۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دولت مقصر اصلی افزایش تورم و گرانی افسارگسیخته است/ رفع مشکلات معیشتی اولویت اول مجلس است
کد خبر: ۳۴۵۸۸۵ نویسنده: روح الله عباسپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۷ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون صنایع مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

دولت مقصر اصلی افزایش تورم و گرانی افسارگسیخته است/ رفع مشکلات معیشتی اولویت اول مجلس است

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در چهار سال ابتدایی دولت، سرنوشت عمومی کشور به موضوع برجام معطوف شد و در بستر آن شاهد تورم و رکود بودیم و اکنون شاهد افزایش افسارگسیخته نرخ تورم در کشور هستیم.

دولت مقصر اصلی افزایش تورم و گرانی افسارگسیخته است/ رفع مشکلات معیشتی اولویت اول مجلس است

روح الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین درباره عملکرد دولت اظهار کرد: طبق اصل ۸۹ قانون اساسی و ۲۳۷ آیین نامه داخلی مجلس زمانی که ناکارآمدی و عدم کفایت سیاسی و سوءمدیریت رئیس جمهور در اداره امور کشور بر نمایندگان مجلس محرز شود، آنها حق طرح استیضاح و عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور دارند.

وی بیان کرد: در چهار سال ابتدایی دولت، سرنوشت عمومی کشور به موضوع برجام معطوف شد و در بستر آن شاهد تورم و رکود بودیم؛ البته در کوتاه مدت نرخ تورم کاهش یافت ولی اکنون شاهد افزایش افسارگسیخته نرخ تورم در کشور هستیم.

نماینده مردم آوج و بویین زهرا در مجلس عنوان کرد: افزایش قیمت روزانه خودرو، فولاد و مسکن و ارزاق و مایحتاج مردم ماحصل افزایش نرخ تورم در کشور است. دولت در روند بررسی و رفع مسائل موجود در کشور کوتاهی می‌کند و اعضای هیئت دولت پاسخ و راه حل قاطعی برای برون رفت از مشکل ندارند.

دولت حاضر به ارائه گزارش به ملت در رسانه ملی نیست

وی تصریح کرد: رئیس جمهور در آغاز کار دولت، وعده ارائه گزارش سه ماهه را به ملت داده بود که به علت ضعف مدیریتی موجود، دولت حاضر به ارائه گزارش به ملت در رسانه ملی نیست.

این مقام مسئول گفت: دولت زمانی ارز ۲۸۰۰ تومانی را فاجعه‌ای در ارزش پول ملی می‌دانست و از مقام معظم رهبری درخواست کرد تا متولیان اقتصاد کشور استعفا دهند، اما اکنون با ارز ۳۲۰۰۰ تومانی آیا با افزایش شدید قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی وقت استعفا نیست؟

عباسپور اذعان کرد: محوری‌ترین بحث دولت فعلی تنظیم بازار کسب و کار بود و دولت رتبه  اقتصادی کشور را در بین ۱۸۶ کشور دنیا ۱۲۶ عنوان کرد، اما بخش خصوصی رقم ۱۵۵ اعلام کرد.

متولی همه این گرانی‌ها و رکود دولت است

وی در ادامه گفت: دولت قیمت ارز را در داخل کشور تعیین می‌کند ولی گوشت مورد نیاز کشور از خارج تامین می‌شود، دام مورد نیاز مردم در دست تولیدکنندگان مانده است متولی همه این گرانی‌ها و رکود دولت است.

این مقام مسئول بیان کرد: دولت در تامین نهاده‌های دامی دچار مشکل است که می‌توان با اصلاح الگوی کشت محصولات استراتژیک این مشکل را حل کرد؛ آیا مسئولین دولت فکر نمی‌کنند که سوء مدیریت به هسته درونی نظام ضربه وارد می‌کند؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: ما که در درون کشور از ضرورت‌ها و الزامات کشور آگاه هستیم باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم اقدام کنیم؛ ۴۱ سال است که دشمن مانعی در جهت پیشرفت کشور در همه‌ی ابعاد است.

وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در روز افتتاحیه دوره جدید مجلس گفت: مقام معظم رهبری بر انجام وظایف قانونی مجلس در حوزه تبیین و نظارت و پرهیز از اختلاف در تعامل مجلس و دولت تاکید کردند

نماینده مردم آوج و بوئین‌زهرا با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی اولویت اول مجلس است، ابراز کرد: امروز سران دو قوه جهت رفع مشکلات کشور به دولت اعلام همکاری و مساعدت کردند، تعامل باید دوجانبه باشد، نه اینکه دو قوه تلاش کنند ولی دولت از شرایط سوءاستفاده کند.

دولت زاییده فکر و تلاش جریان اصلاحات است

عباسپور اضافه کرد: دولت بوسیله مکاتبات محرمانه با استانداران و مسئولان مربوطه این تعامل بین قوا را خدشه‌دار می‌کند، باید مراقب باشیم تا فریب جریان اصلاح طلب را در مورد استیضاح رئیس جمهور نخوریم. دولت زاییده فکر و تلاش جریان اصلاحات است.

وی اظهار کرد: پایداری و ثبات امنیتی فعلی کشور را که امروز شاهد آن هستیم در گذشته نداشتیم و ولایت فقیه و رهبری به عنوان ستون خیمه انقلاب اسلامی ایران در قانون اساسی کشور ذکر شده است.

ملت ایران در جهت نگاه و تفکر رهبری حرکت می‌کند

عباسپور گفت: ملت ایران در جهت نگاه و تفکر رهبری حرکت می‌کند. استیضاح رئیس جمهور جزء مطالبات مردم است، ما وکیل مردم و پاسخگو به مطالبات مردم هستیم و نه وکیل دولت.

وی عنوان کرد: کار مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است. دولتی که از ملت و مجلس تمکین ندارد و محور اجرایی کشور محسوب می‌شود، اگر بخواهد با همین روش عمل کند نمی‌تواند تاثیری در تغییر روند زندگی مردم داشته باشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: امام خمینی فرمودند"ما موظف به انجام تکلیف و وظیفه خود هستیم"؛ ما هم طبق فرمان امام راحل نسبت به بی توجهی و بی تدبیری رئیس جمهور مسئول و مکلف به انجام وظیفه هستیم و باید از طریق مجلس این موضوع و فعال کردن دولت پیگیری شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان