۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مطالباتی که رنگ تحقق به خود نگرفت!/ بلاتکلیفی وعده بازگشت به‌کار پرسنل عوارضی قزوین
کد خبر: ۳۴۵۸۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۷ ساعت: ۱۵:۲۳ ↗ لینک کوتاه

پیگیری صبح‌قزوین از پرونده ناتمام عوارضی‌ها؛

مطالباتی که رنگ تحقق به خود نگرفت!/ بلاتکلیفی وعده بازگشت به‌کار پرسنل عوارضی قزوین

با اینکه مطالبات کارکنان عوارضی قزوین با پیگیری‌های صورت گرفته از برنامه و بودجه کشور واریز شده است اما تا امروز هیچ هزینه‌ای به این پرسنل پرداخت نشده و هنوز بازگشت به کارِ این کارکنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

مطالباتی که رنگ تحقق به خود نگرفت!/ بلاتکلیفی وعده بازگشت به‌کار پرسنل عوارضی قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ طرح الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراه‌ها‌ از اسفندماه سال ۹۷ و با هدف کاهش ترافیک و افزایش راندمان، ایمنی و سرعت اجرا شد. این طرح اگرچه مزایای خود را داشت، اما از ابتدا این نگرانی را برای کارکنان عوارضی‌ها ایجاد کرد که با اجرای این طرح و عدم نیاز به نیروی انسانی، وضعیت شغلی آنها چه خواهد شد؟

از چندماه باقی مانده تا اجرای طرح الکترونیکی شدن در اسفند ۹۷، متولیان امر در پاسخ به نگرانی‌های کارکنان خود اظهار می‌کردند که کارکنان عوارضی‌ها در زمینه‌های راهداری و خدمات جدید آزادراهی بکار گرفته خواهند شد؛ وعده‌ای که امروز پس از گذشت حدود دوسال از آن، در حد شعار توخالی باقی مانده است!

از سال گذشته، کارکنان عوارضی‌های قزوین عملا بیکار شدند و با وعده‌هایی که بر زمین مانده بود به برگزاری تجمعاتی مقابل استانداری، اداره کل راه و شهرسازی قزوین، سازمان راهداری کشور و وزارت دست زدند اما آنچه به گوش‌های مسئولان نرسید فریاد این کارکنان بیکار شده بود.

طی سال ۹۸ کارکنان بیکار شده عوارضی‌های قزوین در یک شرکت خصوصی اداره راه به‌کار گرفته شده بودند، اما اولین روزهای عید نوروز سال ۹۹ بود که مسئولان عیدی کارکنان عوارضی را با ارسال پیامکی به آنها دادند و محترمانه حکم اخراج و بیکاری این ۶۰ نفر صادر شد!

امروز نزدیک دوماه از وعده نوبخت معاون رئیس جمهور برای بازگشت به کار و پرداخت معوقات این کارکنان می‌گذرد اما هنوز این وعده رنگ تحقق به خود نگرفته و از سوی دیگر مسئولان برنامه و بودجه قزوین می‌گویند بودجه وعده داده شده به استان قزوین تعلق گرفته اما نهاد و متولی دولتی برای برعهده گرفتن بازپرداخت این مطالبات و به‌کارگیری این کارکنان وجود ندارد!

۱۰ روزی از وعده‌ای که معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین مبنی بر پرداخت مطالبات پرسنل عوارضی داده بود، می‌گذرد و تا امروز هیچ خبری مبنی بر پرداخت این مطالبات و بازگشت به کار آنها شنیده نمی‌شود.

حبیبی در پاسخ به پیگیری چندین باره خبرنگار صبح قزوین در این باره می‌گوید: اعتبار وعده داده رئیس برنامه و بودجه کشور برای استان قزوین واریز شده و بزودی این مطالبات پرداخت خواهد شد.

اما معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین هم درباره زمان بازگشت به کار پرسنل عوارضی پاسخ مشخصی ندارد و گویا مسئولان استان قزوین برنامه‌ای برای تحقق وعده نوبخت ندارند!

حجت الاسلام نورالله قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره وضعیت پرداخت مطالبات کارکنان عوارضی اظهار کرد: بحث مطالبات کارکنان عوارضی با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استاندار و دادگستری و نوبخت خوشبختانه واریز شد و مشکل مطالبات آنها حل شده است.

وی درباره وعده بازگشت به کار ۴۸ نفر از کارکنان عوارضی اذعان کرد: بازگشت به کار، کارکنان عوارضی شرایط خاص خود را می‌طلبد و این موضوع هنوز حل نشده است.

قدرتی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده موضوع بازگشت به کار پرسنل عوارضی نیز حل شود و نگرانی کارکنان عوارضی و خانواده‌های آن ها به پایان خوشی برسد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان