ روستای قزوین به اینترنت تا پایان سال/ پیگیر حل مشکلات دانش‌آموزان از وزارتخانه هستیم

مرتضی شهامی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ با اشاره به عدم دسترسی ۲۷۵ روستای استان به اینترنت اظهار کرد: در مجموع جمعیت این روستاها حدود ۳۰ هزار نفر است که سه درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و درواقع می‌توان گفت که ۹۷ درصد از جمعیت استان و بالطبع دانش‌آموزان از اینترنت برخوردار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین افزود: براساس اعلام آمار آموزش‌وپرورش ۳۰ درصد از دانش‌آموزان به دلیل عدم دسترسی به اینترنت نمی‌توانند از شبکه شاد استفاده کنند که البته همه مربوط به مشکل اینترنت نیست؛ چراکه برخی مشکلات به موضوعاتی نظیر نداشتن گوشی هوشمند، عدم توانایی خرید گوشی هوشمند و یا عدم آگاهی از نحوه استفاده از گوشی هوشمند و شبکه شاد باز می‌گردد.

وی بیان کرد: اگرچه تمام مشکلات به موضوع اینترنت بازنمی‌گردد و تنها دو درصد از جمعیت با این مشکلات مواجه هستند اما پیگیری‌های لازم در وزارتخانه صورت گرفته و به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ابلاغ شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: متاسفانه با توجه به شرایط حاکم در کشور و اعمال تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز؛ واردات با مشکل مواجه شده و از طرفی چون شهرها توسعه یافته‌اند، بخش عمده‌ای از اقدامات در شهرها انجام گرفت؛ لذا روستاها کمتر مورد توسعه قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ روستا به اینترنت متصل شده که آمار قابل توجهی نیست، اما براساس سیاست‌گذاری وزارتخانه بنا داریم تا پایان سال جاری ۱۸۰ روستا در استان را به اینترنت متصل کنیم.

اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰خانوار به اینترنت

وی با اشاره به جمعیت دانشجویان ساکن در روستاها افزود: اتصال اینترنت برای استفاده از آموزش الکترونیک کاملا واجب و ضروری است و تلاش حداکثری برای رفع مشکلات اینترنت در روستاها وجود دارد که بیشتر به مشکلات اپراتورها در عدم واردات تجهیزات به دلیل هزینه بالا و تحریم‌ها بازمی‌گردد که امیدواریم برطرف شود.

شهامی گفت: پیگیری‌های لازم انجام شده و ظرف یک الی دو ماه آینده بسیاری از اقدامات آغاز خواهد شد و بسیاری از روستاها تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول اظهار کرد: اقدامات لازم از سوی اداره فناوری و اطلاعات استان قزوین و مخابرات انجام شده و آمارها را به وزارتخانه منتقل کرده‌ایم و اکنون به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و ۱۰۰ روستا نیز ابلاغ شده اما به دلیل مشکلاتی که در تامین منابع از سوی اپراتورها وجود دارد، فعلا متوقف است.

وی با اشاره به مشکلات فیبر نوری منطقه طارم بیان کرد: باتوجه به کوهستانی بودن گردنه کوهین، ادامه فیبر نوری از حاشیه جاده امکانپذیر نیست؛ لذا در بحث مجوز راهداری به مشکلاتی برخورد کرده است اما بناست به تدریج به صورت کیلومتری مجوز صادر شود که با کار ترافیکی بسیار سخت در حال انجام است و امیدوارم تا یک ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی در این موضوع باشیم.

شهامی با اشاره به مشکلات عدم دسترسی به لینک مناسب و نداشتن پهنای باند مناسب در برخی روستاها ابراز کرد: البته با اتصال فیبر نوری تغییر گسترده‌ای از نظر اتصال به اینترنت نخواهیم داشت؛ چراکه هم اکنون به رادیو وصل هستند اما به زودی به فیبر متصل شده و توسعه در روستاها به راحتی انجام خواهد گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین در پایان گفت: وجود شرایط سخت در روستاها به دلیل عدم دسترسی به اینترنت انکارناپذیر است؛ اما تمام اقدامات لازم در استان صورت گرفته و نمی‌توانم هیچ وعده‌ای جز قول آقای وزیر را که تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت وصل خواهند شد را بدهم.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان