۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین "کرونا" هزینه‌های ورزشی را چند برابر کرده است/ رونمایی از کتاب تاریخچه ژیمناستیک قزوین
کد خبر: ۳۴۵۹۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۲۱ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر هیئت ژیمناستیک قزوین در مصاحبه با صبح قزوین:

"کرونا" هزینه‌های ورزشی را چند برابر کرده است/ رونمایی از کتاب تاریخچه ژیمناستیک قزوین

دبیر هیئت ژیمناستیک استان قزوین درباره مشکلات ایجاد شده برای سالن‌های ورزشی گفت: از زمان شیوع کرونا تمام تلاش ما این بوده که موارد بهداشتی را رعایت کنیم، به همین دلیل هزینه‌های ما چندین برابر شده است.

"کرونا" هزینه‌های ورزشی را چند برابر کرده است/ رونمایی از کتاب تاریخچه ژیمناستیک قزوین

کامران داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین با اشاره به فعالیت هیئت ژیمناستیک قزوین اظهار کرد: وضعیت ژیمناستیک استان قبل از شیوع کرونا بسیار خوب بود؛ اما مانند همه رشته‌های ورزشی ما نیز با مشکل کرونا مواجه شده و این ویروس تاثیر زیادی بر فعالیت ما گذاشت و سیستم ورزشی را دگرگون کرد.

وی افزود: در این مدت چندین بار سالن تمرین ما بسته شد؛ همچنین در اوایل شیوع کرونا حدود دوماه فعالیت نداشتیم، اما طبق دستور اداره‌کل ورزش و جوانان از تاریخ ۱۲ آبان ماه با رعایت تمامی موارد بهداشتی آغاز به کار کردیم.

دبیر هیئت ژیمناستیک استان قزوین درباره مشکلات ایجاد شده برای سالن‌های ورزشی عنوان کرد: از زمان شیوع کرونا تمام تلاش ما این بوده که موارد بهداشتی را رعایت کنیم، به همین دلیل هزینه‌های ما چندین برابر شده است.

وی ادامه داد: در این بین بعضی از باشگاه‌داران که قادر به تامین منابع مالی و پرداخت هزینه‌های جاری سالن ورزشی نبودند مجبور شدند سالن‌های ورزشی خود را تعطیل کنند.

گاهی در تامین هزینه‌ها دچار مشکل می‌شویم

داوودی عنوان کرد: با وجود اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ مورد کرونایی در بین ورزشکاران خود نداشته‌ایم؛ اما باز هم از تعداد ورزشکاران کاسته شده و بیشتر ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانانی که نمی‌خواهند آمادگی جسمانی خود را از دست بدهند از باز شدن سالن‎های ورزشی استقبال می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از کرونا بیان کرد: برای حفظ سلامتی ورزشکاران، ورودی سالن را مجهز به دستگاه مه‌پاش کرده‌ایم و به طور مرتب سالن را ضدعفونی می‌کنیم.

وی درباره حمایت‌های صورت گرفته از هیئت‌های ورزشی گفت: طبق قرارداد بین هیئت ورزشی ژیمناستیک و اداره‌کل ورزش و جوانان استان، ما باید به این اداره اجاره بها پرداخت کنیم که در روزهای تعطیل این سازمان از ما اجاره بهایی دریافت نمی‌کند.

هزینه کردن برای ورزش یک سرمایه گذاری است

داوودی عنوان کرد: در این ایام کرونایی مسئولین باید توجه ویژه‌ای به هیئت‌های ورزشی داشته باشند زیرا این هیئت‌ها قبل از شیوع کرونا، با استقبال خوبی مواجه بودند، اما اکنون گاهی دچار مشکل شده و با کمبود هزینه مواجه می‌شوند.

دبیر هیئت ژیمناستیک استان قزوین بیان کرد: هزینه کردن برای ورزش یک سرمایه‌گذاری است زیرا  هرچه حمایت از ورزش بیشتر باشد، هزینه‌های درمان و اعتیاد کمتر می‌شود؛ اگر ما قادر باشیم پای جوانان را به سالن‌های ورزشی باز کنیم، طبیعتا از تعداد بیماران روی تخت بیمارستان و جوانانی که در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند، کاسته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی کتاب تاریخ ژیمناستیک قزوین گفت: این کتاب که به پیشنهاد هیئت ژیمناستیک و توسط محمدرضا مقدم جمع‌آوری شده است، سه هفته پیش باحضور رئیس فدراسیون ژیمناستیک، مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان و تعداد کمی از مدعوین رونمایی شد.

داووی در پایان تصریح کرد: کتاب تاریخ ژیمناستیک قزوین که برای اولین بار در کشور نگارش شده است درباره تاریخچه ژیمناستیک استان از بدو ورود این رشته به استان قزوین تا به امروز است و علاقه مندان با مراجعه یه هیئت ژیمناستیک می‌توانند این کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان