۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین امریکا را به‌معنای واقعی باید از جامعه خود حذف کنیم/ مقابله با تحریم، راهی جز توجه به تولید ملی ندارد
کد خبر: ۳۴۵۷۹۲ نویسنده: لطف الله سیاهکلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۳ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین درمصاحبه با صبح قزوین:

امریکا را به‌معنای واقعی باید از جامعه خود حذف کنیم/ مقابله با تحریم، راهی جز توجه به تولید ملی ندارد

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: این باورِ فقط ما نیست که امریکا روبه افول است؛ بلکه می‌بینیم سال‌هاست جایگاه امریکا در بین مردم تمام جهان بسیار تنزل یافته است.

امریکا را به‌معنای واقعی باید از جامعه خود حذف کنیم/ مقابله با تحریم، راهی جز توجه به تولید ملی ندارد

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به دخالت امریکا در امور سایر کشورها اظهار کرد: امریکا با حربه تقلب، بسیاری از کشورها را نابود و دچار بحران کرد و در نظر داشت با این حربه، ضربه بزرگی به ایران وارد کند و البته تا اندازه‌ای هم موفق شد و صدماتی به ما وارد کرد؛ اما با توجه به پشتوانه مردمی ایران، مردم همکاری کرده و این صدمات رفع شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: حربه امریکا امروز به خودشان برگشته است و امیدواریم مردم امریکا به این باور برسند که دو گروه دموکرات و جمهوری‌خواه سال‌هاست که آبروی این مردم را از بین برده‌اند.

این مقام مسئول عنوان کرد: این باورِ فقط ما نیست که امریکا روبه افول است؛ بلکه می‌بینیم سال‌هاست جایگاه امریکا در بین مردم اروپا و تمام جهان بسیار تنزل پیدا کرده است.

وی یادآور شد: بسیاری از مسائل از جمله نژادپرستی همچنان در امریکا وجود دارد و هیچ فرقی بین فقیر و غنی نیست و این فاجعه بزرگی است؛ به نظر می‌رسد جامعه امریکا دوام زیادی نخواهد آورد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: مردم امریکا در برابر تبعیض‌ها دوام نخواهند آورد و با دروغ، فساد و نفاقی که در بین نامزدهای ریاست جمهوری امریکا مشاهده می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که شرایط اجتماعی امریکا تغییر کند و این کشور، آمریکای سابق نخواهد بود.

وی ادامه داد: امریکا امروز در منجلابی که ایجاد کرده، گرفتار شده و سنت الهی این است که ظالم نابود می‌شود؛ قطعا امروز جایگاه امریکا افول کرده و همان امریکای سابق نیست و دچار تزلزل شده و امیدواریم به زودی این کشور متلاشی شود.

جایگاه امریکا در تمام جهان تنزل یافته است

این نماینده مجلس درپاسخ به این سوال که چه عواملی موجب ایجاد چنین شکاف‌های عمیقی در جامعه امریکا شده است، یادآور شد: روی کار آمدن روسای جمهوری امریکا با دارا بودن ثروت و چنبره زدن آنها به ثروت امریکا از یک سو، حضور غالب جامعه امریکا با شرایط فقر و تنگدستی از سوی دیگر موجب می‌شود که تبعیض‌ها سرباز کند.

وی تصریح کرد: بیداری و روشنگری که در بین مردم امریکا اتفاق می‌افتد، موجب می‌شود که جایگاه امریکا به سمت پویایی و عدالت به معنای واقعی سوق یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: قدرت و جایگاه امریکا امروز تمام شده چراکه کشورها به لحاظ علم و تکنولوژی پیشرفت کردند و دیگر نمی‌توان عنوان کرد که تکنولوژی تنها در غرب وجود دارد؛ امروز می‌توان تکنولوژی را در کشورهای دیگر از جمله ایران، ژاپن و چین مشاهده کرد.

وی با اشاره به وظیفه مسئولان در مواجه با امریکا عنوان کرد: مسئولان بدانند که باید با تحریم زندگی کنیم و تحریم را در تمام تصمیم‌گیری‌های خود درنظرداشته باشیم.

سیاهکلی اضافه کرد: ما در برجام با امریکا معامله کرده و در بسیاری از موضوعات کوتاه آمدیم اما این کشور نتوانست همان اندک توافقاتی را که با ما داشت تحمل کند؛ خسارت بسیاری در برجام به ما وارد شد بنابراین باید بدانیم که با امریکا نمی‌توانیم تفاهم کنیم زیرا این کشور تمامیت خواه است و با کشور ما دشمنی دیرینه‌ای دارد.

این مقام مسئول گفت: برای مقابله با تحریم، راهی جز توجه به نیروها و تولید داخلی نداریم و امریکا را باید به معنای واقعی از زندگی خود حذف کنیم؛ زیرا تا زمانی که روحیه استکباری دارد، سازش مردود بوده و منطقی نیست چراکه با استکبار نمی‌توان سازش کرد.

 نماینده مردم قزوین در پایان یادآور شد: مسئولان فکر نکنند با برکناری ترامپ از ریاست جمهوری امریکا، وضع بهتر می‌شود چراکه روسای جمهوری‌ این کشور هیچ فرقی با هم ندارند و همچنان با ایران دشمنی خواهند داشت.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان