۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین پیام مشترک مسئولان ارشد استان به مناسبت روز فرهنگ عمومی
کد خبر: ۳۴۵۸۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۴ ساعت: ۱۴:۵۶ ↗ لینک کوتاه

پیام مشترک مسئولان ارشد استان به مناسبت روز فرهنگ عمومی

امام جمعه قزوین، استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پیام مشترکی به مناسبت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی صادر کردند.

پیام مشترک مسئولان ارشد استان به مناسبت روز فرهنگ عمومی

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار و محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، پیام مشترکی به مناسبت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی صادر کردند.

متن پیام به این شرح است:

فرهنگ به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همچون هوایی که تنفس می‎‌کنیم نقشی اساسی در سرنوشت یک ملت دارد. سنگ بنای تصمیمات مهم هر کشور بر مبنای فرهنگ است. فرهنگ عمومی نیز به عنوان بنیان نظام فرهنگی جامعه تعیین‌کننده سبک زندگی و الگوها و روش‌هایی است که جامعه برای خود برگزیده است.

دین به عنوان مجموعه‌ای از باورهای قلبی و رفتارهای برآمده از این باورها، فرهنگ‌ساز است و اسلام ناب محمدی (ص) با مجموعه کاملی از معارف، قوانین اجتماعی و فردی و اخبار که از طریق وحی و نبوت به ما رسیده است بنیان‌گذار فرهنگ اسلامی است. فرهنگی که نرم‌افزار بنای تمدن نوین اسلامی است.

دیار فرهنگ‌خیز و فرهنگساز قزوین، سهم و جایگاه شایسته‌ای را در تحولات تاریخی در سپهر فرهنگی ایران اسلامی داشته و به مدد خداوند سبحان و برخورداری از فرهیختگان و عالمان، می‌تواند همچنان منشأ حرکت و تحول در این عرصه باشد. با گرامیداشت 14 آبان روز فرهنگ عمومی از خدای متعال توفیق روزافزون اهالی فرهنگ استان را در جهت توسعه و تعالی و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی خواستاریم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان