۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین «وحدت» کلیدواژه پیروزی مسلمانان در برابر باطل است/ منتظر عذرخواهی رئیس‌جمهور فرانسه هستیم
کد خبر: ۳۴۵۷۹۵ نویسنده: آیت الله علی اسلامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۳ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

عضو مجلس خبرگان رهبری:

«وحدت» کلیدواژه پیروزی مسلمانان در برابر باطل است/ منتظر عذرخواهی رئیس‌جمهور فرانسه هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری یا تاکید بر اینکه منتظر عذرخواهی رئیس جمهور فرانسه هستیم، گفت: جنگ حق و باطل همیشه بوده و خواهد بود و مسلمانان هم باید در مقابل از مقدسات خود دفاع کنند.

«وحدت» کلیدواژه پیروزی مسلمانان در برابر باطل است/ منتظر عذرخواهی رئیس‌جمهور فرانسه هستیم
آیت الله علی اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌و‌هنر صبح قزوین؛ ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و با اشاره به توهین‌های صورت گرفته به ساحت مقدس پیامبر اکر(ص) اظهار کرد: واقعیت این است که همیشه بین حق و باطل جنگ، تضاد و خصومت وجود داشته است به طوری که گاهی جبهه حق پیروزی چشمگیری پیدا می‌کند و گاهی باطل جولان خود را دارد.

وی با بیان اینکه هیچگاه باطل به طور مطلق از بین نرفته و حق به طور مطلق حاکم نشده ابراز کرد: این جدال بین حق و باطل محل امتحان و آزمون انسان‌ها قرار گرفته است؛ در این میان برخی از انسان‌ها حق را حمایت می‌کنند و برخی هم به سوی باطل کشانده می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در معرفی گروه‌هایی که در شرایط فعلی در زمره باطل هستند؛ تصریح کرد: اکنون باطل در قالب انگلیس، اسرائیل، امریکا و حتی در قالب مرتجعین برخی کشورهای اسلامی قرار گرفته که گاهی قرآن را آتش می‌زنند و گاهی به قرآن جسارت می‌کنند.

وی افزود: همچنین گاهی به پیغمبر اسلام اهانت می‌کنند و گاهی هم حرم‌های متبرکه را به آتش می‌کشند که اخیرا سهمی از فرانسه را در دنیا دیدیم که مسئولان فرانسوی، به خصوص رئیس جمهورنادان فرانسه در جبهه باطل و در اردوگاه کفر و ستم به پیامبر اسلام و به مقدسات یک تا دو میلیارد مسلمان جسارت کرد.

مسلمانان جهان هیچگاه در مقابل جبهه باطل کوتاه نمی‌آیند

امام جمعه تاکستان  با اشاره به اینکه این جبهه و تضاد همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: اگر مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی کوتاه بیایند و تقصیرها را به عهده بگیرند و قصور کنند و حمایت خود را ازساحت مقدس پیامبر اسلام نشان ندهند قطعا جبهه کفر و ظلم پیروز خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه جنگ حق و باطل همیشه بوده و خواهد بود و مسلمانان هم باید در مقابل از مقدسات خود دفاع کنند، عنوان کرد: اگر مسلمانان به غیرتشان بر بخورد و غیرت دینی خود را نشان دهند قطعا این جبهه کفر است که عقب نشینی خواهد کرد و بیش از این مقدسات ما را مورد تاخت و تاز قرار نخواهند داد.

وی با اشاره به اینکه از نظر منطقی و علمی واقعا انگیزه گفته‌های رئیس جمهور فرانسه نامشخص است، بیان کرد: چه دلیلی دارد که رئیس جمهور پشت سر هم از جسارت به پیغمبر حمایت می‌کند؟

عضو مجلس خبرگان با انتقاد از منطق رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد: آیا واقعا رئیس جمهور فرانسه منطقی را دنبال می‌کند؟ آیا عقلانیت، حقوق بشر، مهد دموکراسی و آزادی که تبلیغ می‌کنند و گوش فلک را کَر کرد‌ه‌اند این رفتار است که ما از رئیس جمهور فرانسه دیدیم؟ واقعا آزادی این معنا را دارد؟!

امام جمعه تاکستان با توضیح اینکه آزادی در دنیا و در نزد فرهیختگان و دانشمندان تعریفی دارد‌، اذعان داشت: وقتی فرهنگ لغت هر جامعه را بنگریم برای آزادی تعریفی کرده‌اند، آزادی این اندازه رها نیست؛ حتی در طبیعت هم آزادی مورد محدودیت قرار می‌گیرد.

وی در بیان مثالی اضافه کرد: شما در ساحل یک دریا مسابقه دو گذاشتید، وقتی که می‌دوید آزاد هستید این مسیر را با دو به پایان برسانید اما وقتی به دریا می‌رسید دیگر آزاد نیستید و دریا اجازه نمی‌دهد که شما آزادی را اعمال کنید که اگر این آزادی را اعمال کنید در دریا غرق خواهید شد.

رئیس جمهور فرانسه باید برای توهین‌های بی‌پایه و اساسش از جهان اسلام عذرخواهی کند

اسلامی ابراز کرد: آزادی در آفرینش و طبیعت هم محدود است و اینطور نیست که برای هر کس مسیر باز باشد، خیر چنین نیست؛ آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه هم خوب است به فرهنگ لغات کشور خود که کتاب “لاروس” یکی از آن‌هاست مراجعه کند.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: اگر کسی بخواهد تعریف و ماهیت آزادی را بداند که چیست و چقدر ادامه دارد باید به این فرهنگ لغات مراجعه کند؛ آقای مکرون نمی‌دانم چه اندازه سواد دارد اما اگر حداقل کتاب فرهنگ لغت فرانسه یعنی “لاروس” را مطالعه می‌کرد، حرف‌های بی‌اساس نمی‌زد که اکنون هر محصلی و هر پژوهشگری وقتی می‌شنود، خنده‌اش میگیرد.

وی اظهار کرد: از رئیس جمهور فرانسه گرفته تا نخست وزیر انگلیس، اسرائیل و امریکا همه از منطق فاصله گرفته‌اند و اکنون چوب و چماق و شلاق در دست این‌ها است و می‌خواهند با این ابزار کار را پیش ببرند.

امام جمعه تاکستان گفت: آن‌ها می‌خواستند با جسارت‌ها و توهین‌ها کار را پیش ببرند اما درود خدا بر مسلمانان و برانقلاب اسلامی و درود خدا بر مقاومت اسلامی که آنچنان آن‌ها را پشیمان کردند که رئیس جمهور متکبر و مغرور و ناشی فرانسه مجبور شد حرفش را پس بگیرد.

وی افزود: ما منتظرعذرخواهی رئیس جمهور فرانسه از مسلمانان هستیم که اگر چنین کند به حول قوه الهی باقی سنگرهای فساد یکی پس از دیگری پشیمان خواهند شد و عقب‌نشینی خواهند کرد .

اسلامی در تبیین جایگاه پیامبرعظیم‌الشان اسلام عنوان کرد: در 30 سال گذشته کتابی مطالعه کردم که یک دانشمند مادی آن را نوشته بود که فکر ماتریالیسم داشت؛ وی در کتاب خود عقلای عالم را نام برده بود و کسی که فکر و اندیشه ماتریالیسمی دارد، در این کتاب عاقل‌ترین عاقلان دنیا را پیغمبر اسلام را معرفی کرده است.

مهر و عطوفت پیامبر اسلام هیچ مرزی نمی‌شناخت

وی افزود: دانشمندی که از توحید و مسائل آسمانی به دور است اما وقتی به زندگی پیامبر می‌رسد، می‌گوید او اعقل عقلاست؛ یعنی پیامبر اسلام در همه عاقلان و دانایان دنیا طبق نظریه این دانشمند بالاترین است.

عضو مجلس خبرگان عنوان کرد: اعراب جاهل به قدری پیامبر را اذیت و توهین کردند که وقتی پیامبراسلام مکه را فتح کرد، فکر می‌کردند که پیغمبر آن‌ها را به قتل می‌رساند و انتقام می‌گیرد اما رسول اعظم اسلام اعلام کرد که همه شما آزاد هستید، با اینکه به من جسارت کردید و من را از شهر و دیارم بیرون کردید اما من همه شما را می‌بخشم.

امام جمعه تاکستان اضافه کرد: اسیری را خدمت پیامبر آوردند، از جا برخواستند و عبای خود را برای او پهن کردند و اسیر جنگی را سر عبا خود نشاندند؛ برخی از مسلمانان به پیامبر گفتند که آقا این اسیر کفر است چگونه شما عبای خود رابرای او پهن کردید؟ فرمودند: این فرد از بیت و خانواده حاتم طایی است که آن‌ها بسیار سخاوتمند بودند و به دیگران احترام می‌گذاشتند و مهمان‌ها را پذیرایی می‌کردند، حال که فرزندشان اسیر شده، به حساب صفات خوب آن‌ها به او احترام کردم.

وی در پایان گفت: پیامبر اکرم(ص)، خلق عظیم داشت که خداوند هم به آن اشاره کرده است و ما مسلمانان افتخار می‌کنیم که پیامبر اسلام این چنین صفاتی را دارد و دردود و سلام خداوند بر او باد.

انتهای پیام/ 1100

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان