۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آسمان قزوین در شب میلاد پیامبر(ص) نورافشانی می‌شود/ راه‌اندازی کاروان‌ خودرویی در ۱۳ آبان
کد خبر: ۳۴۵۷۸۱ نویسنده: حجت الاسلام غلامحسن شهسواری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۱۲ ساعت: ۱۱:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان:

آسمان قزوین در شب میلاد پیامبر(ص) نورافشانی می‌شود/ راه‌اندازی کاروان‌ خودرویی در ۱۳ آبان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: یکی از برنامه‌های پیش بینی شده، برگزاری مراسم نورافشانی در شب میلاد پیامبر گرامی اسلام و ۱۳ آبان است که هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

آسمان قزوین در شب میلاد پیامبر(ص) نورافشانی می‌شود/  راه‌اندازی کاروان‌ خودرویی در ۱۳ آبان

حجت الاسلام غلامحسن شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: امسال هفته وحدت را درحالی آغاز کردیم که متاسفانه از جانب دشمنان و یاوه گویان اسلام به سرکردگی فرانسه و مکرون مکار، اهانت‌هایی به ساحت قدسی حضرت پیامبراکرم(ص) انجام شد که موجب خشم و نفرت مسلمانان و علاقه‌مندان به این حضرت را فراهم کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: این حرکت رئیس جمهور فرانسه موجب شد که مسلمانان در اقصی نقاط عالم، خشم، نفرت و انزجار خود را به اهانتی که نسبت به ساحت قدسی رسوم اکرم(ص) شد را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: شاهد بودیم که در تمام مملکت‌های اسلامی با برپایی تظاهرات، تجمع و راهپیمایی‌ها این اهانت شرم‌آور رئیس‌جمهور فرانسه را به نوعی محکوم کردند؛ لذا می‌طلبید کشور ایران که به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و مرکز تشیع مطرح است با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌های محدودی برگزار کند.

شهسواری با اشاره به شرایط بحرانی کرونا و محدودیت‌هایی که وجود دارد، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با توجه به دستورالعملی که صادر کرده، بنا دارد همزمان با ایام مبارک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و همچنین هفته وحدت حداقل در مراکز استان‌ها یک مراسم نمادین به منظور بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با رعایت دقیق پروتکل‌ها و اصول بهداشتی اعم از داشتن ماسک، فاصله اجتماعی و زمان محدود در فضای باز همراه با محکومیت گستاخی رئیس جمهور در اهانت بی شرمانه به ساحت قدسی حضرت پیامبر (ص) برگزار کند.

استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای گرامیداشت روز 13 آبان

این مقام مسئول عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز بر اساس این تصمیم بنا دارد که با اخذ موافقت از ستاد مقابله با کرونای استان، این مراسم را در روز سه شنبه 13 آبان مصادف با ولادت رسول اکرم(ص) به صورت محدود و نمادین در فضای باز حیاط مسجد امام حسن عسگری(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حداقل زمان ممکن برگزار کند.

وی ادامه داد: برنامه‌های متفاوتی هم پیش‌بینی شده؛ چراکه ستاد 13 آبان استان از ماه‌ها قبل برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده و بناست که فعالیت‌های متعددی در فضای مجازی با استفاده از شیوه‌ها و تکنیک‌های نوین داشته باشد.

شهسواری بیان کرد: باتوجه به اینکه هدف، تاثیری‌گذاری در نسل نوین از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان است؛ از طرفی شرایط کرونا موجب شده که بسیاری از مدارس تعطیل شود بنا شده است که کارشناسان آموزشی و پرورشی فعالیت‌های گسترده و تبلیغی پیرامون 13 آبان را در شبکه شاد به اشتراک بگذارند.

وی تصریح کرد: همچنین راه‌اندازی کاروان‌های خودرویی در برخی از شهرستان‌های استان در گرامیداشت این روز و محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده برگزاری مراسم نورافشانی در اقصی نقاط شهرهای کشور در شب میلاد حضرت پیامبر(ص) و 13 آبان است که قزوین هم جزء یکی از این شهرها بوده که هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان