۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین امام جمعه آوج بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
کد خبر: ۳۴۵۸۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۶ ساعت: ۱۴:۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه آوج بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

امام جمعه ولایی آوج، حجت‌الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی پس از تحمل سه هفته رنج بیماری کرونا، صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

امام جمعه آوج بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ امام جمعه ولایی؛ انقلابی و سخت‌کوش آوج، حجت‌الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی به ملکوت اعلاء پیوست.

وی پس از تحمل سه هفته رنج بیماری کرونا، صبح امروز در حوالی اذان در بیمارستان بقیه الله تهران دار فانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام هاشمی حدود دو دهه امام جمعه شهر آوج بوده و مردم شهرستان فعالیت‌ها و تلاش‌های بی‌شمار این مجاهد نستوع و انقلابی را هرگز از یاد نخواهند برد‌.

در پی درگذشت این شخصیت عالیقدر مسئولان و شخصیت‌های برجسته استان پیام تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت امام جمعه قزوین

آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در پیامی رحلت حجت‌الاسلام‌ سیدضیاءالدین هاشمی امام جمعه محبوب شهر آوج را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

با تأثر و تألم فراوان، درگذشت عالم مجاهد و انقلابی حجت‌‎الاسلام والمسلمین سید ضیاء الدین هاشمی امام جمعه فقید آوج را به محضر رهبر معظم انقلاب، بیت شریف آن مرحوم و مردم انقلابی و عزیز شهرستان آوج تسلیت عرض می‌کنم.

این امام جمعه فقید حدود دو دهه در خطه آوج مخلصانه به روشنگری در مباحث دینی و بصیرتی می‌پرداخت و در راستای اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون عدالت و محرومیت‌زدایی تلاش می‌کرد.

از خدای متعال برای آن فقید سعید همنشینی با صالحین و ابرار و برای بازماندگان و علاقه‌مندان ایشان صبر و اجر مسئلت می‌‌کنم.

پیام تسلیت استاندار قزوین

در پی ارتحال امام جمعه فقید شهرستان آوج، استاندار قزوین پیام تسلیت صادر کرد.

جمالی پور استاندار قزوین با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اذا ماتَ العالِمُ ثُلمَ فی الاسلامِ ثُلمهً لا یَسُدّها
شی ء الی یومِ القیامه

خبر ارتحال جانسوز عالِم مجاهد، روحانی وارسته و سخت کوش، خطیب جمعه مردمی و دلسوز حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید ضیاء الدین هاشمی امام جمعه فقید شهرستان آوج موجب تاسف و تالم عمیق اینجانب شد.

بی‌شک فقدان آن عالم پارسا که عمر خود را وقف ترویج و اشاعه معارف اسلامی و سیره نبوی نمود، لطمه جبران ناپذیری برای عموم خاصه مردم شریف شهرستان آوج خواهد بود.

اینجانب ضمن تسلیت ضایعه فقدان آن سید جلیل القدر به پیشگاه مقام معظم رهبری (مدّظله العالی)، بیت معزز آن مرحوم، جامعه شریف روحانیت و هم چنین مردم شریف استان و شهرستان آوج، علوّ درجات و رحمت واسعه الهی را برای آن فقید سعید و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم.

پیام تسلیت دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین

انا لله و انا الیه راجعون
خبر رحلت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ضیاء الدین هاشمی امام جمعه محبوب شهر آوج موجب تألم و تأثر شدید گردید. از خدای متعال برای این چهره خدوم، مردمی، بصیر و ولایی که تلاش‌های مجاهدانه در جهت روشنگری خط اصیل انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه خطه شهیدپرور شهر آوج داشتند و مایه دلگرمی و خیر و برکت برای مؤمنين بودند علو درجات را خواستاریم و به مردم عزیز و علمای شهر آوج، بازماندگان آن مرحوم بویژه همسر مکرمه تسلیت عرض می‌نماییم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان