۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین تبعیض نژادی مردم امریکا را به ستوه آورده است/ مذاکره در شرایط فعلی یعنی تسلیم‌شدن در برابر غربی‌ها
کد خبر: ۳۴۵۷۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۲ ساعت: ۱۵:۵۸ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی درمصاحبه با صبح‌قزوین:

تبعیض نژادی مردم امریکا را به ستوه آورده است/ مذاکره در شرایط فعلی یعنی تسلیم‌شدن در برابر غربی‌ها

کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید بدانیم که مذاکره در این شرایط یعنی تسلیم شدن در برابر امریکا؛ اما اگر مذاکره نکنیم هیمنه امریکا را در منطقه و جهان خواهیم شکست و امریکا را با دستان خالی به زانو درمی‌آوریم.

تبعیض نژادی مردم امریکا را به ستوه آورده است/ مذاکره در شرایط فعلی یعنی تسلیم‌شدن در برابر غربی‌ها

مصطفی امیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره شرایط نابسامان حاکم در امریکا اظهار کرد: امریکا با چهره استعماریش، از دیرباز نیتش را به تمام کشورها نشان داده؛ به طوریکه پایش را در هر کشوری می‌گذارد جز ویرانی و نابودی عایدی دیگری برای آن نداشته است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سیاست‌های امریکا در انتخابات پیش رو افزود: امروز با انتخاباتی که دو گزینه بایدن و ترامپ کاندیدای اصلی آن هستند در واقع چهره حقیقی امریکا برای مردم خودش و دیگر کشورهای جهان از لحاظ استعمار فرهنگی، سیاسی، اقتصادی ثابت شده است.

وی با اشاره به عملکرد دولت امریکا در شرایط کرونا تصریح کرد: همانطور که می‌بینیم همه کشورها برای مقابله با ویروس کرونا مدیریت می‌کنند، اما امریکا که ادعاها و حرف‌های زیادی در بحث پزشکی و حقوق بشر دارد، بیشترین قربانی را داده است.

امیری نژاد با اشاره به عدم مدیریت صحیح ویروس کرونا در امریکا، ابراز کرد: باتوجه به اتفاقاتی که هم اکنون در امریکا در حال رخ دادن است احتمالِ اتفاقات پساانتخابات و جنگ شهری پیش بینی می‎شود؛ چراکه ترامپ از همین حالا خودش را برنده اعلام و عنوان کرده که اگر رای نیاورد جنگ رخ خواهد داد.

امروز افول امریکا از درون مشخص است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه چهره حقیقی امریکا برای ملتش و مردم جهان آشکار شده است، گفت: امروز با برملاشدن چهره حقیقی، چهره کاذبی که دیگران از امریکا سراغ داشتند، نمایان شده و مردم نسبت به معضلات و مسائل فرهنگی و اقتصادی که در کشور امریکا وجود دارد، هوشیارتر شده‌اند.

وی عنوان کرد: امریکا هم در طول این سال‌ها هیچ فرش قرمزی را برای هیچ کشوری پهن نکرده که در واقع کشورهایی که ادعا می‌کنند مشکلاتشان به رابطه با امریکا و مذاکره گره خورده است باید درس عبرتی بگیرند و در مسائل هسته‌ای و مسائل علمی و اقتصادی بیدار شوند و به داشته‌های خودشان اتکا کنند.

امیری نژاد با بیان اینکه امروز افول امریکا از درون مشخص است، بیان کرد: این اوضاع و احوالات باید درس عبرتی باشد برای کسانی که خود را به خواب غفلت زده و هنوز هم به دنبال راه ارتباطی با امریکا هستند، چراکه حتی احتمال دارد بعد از انتخابات ۱۳ آبان یک جنگ شهری بین طرفداران اتفاق افتد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امریکا با حمله به پایگاه عین الاسد در عراق در واقع قدرت و هیمنه خود را فرو ریخت و با یک قدرت پوشالی مواجه شده به طوریکه شمارش معکوس برای شکست امریکا رقم خورده است.

وی با تصریح بر اینکه اتحاد کشورهای زخم خورده از امریکا می‌تواند دژ محکمی در برابر زیاده خواهی‌های این کشور شود، گفت: با توجه به جنگ‌های اقتصادی که بین امریکا و چین، قدرت نظامی بین امریکا و روسیه و جنگ اقتصادی، نظامی و فرهنگی بین ایران و امریکا وجود دارد؛ اگر این سه کشور با تمام کشورهایی که از سوی امریکا زخم خورده هستند متحد شوند امریکا را به قعر تاریخ رهسپار خواهند کرد.

جان و سلامت مردم برای سران امریکا اهمیتی ندارد

امیری نژاد بیان کرد: تبعیض نژادی از مسائلی است که گریبانگیر امریکا شده به طوریکه ادعای حقوق بشر و آزادی بیان دارند، اما در واقع ما هر روز می‌بینیم گلوی یکی از سیاهپوستان زیر چکمه‌های امریکایی‌ها خفه می‌شود؛ امروز تمام جهان و مردم امریکا به این نتیجه رسیده‌اند که زیر استعمار امریکا خفه شده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: امروز علاوه بر مردم دیگر کشورها، گلوی شهروندان امریکایی به‌ویژه سیاهپوستان زیر زانوان و چکمه‌های نظام سلطه امریکا خفه شده و این تبعیض نژادی مسئله ای است که سالیان سال گریبانگیر امریکا بوده امروز هویداتر شده است.

وی اضافه کرد: امروز جان و سلامت مردم امریکا برای روسای این کشور اعم از دموکرات و جمهوری خواه هیچ اهمیتی ندارد؛ چراکه در بحث کرونا و کمبود مواد غذایی و حمله به فروشگاه‌ها این موضوع بسیار ملموس بود و در بحث اقتصادی نیز مشکلات زیادی گریبانگیر آنهاست.

امیری نژاد با اشاره به اینکه تبعیض نژادی به عنوان مشخص‌ترین فاصله طبقاتی است که توسط امریکایی‌ها نسبت به سیاهپوست‌ها روا داشته می‌شود، گفت: شهروندان امریکایی در واقع نژاد آزادی‌خواهی و گلوهایی که زیر استعمار آمریکا در بیروت و ایران و صبرا و شتیلا خفه می‌شدند را دیدند و امروز به این مفهوم رسیده‌اند؛ چراکه قبلا باور نداشتند امریکا در توطئه‌هایی که در این کشورها رخ می‌داد دست داشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به وعده پوچ امریکا به کشور لیبی عنوان کرد: امریکا تاکنون حُسن نیتش را به هیچ کشوری ثابت نکرده به طوری که رهبر لیبی کل تجهیزات انرژی هسته‌ای را به امریکا داد؛ اما امریکا در عوض آن هیچ اقدامی انجام نداد.

مذاکره با امریکا چیزی عاید ملت ایران نمی‌کند

امیری نژاد تصریح کرد: امریکا امروز دنبال مذاکره است و ما در این شرایط پوزه امریکا را در منطقه و جهان به خاک مالیده‌ایم؛ درحالیکه که اگر راضی به مذاکره شویم سیلی محکمی را از امریکا خورده‌ایم چراکه مذاکره در این شرایط یعنی در برابر تحریم‌های آمریکا تسلیم شویم.

وی بیان کرد: حمله به پایگاه عین الاسد و شهادت سردار سلیمانی که در واقع معمار شکست‌های راهبردی امریکا در منطقه محسوب می‌شد کارش را سخت‌تر کرد؛ لذا اگر این دوره چند ماهه را سپری کنیم قطعا سربلند بیرون خواهیم آمد؛ چراکه دیگر تحریمی باقی نمانده که علیه ایران اعمال کنند و حتی خودشان از این موضوع خسته شده و می‌گویند هیچ تحریمی نبوده که ما اعمال کرده باشیم و ایران جواب نداده باشد.

امیری نژاد عنوان کرد: باید بدانیم که مذاکره در این شرایط یعنی تسلیم شدن در برابر امریکا؛ اما اگر مذاکره نکنیم هیمنه امریکا را در منطقه و جهان خواهیم شکست و امریکا را با دستان خالی به زانو درمی‌آوریم.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز جبهه مقاومت در مقابل جبهه عبری عربی غربی سرافراز است و شهادت سردار سلیمانی بسیار خطرناک‌تر از وجود ایشان برای امریکایی‌هاست، چراکه با شهادت یک شهید سلیمانی هزاران شهید سلیمانی در جبهه مقاومت رشد کرده و این موجب شده که از این احساس خطر کرده و هر لحظه احساس کنند که ممکن است از سوی جمهوری اسلامی ایران مورد حمله قرار گیرند.

وی در پایان بیان کرد: با مذاکره که برخی غربگرایان و خودفروشان می‌خواهند انجام دهند چیزی عایده ما نخواهد شد؛ لذا اگر دولت بر اقتصاد مقاومتی و ظرفیت درون تکیه کند بهتر به اهدافمان خواهیم رسید و همچنین اگر نگاه ما به درون و اقتصاد مقاومتی باشد بهتر خواهیم توانست کشور را شکوفا سازیم.
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان